Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siemens gigaset A580ip - brak opcji w słuchawce ( A580 IP )

smuta_s 03 Lis 2010 13:28 5366 16
  • #1 03 Lis 2010 13:28
    smuta_s
    Poziom 9  

    Witam

    Problem dotyczy telefonu siemens A580IP (do 6 operatorów VOIP + linia tradycyjna).
    W dołączonej do zestawu słuchawce (oznaczonej A58H) nie znalazłem opcji "wybierz usługi" pozwalającej na ustawianie połączeń oczekujących, przekierowania rozmów itp. Opcja taka (jako druga w kolejności menu słuchawki) jest opisana w dokumentacji do telefonu. Pogmeranie w tych ustawieniach zasugerował mi jeden z operatorów VOIP - a tu zdziwienie, bo takiego elementu menu brak.
    Telefon trafił do serwiu: przez dwa tygodnie eksperci zastanawiali się co z tym zrobić i wymyślili: dokumentacja została źle przetłumaczona. Nie ma znaczenia, że opcja ta jest również opisana w wersji angielskiej i niemieckiej: to jest błąd tłumaczenia i takiej opcji nie ma!

    Pytanie 1: czy ktoś posiadjący taki telefon może sprawdzić w swojej słuchawce czy taka opcja u niego występuje (główne menu słuchawki: SMS, Wybierz usługi, Budzik itd..)?

    Pytanie 2: Przy zalogowanej tylko jednej słuchawce i prowadzeniu rozmowy przez internet, połączenia przychodzące przez linię analogową (TP, Netia itp) powinny być sygnalizowane dla dzwoniącego sygnałem zajętości linii (wg dokumentacji). W rzeczywistości, stan linii analogowej jest sygnalizowany jako wolny dla dzwoniącego (inaczej: dzwoniący klient myśli, że mają go gdzieś... i nie odbierają telefonu).

    Z serwisem siemensa nie sposób się dogadać: serwis co innego, infolinia co innego.
    Pozdrawiam

    ps: telefon właśnie wrócił z serwisu z wpisem: testowano - sprawny. Serwis bronił się rękami i nogami przed oficjalnym wpisaniem diagnozy: opcji brak bo źle przetłumaczono instrukcję.
    Ciekawe, że w innych wersjach językowych: czeskiej, hiszpańskiej, włoskiej - wszędzie jest opcja 'wybierz usługi'. Nie chce mi się wierzyć, że siemens jako globalny koncern przygotowuje oddzielnie firmware dla każdej wersji językowej.
    Jakaś totalna brynda z tym siemensem.

    0 16
  • #2 12 Lis 2010 21:02
    mikolaj5
    Poziom 10  

    Zauważyłem podobny problem z tym telefonem. Chciałem wyłączyć połączenia oczekujące ale nigdzie nie ma takiej opcji. Niestety operator voip także o tym nie pomyślał. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że przy kolejnych aktualizacjach błąd zostanie usunięty.
    Jeśli chodzi natomiast o ogólną ocenę aparatu to jestem bardzo zadowolony.

    0
  • #3 12 Lis 2010 21:34
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 15 Lis 2010 13:56
    smuta_s
    Poziom 9  

    Pozwolę sobie nie zgodzić się z R-MIK.
    Może od strony teoretycznej tak to wygląda, że na liniach analogowych brak możliwości odrzucenia połączenia, ale nie o to tutaj chodzi.
    Chcę, aby telefon zachowywał się tak jak każdy normalny 'stary' telefon: jak podnoszę słuchawkę z widełek to wszyscy dzwoniący do mnie powinni słyszeć sygnał zajętości. Tak było w starych telefonach i z moich testów wynika, że do dnia dzisiejszego linie analogowe tak się zachowują. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, aby aparat A580IP wspaniałej firmy Siemens, podczas prowadzenia rozmowy przez internet (VoIP) symulował na linii analogowej podniesienie słuchawki.
    Wiem, że nowe centrale po pewnym czasie od podniesienia słuchawki i braku nawiązania połączenia sygnalizują 'abonent ma uszkodzoną linię', ale to chyba lepsze niż 'głuchy telefon'.

