Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lodówka Amica AK261 - cały czas mrozi

waldekwoj 03 Nov 2010 11:47 7243 8
    waldekwoj
    Level 14  
    Witam..

Nie mam doświadczenia z naprawami tego sprzętu. Zamrażarka do zabudowy działała prawie 10 lat, aż się popsuła, trochę szkoda jej. Żona chcę jednak ją naprawić, ale proszę jeszcze o poradę w diagnostyce. Zamrażarka działa, ale nie wyłącza się, cały czas mroźi. Z tyłu zauważyłem wybrzuszenie na klapce plastikowej i nawet klapka odeszła od obudowy, ponieważ lód otworzył na zewnątrz . Rownież lód był za tylna ścianką który spowodował odklejenie się tej ścianki. Po rozmrożeńiu lód zeszedł z tylnej ścianki obudowy ale woda dalej w niej była, postanowiłem delikatnie na dole zrobić otwór i spóśćić wodę, ale co dalej?

Czy wymienić termostat, ale nie wiem czy warto ?

Może dokręcić tą tylna ściankę, wyczyścić klapkę i spawdzić jak działa( mroźi dość dobrze) , czy szukać nowej..

Mam na oku Whirpool ART455 i tylko z takimi rozmiarami mogę mieć? co o niej sądzicie
    bajer1
    Level 27  
    Witam wymień termolegurator nie kosztuje chyba aż dużo a ścianka przemarzła więc trzeba by było czymś izolować.Pozdrawiam
    waldekwoj
    Level 14  
    Witam..

Spróbuje wymienić termostat, koszt zakupu to 30zł, tylko mam pytanie, czy występuje jakiś problem przy wymianie? i czy po wymianie trzeba wszytko uszczelnić i co zrobić, aby ta ścianka przylegiwała do lodówki?

pozdrawiam
    Szarobury
    Level 20  
    Przed wymianą termostatu dobrze jest zmierzyć temperaturę wewnątrz zamrażarki, bo być może w środku jest tylko -15*C. To że "mroźi dość dobrze" to nie oznacza, że osiąga wymaganą temperaturę. Przemrożoną piankę należy wygrzebać w miarę możliwości i uzupełnić pianką montażową, ściąć na równo i nakleić folię samoprzylepną/okleinę co by nie ciągnęło wilgoci.
    waldekwoj
    Level 14  
    Witam..