Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel corsa b 1.5d Problem, cięzko pali

szymko222 03 Lis 2010 14:27 6776 6
  • #1 03 Lis 2010 14:27
    szymko222
    Poziom 9  

    Witam,
    Mam poważy problem z moją corsą 1.5d isuzu 96. Nie dawno wymieniłem świece w samochodzie bo jak paliłem go to tak nie równo chodził ale po chwili jak się zagrzał to było ok, po wymianie świec wszystko już było ok, palił na dotyk aż do pewnego czasu. Z dnia na dzień kiedy chciałem samochód zapalić to musiałem go tak długo kręcić ze akumlator mi padł prawie, a kiedy auto zapaliło to strasznie kopcił na siwo, ale tylko przez pewną chwile. I od tamtej pory mam taki problem z zapalaniem samochodu, na ciepłym silniku na strzała pali a kiedy stoi już nawet godzinę to jest problem. Myślałem ze zawór w pompie padł i paliwo cofa się do zbiornika ale nie bo sprawdziłem, odkręciłem przewody od wtryskiwaczy i na zimnym silniku zakręciłem rozrusznikiem i paliwo od razu było wytryskiwane, świece sprawdziłem i grzeją. Kiedy próbuję go zapalić to kiedy kręcę rozrusznikiem to z rury się wydobywa siwy dym, a kiedy już odpali to strasznie kopci na siwo, chyba przepala ropę której ma nadmiar w cylindrach, po chwili wszystko się normuje. Dodam ze silnik nie bierze oleju, od wymiany do wymiany nic nie ma dolewane. Kiedy auto już zapali to chodzi idealnie, proszę o pomoc, co może być przyczyna? Czy to pompa paliwowa?

    0 6
  • #2 03 Lis 2010 14:57
    QamileQ
    Poziom 13  

    Zwykle w tej sytuacji winę ponoszą źle ustawione lub rozregulowane wtryskiwacze. Wina może też byc po stronie paliwa jeżeli było zalane "chrzczone" z podrzędnej stacji bądź z TIR-a. Jakby to była uszkodzona pompa paliwowa to w ogóle nie podawałaby paliwa. Jeżeli chodzi o siwy dym to jest spalanie ropy "na zimno" i pochwili to znika. To jest normalne (nawet wskazane na początku pracy) no chyba że robi Ci zasłonę dymną przy każdej próbie odpalenia to wtedy jest problem. Całkiem prawdopodobne że pierścienie na tłokach będą do wymiany (problem pojawił się niedawno więc nie wiesz czy nie bierze oleju od "tego dnia"). Jednak zaczął bym od sprawdzenia sterowania wtryskami (podpiąc komputer).

    0
  • #3 03 Lis 2010 16:13
    robokop
    Moderator Samochody

    Jak kopci na siwo po odpaleniu, to przede wszystkim ponownie świece do sprawdzenia.

    0
  • #4 03 Lis 2010 20:03
    szymko222
    Poziom 9  

    Świece sprawdziłem jeszcze raz i są ok, firma ngk. Pod komputer postaram sie podłączyć jutro samochód. wydaje mi się że oleju teraz nie bierze, gdyby palił olej to by kopcił na czarno albo niebiesko, a on tylko zakopci na siwo kiedy go odpalam na zimnym silniku. Kiedy auto już zagrzane to normalnie pali na dotyk i nic nie kopci. Może to mieć związek ze ssaniem? Może za mało paliwa dostaje przy rozruchu, na zimnym silniku zawsze obroty są podwyższone a jak się zagrzeje to obroty spadają.
    Może sterownik wtrysków padła? ale nie wiem czy to możliwe bo samochód jak juz zapali i sie nawet po chwili go zgasi i znów zapali to już normalnie, ten pierwszy rozruch silnia po przestoju jest ciężki, czasem aż akumlator juz nie daje rady

    1
  • #5 03 Lis 2010 20:09
    robokop
    Moderator Samochody

    Sprawdziłeś czy są zasilane przed rozruchem? I co chcesz podpiąć pod komputer w samochodzie z układem zasilania paliwem jak w traktorze?

    2
  • #6 03 Lis 2010 20:14
    szymko222
    Poziom 9  

    Nigdy nie musiałem kręcić przy tym silniku bo nie miałem problemów, nie wiem jak tam wygląda elektronika, myślałem że sie udam do elektromechanika. to co jeszcze spróbować?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak świece są zasilane przed rozruchem, sprawdzałem. Próbuję go nawet grzać kilka razy.

    0
  • #7 03 Lis 2010 21:29
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Elektronika w tej Corsie wygląda tak że jej epicentrum znajduje się w radiu, potem centralny zamek (jeśli masz) i sterownik świec.

    To że są zasilane wnioskujesz po świecącej kontrolce, czy podłączonym mierniku?. Jeśli świece dostają ~12V przed rozruchem, to sprawdź każdą z osobna czy faktycznie jest sprawna. Ten silnik musi mieć ciepło aby pracował. Padnięta jedna lub dwie skuteczne utrudni rozruch z efektem jak opisujesz.

    1