    0
  • #5 15 Lis 2010 16:41
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 15 Lis 2010 17:04
    smuta_s
    Poziom 9  

    R-MIK napisał:

    Z punktu operatora nie, bo jak chce sie mieć "bajery", to trzeba założyć ISDN.

    Jakie 'bajery'? Mając jedną słuchawkę i dwie (lub więcej) linii telefonicznych (jedna analogowa i do 6 VoIP) chciałbym, aby telefon zachowywał się zgodnie z logiką:
    albo sygnalizuje w słuchawce że ktoś próbuje się połączyć i czeka na innej linii
    albo sygnalizuje dzwoniącemu do nas, że połączenie nie może być zrealizowane, bo prowadzona jest inna rozmowa.
    W tym telefonie (A580IP) brak jest sygnalizacji oczekującego połączenia, brak też sygnalizacji, że ktoś prowadzi rozmowę i połączenie nie dojdzie do skutku.
    Moim zdaniem taka funkcjonalność to żaden bajer. Jej brak to ewidentna niedoróbka.
    Nie ja pisałem ani tłumaczyłem Siemensowi dokumentację do telefonu.
    Oczekuję tylko tego, co napisano w instrukcji:
    - możliwości ustawiania połączeń oczekujących dla linii VoIP
    - sygnalizacji połączeń przychodzących po linii analogowej podczas prowadzenia rozmowy przez linie VoIP (albo ustawianie zajętości linii, albo sygnalizowanie połączenia w słuchawce).

    0
  • #7 15 Lis 2010 18:40
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 15 Lis 2010 22:34
    smuta_s
    Poziom 9  

    R-MIK napisał:

    Podeślij mi instrukcję, jestem ciekaw jak oni to napisali (napisz na której stronie) z tą sygnalizacja zajętości.


    Można ją znaleźć np tutaj:
    Link
    str. 58 Włączanie/wyłączanie połączenia oczekującego
    "Połączenia z sieci stacjonarnej nie są wskazywane jako połączenia oczekujące. Są one sygnalizowane w innych zarejestrowanych słuchawkach, którym jako numer odbierający przyporządkowano numer sieci stacjonarnej. Jeśli brak innej słuchawki, osoba dzwoniąca słyszy sygnał zajętości".

    Polecam również lekturę wersji angielskiej (international), którą można pobrać tutaj:
    Link
    Ciekawie wygląda menu telefonu pokazane na stronie 34 (Menu Trees).
    Jest tam całkiem sporo opcji dla linii analogowej (fixed line). Możliwe jest przekierowanie rozmowy lub ustawienie połączenia oczekującego.
    Na stronie 57 'Activating/deactivating call waiting' jest dokładnie to samo co w wersji polskiej, dotyczące sygnalizacji połączenia przychodzącego na linii stacjonarnej podczas prowadzenia rozmowy VoIP. Nie chce mi się tego przepisywać, kończy się "the caller will hear the busy tone".

    To jak to jest ostatecznie z dostępnościa (potencjalną) pewnych usług na liniach analogowych? Da się, czy się nie da?

    ps: wiem, że mogę reklamować towar. Temat przed tygodniem wrócił do infolinii siemensa (opis dokładny problemu, nazwa serwisu do którego trafił telefon) i kolejna ekipa bada sprawę. Jak uzyskam ostateczną odpowiedź zastanowię się nad reklamacją - tzw 'niezgodność towaru z umową'.

    0
  • #9 15 Lis 2010 22:41
    macmm
    Poziom 24  

    Nie ja osobiście ale kolega strasznie mi się chwalił tą opcją w Siemensie. Jak prowadzi się rozmowę po VoIP to POTS zajęty. I nikomu to nie przeszkadza.

