Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa 1.7 DTI lekko falujące obr. i mruganie podświetlenia

03 Lis 2010 09:15 6734 11
  • Poziom 13  
    Witam,
    pacjent to Corsa C 1.7 DTI (Isuzu), 2002 r.

    Objawy:
    gdy obciążenie alternatora się zmniejszy (wyłączenie świec żarowych w obecnym okresie) obroty silnika zaczynają delikatnie falować na biegu jałowym, oraz mruga delikatnie ale widocznie światło emitowane przez wszystkie żarówki, najbardziej te w kokpicie.

    Włączenie np klimatyzacji lub ogrzewania tylnej szyby lekko poprawia sytuację, silnik podwyższa sobie nieznacznie obroty w przypadku włączenia klimy i podświetlenia przestają mrugać.

    Sprawdzałem ładowanie - 14,1V na wolnych obrotach do 14,3 przy 2,5 tys obr.

    Alternator to nieszczęsne Hitachi 100A, na początku stawiałem na regulator napięcia, ale po zmierzeniu napięcia ładowania straciłem orientację w temacie.

    Czy ktoś zna przyczynę takiego zachowania?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V

  • Poziom 17  
    Zmierz napięcie na krórejś z żarówek. Niemożliwe jest, aby żarówki przygasały bez zmiany napięcia. Falowanie obrotów biegu jałowego jest albo skutkiem , albo przyczyną takiego stanu. Podmień akumulator na próbę.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 13  
    Dziś zrobię pomiar napięcia woltomierzem wskazówkowym, bo elektronik może nie wykrywać szybkich zmian napięcia.

    Czy jeśli napięcie będzie delikatnie się zmieniało, to winny jest regulator, czy może diody, uzwojenie itd?
  • Poziom 13  
    Sprawdziłem napięcie ładowania, waha się w granicach 14,1 - 14,3V więc jeśli chodzi o wartość napięcia to jest normie. Co może być przyczyną takiego stanu?
  • Poziom 24  
    Sprawdzałeś pod obciążeniem ???
  • Poziom 15  
    Sprawdziłbym przewód masy, pasek i napinacz alternatora.
    Mocniejsze odbiorniki mogą zamykać obwód do masy, dlatego może się wtedy polepszać.
    Czy dzieje się tak zawsze czy tylko gdy jest wilgoć w powietrzu?

    Jakie to jest mruganie - pływające czy gwałtowne?
    Jeśli gwałtowne to mogą być zużyte szczotki w alternatorze, regulator niby sobie z tym radzi..
  • Poziom 13  
    Mam zamiar dorobić dodatkową masę z akumulatora do bloku silnika, bo też przeczuwam brak dobrej masy.

    Pasek altka był niedawno wymieniany na nowy, sprawdzę jeszcze stan jego napinacza, tylko proszę o info jak się takie napinacze sprawdza?

    Mruganie oświetlenia jest szybkie, pulsujące, próbowałem to nagrać ale kamerka w telefonie ma za małe odświeżanie i zaobserwować można jedynie falowanie obrotów i zmieniający się dźwięk pracy silnika:




    Link
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Napinacz paska - o ile jest dostęp do paska - można sprawdzić naciskając pasek palcem w połowie drogi od altka do innych rolek, powinien się ugiąć ok 1cm zanim złamiesz palec :)) Jeśli więcej to trzeba podciągnąć.

    Druga kwestia taka czy pasek dobrze się zazębił w kołach, czy gdzieś się nie ślizga, ale tego nie sprawdzimy ręcznie...

    I tak stawiam na masę:)
  • Poziom 13  
    Oby to była masa, bo regeneracja altka średnio mi się podoba (Hitachi :cry:).
    Trzeba wtedy wyciągać kompresor od klimy, potem napełniać układ itd.

    Zdam relację po dorobieniu masy.
  • Poziom 1  
    Witam, mam ten sam problem w Astrze II 1.7 DTI - obroty deikatnie falują i mruga podświetlenie zarówno wnętrza jak i świateł np. postojowych. Zauważyłem, że jak dodam gazu do ok 1300 - 1500 obrotów to światła przestają mrugać.
    Czy udało się koledze rozwiązać problem ? Jeśli tak to bardzo proszę o informację co było przyczyną , bo już z tym autem na głowę dostaje...
  • Poziom 13  
    Zmieniłem dziś akumulator i zajrzałem przy okazji do punktu masy nadwozia, który dostępny jest w Corsie obok akumulatora. Widok jaki tam zastałem ucieszył mnie, gdyż śruba która jest przymocowana do nadwozia była przyrdzewiała. Oczyściłem śrubę jak również "oczka przewodów i mruganie podświetlenia zniknęło.

    Corsa 1.7 DTI lekko falujące obr. i mruganie podświetlenia

    Pozostało jednak lekkie falowanie obrotów na ciepłym silniku, ale jeszcze spróbuje podmienić przepływomierz, bo mam zapasowy.
  • Poziom 9  
    Witam

    Może to wina słabego akumulatora. W mojej corsie c 1,7 dt 2001 (wiem czy to normalne) podłączając żaróweczkę pod "fajkę" od świecy żarowej mam następujące efekty. Zimny niepracujący silnik, na zapłonie - żarówka pali sie. Po zapaleniu silnika żarówka pulsuje i stąd (jeśli to normalne) pulsowanie świateł wynikające ze spadku napięcia - włączające i wyłączające sie świece żarowe.