Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 1.8 20V z instalacją gazową BRC Zavoli

04 Lis 2010 13:50 12975 31
  • Poziom 17  
    Witam!

    Mam praktycznie nową instalacje gazową firmy BRC z wtryskiwaczami Zavoli.
    Auto to toledo 1.8 20v. Instalacja działała prawidłowo do czasu gdy na wolnych obrotach autko wpadało w "falowanie" na początku tylko takie jakby wypadanie zapłonu potem falował po 200-300 rpm. Pojechałem do serwisu (tam gdzie zakładałem) i Pan stwierdził że pewnie kable (akurat były nówki NGK, i świece też), na benzynie problemów nie ma. Pojechałem więc do drugiego autoryzowanego serwisu i stwierdzono że to wtryskiwacze.

    I teraz tak:

    Firma Brc, gwarancja w całym kraju, pojechałem do innego zakładu autoryzowanego. Mają wymienić wtryskiwacze. Czy to prawda że te zavoli są tak wadliwe? Czy to prawda że wycofano tą instalację z rynku Polskiego?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Witam ponownie, czy te wtryskiwacze zavoli (od góry widać że obudowa ich jest czarna), wymienia się sztukami czy listwa (czyli 4 wtryskiwacze), ewentualnie jaki koszt może być wtryskiwaczy?
  • Poziom 16  
    to nie jest wina wtryskiwaczy lub sterownika,a tylko niewiedza instalatorow
  • Poziom 10  
    Witam!

    Mam kolego identyczny problem z tymi falującymi obrotami na biegu jałowym. Moje auto to Daewoo lanos 1.5 16V. Też założyłem instalkę brc light z wtryskiwaczami zavoli 3 miesiące temu i problem występował już od początku po założeniu. Gazownik próbował mnie wkręcić że mam przeczyścić silniczek krokowy i zapewniał że na pewno mam przebicie na cewce. Na szczęście nie wymieniłem cewki i nie czyściłem krokowego. Dziś podjechałem do niezależnego od firmy czakram warsztatu i fachowiec stwierdził że cewka jest w jak najlepszym stanie i krokowy też. Zdradził mi też sekret że firma czakram wycofuje już te wtryskiwacze, ponieważ są one wadliwe (już od samego początku po założeniu pewna substancja zawarta w lpg rozpuszcza jakieś gumki w środku i te wtryskiwacze nie mogą działać poprawnie). Dzwoniąc do firmy czakram serwisant zapewniał mnie że nic nie wycofują z rynku i wtryskiwacze te nadal są dostępne w ich ofercie. Jest to totalna bzdura no ale czego się nie mówi żeby sprawa nie nabrała rozgłosu. Usłyszałem także że w ramach gwarancji mogą mi wymienić całą listwę na listwę z wtryskiwaczami brc za dopłatą 150 zł (nowa listwa poza gwarancją kosztuje 600 zł). Po zapytaniu dlaczego mam płacić za coś co oni zepsuli padła odpowiedź że mogę przyjechać do centrali firmy w Tarnowie i rozwiązać umowę co jest równoznaczne z wyjęciem instalacji i oddaniem pieniędzy. Ponieważ mieszkam daleko od Tarnowa stwierdziłem że lepiej będzie zmienić listwę na brc.

    Radzę Ci kolego też tak zrobić i nie zakładać drugi raz (o ile jeszcze są dostępne) wtryskiwaczy zavoli bo tak jak szybko weszły na rynek tak szybko z niego zejdą. Mogę Ci jeszcze zdradzić że w firmie czakram robi się teraz gorąca atmosfera bo dużo ludzi reklamuje te wtyryskiwacze i oficjalna decyzja w sprawie wymian listw wtryskowych zavoli na brc zapadnie w poniedziałek. Twój gazownik musi wymienić Ci tą listwę a jak będzie robił problemy to zadzwoń do czakramu.

    Pozdrawiam
    Przemek

    Jakby ktoś chciał się czegoś dowiedzieć o wadliwych wtryskiwaczach zavoli proszę o kontakt. Postaram się coś poradzić bo sam jestem w temacie niestety.
  • Poziom 17  
    Witam
    A jak nazywają się te dobre wtryskiwacze?
  • Poziom 10  
    Instalacja brc light różni się od zwykłej brc m.in. tym że w brc light zastosowano tańsze wtryski zavoli. W zwykłej instalacji brc są wtryski firmowe brc, które kosztują 200 zł sztuka jakbyś chciał kupić każdy osobno. Cała listwa wychodzi taniej i kosztuje ok. 600 zł. Firma czakram po nieudanym wprowadzeniu instalacji brc light z wadliwą listwą wtryskową zavoli oferuje wymianę jej na oryginalną listwę wtryskową firmy brc za opłatą 150 zł (montują po koszcie zakupu przez firmę czakram całej listwy wtryskowej brc od producenta). Kolejną zaletą listwy wtryskowej brc jest fakt, że w przypadku listwy zavoli nie wymienimy pojedynczych wtryskiwaczy tylko musimy wymienić całą listwę a w przypadku listwy brc możemy wymieniać w razie awarii pojedyncze wtryskiwacze. Tak jak już wcześniej pisałem w poniedziałek będzie wszystko wiadomo co do rozpoczęcia przez firmę czakram akcji wymiany listew zavoli na listwy brc (na razie nie mają ich na magazynach). Będę załatwiał swoje sprawy w poniedziałek także na pewno podzielę się dalszymi informacjami na forum.