    0
  • #10 15 Lis 2010 22:47
    smuta_s
    Poziom 9  

    macmm napisał:
    Jak prowadzi się rozmowę po VoIP to POTS zajęty. I nikomu to nie przeszkadza.

    Czytaj dokładnie:
    U mnie linia stacjonarna nie jest zajęta i w tym problem. Dopytaj się dokładnie kolegi jak to włączył (teoretycznie jest włączone na stałe) lub podaj mi na niego namiary to sam się zapytam.

    0
  • #11 16 Lis 2010 07:34
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 16 Lis 2010 12:29
    smuta_s
    Poziom 9  

    R-MIK napisał:

    Czytałeś stronę 134? Pisza tam o niedziałaniu pewnych usług w określonej sytuacji. Może jest to ze sobą powiązane?

    Czytałem i raczej nie jest powiązane. Sprawa dotyczy 2 równoległych połączeń VoIP przy łączu kiepskiej jakości. Zalecają wtedy zablokowanie możliwość prowadzenia 2 rozmów jednocześnie.
    W tym fragmencie znów pojawiają się "połączenia oczekujące na linii VoIP" których nijak na tym telefonie nie da się ustawić.

    0
  • #13 31 Sty 2011 11:45
    niziak
    Poziom 13  

    Możliwe że menu "Wybierz usługi" zostało wyłączone w tym wariancie produktu. Jeśli to jakiś czeski błąd i menu ma być widoczne, to może pomóc ponowna rejestracja słuchawki do bazy. Samo menu nic nie wnosi dla połączeń analogowych. To samo można uzyskać wysyłając odpowiednie kody do centrali (np: włączenie call waiting to kod *43#)

    Jaką wersję oprogramowania ma baza (pole "firmware version" na stronie statusu w przeglądarce) ?

    Co do sygnalizacji połączeń analogowych podczas trwania VoIP: jedyną informacją o takim połączeniu jest migająca guzik z kopertą o ile odebrano CLIP-a z linii.

    0
  • #14 02 Lut 2011 23:14
    smuta_s
    Poziom 9  

    Firmware stacji bazowej to: 022270000000 / 047.00 - najnowsze co jest dostępne na tą chwilę.
    Słuchawka była wielokrotnie rejestrowana do stacji bazowej i nic się nie zmieniło.

    niziak napisał:
    Co do sygnalizacji połączeń analogowych podczas trwania VoIP: jedyną informacją o takim połączeniu jest migająca guzik z kopertą o ile odebrano CLIP-a z linii.

    Owszem: miga, daje nawet jeden sygnał dźwiękowy ale dopiero po zakończeniu połączenia VOIP a wtedy zazwyczaj nikogo już nie ma na linii analogowej.

    Pisałem wcześniej o zgłoszeniu problemu do Siemensa.
    Dostałem lakoniczną odpowiedź od pana opiekującego się tym produktem, informującą, że część opcji została przeniesiona do stacji bazowej i jest dostępna przez www. Potwierdzono występowanie pozostałych opisanych błędów ("mój egzemplarz zachowuje się tak jak Pański") i obiecano w najbliższym czasie kontakt jak będzie coś więcej wiadomo.
    Wysłałem jeszcze jednego maila przypominającego oraz pytanie gdzie w takim razie ustawić w stacji bazowej połączenie oczekujące lub sygnał zajętości przy dwu różnych połączeniach VOIP i jednej słuchawce. Nie dostałem żadnej odpowiedzi. Od listopada - cisza.
    W międzyczasie ukazał się nowy firmware ale nie rozwiązał żadnego opisywanego problemu.
    Ciągle się zastanawiam, czy nie oddać go w ramach "towaru niezgodnego z umową", ale nie wiadomo jak zachowują się inne telefony tego typu.
    Niemniej jednak, gdyby ktoś miał tego aparatu dość, może go reklamować u sprzedawcy z powodu wcześniej opisanych niezgodności z dokumentacją telefonu.
    Gdy ktoś używa jednej linii VOIP albo tylko linii analogowej - telefon ok.
    Jak ktoś używa kilku linii VOIP i linii analogowej - prędzej czy później natknie się na opisywane problemy.
    Radzę się zastanowić przed zakupem.

    ps:
    Ma ktoś może bardziej 'wypasiony' model np c450ip lub c470ip i może sprawdzić czy tam również występują opisane błędy?

    0
  • #15 04 Lut 2011 13:26
    niziak
    Poziom 13  

    Firmware masz najnowszy.
    Nie ma możliwości w żadnym z tych produktów uzyskanie sygnalizacji CW analogowego podczas rozmowy VoIP. Powinna być możliwość sygnalizacji drugiego połączenia VoIP oraz możliwość przełączania się miedzy rozmowami oraz zrobienia konferencji.
    Widocznie w wariancie na Polskę jest to wyłączone lub specjalnie jest wyłączone w "najniższym" produkcie (seria A). Prawdopodobnie wersja z sekretarką może mieć włączony CW na VoIP. Wszystkie te produkty chodzą na tym samym oprogramowaniu i sprzęcie - sprzedawane są tylko z innymi słuchawkami.
    W tym momencie, jedynym rozwiązaniem jest zarejestrowanie jakiejkolwiek słuchawki zgodnej ze standardem GAP i uzyskanie na niej sygnalizacji CW z linii analogowej.

    0
  • #16 04 Lut 2011 22:17
    smuta_s
    Poziom 9  

    niziak napisał:
    Nie ma możliwości w żadnym z tych produktów uzyskanie sygnalizacji CW analogowego podczas rozmowy VoIP. Powinna być możliwość sygnalizacji drugiego połączenia VoIP oraz możliwość przełączania się miedzy rozmowami oraz zrobienia konferencji.
    Widocznie w wariancie na Polskę jest to wyłączone lub specjalnie jest wyłączone w "najniższym" produkcie (seria A). Prawdopodobnie wersja z sekretarką może mieć włączony CW na VoIP. Wszystkie te produkty chodzą na tym samym oprogramowaniu i sprzęcie - sprzedawane są tylko z innymi słuchawkami.
    W tym momencie, jedynym rozwiązaniem jest zarejestrowanie jakiejkolwiek słuchawki zgodnej ze standardem GAP i uzyskanie na niej sygnalizacji CW z linii analogowej.

    Dziękuję za odpowiedź, ale czy to są sprawdzone informacje czy tylko przypuszczenia (to powinno być a to nie powinno być, to będzie jak tamto będzie)?
    Wydaje mi się, że przeczytałem dokładnie instrukcję w języku polskim, sprawdzałem również w angielskim, niemieckim i czeskim. Wszędzie jest tak samo jak w wersji polskiej (może nie dokładnie słowo w słowo, ale to do czego się przyp... jest we wszystkich wersjach opisane tak samo). Funkcjonalność której mi brakuje jest też teoretycznie w modelu C470IP, stąd pytanie czy ktoś kto ma ten model może to sprawdzić.

    ps:
    mogę sobie kupić drugą, trzecią i czwartą słuchawkę, ale kto zgadnie co się wtedy będzie działo? Poprawi się, a może się pogorszy? Czy można przewidzieć zachowanie tego sprzętu? Ja utraciłem wiarę w słowo pisane. Przynajmniej przez siemensa.

    0
  • #17 28 Lut 2011 20:08
    lopatki
    Poziom 10  

    Posiadam telefon A580IP no i też mam jeden problem a z tym jak uruchmić funkcje sms w tp bo niestety ale nie znalazłem funkcji gdzie mógł bym wpisać numer dostępowy do sms w tym telefonie ustawilem jakoś tam i wysyła niby te sms z lini tp ale odbierać nie chce dzwoniłem do tp i do siemensa i ani jedni ani drudzy nie potrafią odpowiedzieć

    0