    Proponuję napisać do moderatora aby podpiąć temat i zmienić tytuł tematu na coś w stylu "UWAGA DLA WSZYSTKICH POSIADACZY BRC LIGHT!!!" Niech będzie informacja dla innych użytkowników, którzy też mają takie problemy i są oszukiwani przez swoich gazowników.
  • Poziom 17  
    Ja we wtorek niby mam jechac do serwisu brc na wymiane wtryskiwaczy. Zarządam wymiany na brc i koniec
  • Poziom 17  
    Koledzy czy to prawda że wtyczki w tej instalacji z wtryskiwaczami zavoli są inne i jest problem na wymiane na wtryskiwacze brc? Dzisiaj rozmawiałem z gazownikiem i on tak uważa. Proszę o poradę
  • Poziom 10  
    Jeśli chodzi o wtyczki to nie wiem czy na pewno są inne ale wymiana na wtryskiwacze brc polega na podłączeniu jakiegoś kitu modyfikującego, czyli pewnie różnią się czymś bo jakby były takie same to by montowali bez problemu listwy brc bez jakiś kitów. Jeśli chodzi o moją sprawę to dowiedziałem się że dziś była wielka narada w firmie czakram i podobno doszli do wniosku, że wymiana na wtryskiwacze brc będzie możliwa dopiero po 3 wymianach listw wtryskowych na zavoli co oznacza że 3 razy pod rząd muszą nam się popsuć wtryskiwacze zavoli i dopiero mamy możliwość wymiany na brc. Jest to informacja od mojego gazownika ale jutro zadzwonię do czakramu i wyjaśnię sprawę bo wydaje mi się dziwne, że gazownik nagle zmienia dziś zdanie i mówi mi że listwy wtryskowe zavoli są znakomitej jakości i nie mogły mi się popsuć zaraz po założeniu co jeszcze wczoraj sam stwierdził... Nie wiem co jest w tym wszystkim grane i czy gazownik miał poważną rozmowę z czakramem i się ich boi czy co? Jutro podzielę się dalszymi informacjami w tej kwestii. Napisz jutro kolego co załatwiłeś u siebie w serwisie.

    Pozdrawiam
    Przemek
  • Poziom 17  
    Oki dam znać napewno. Swoją drogą jestem zawiedziony i to bardzo. Po to przepłaciłem więcej (a mogłem za 2100 mieć stag-a) żeby mieć dobrą instalkę a to kit wielki jest nic więcej.

    Prawda jest taka że miałem staga300, valteki czerwone i zrobiłem 100 tyś km i nadal nabywca pewnie jeździ n anich.
  • Poziom 17  
    Witam

    Byłem dzisiaj u gazownika, wymiana nowe wtryskiwacze Zavoli. Ciekawe ile te wytrzymają
  • Poziom 2  
    Mi równiwż w mojej Lagunie wymienili na nowe Zavoli.Poprzednie wytrzymały 5tys.
    Ponoć te które teraz wymieniają są poprawione bez wady powodującej ich przedwczesne zużycie.
  • Poziom 9  
    Witam ,mam również zamontowaną instalkę BRC SEQUENT 24 LIGHT, VECTRA B 20.0 16v.Instalka nówka,zrobilem zaledwie 3 tyś km i padły wtryski.U mnie objawem jest straszne szarpanie i mulenie w przejściu na gaz ale tylko jak wtryski są jeszcze zimne, i spalanie... ostatnio za 50 pln tj około 22 litra robie 140 km. - tragedia.Jutro mam umówioną wymianę wtrysków u gazownika.Mój gazownik mówi tak samo jak kolega przemek475 - że będą wymieniać do 3 razy sztuka puki nie założą dobrych BRCoskich wtrysków.Coś tu jest nie tak BRC traci przez to na renomie i to grubo.
    Pozdrawiam - dam niebawem znać co nowego po jutrzejszej wymianie.
  • Poziom 10  
    Witam w środę wymieniłem wtryski BRC Zavoli na listwę i wtryski BRC, odpalanie , jazda oraz spalanie wróciły do normy.Mój gazownik od razu wymienił mi na BRC i powiedział że wtryski Zavoli nie zdały egzaminu podobno nie wytrzymują naszego gazu.Mnóstwo ludzi co zamontowali BRC sequent 24 LIGHT po jakimś czasie mają problemy.Problem tkwi w wtryskach(a już po wizycie w ASO miałem wymieniać sondę lambda)
  • Poziom 1  
    Instalacja BRC Light to jedno wielkie nieporozumienie falujace obroty, szarpanie podczas pracy na LPG stanowczo odradzam, jazda na benzynce byla poezją w porównaniu z ekspatacją tej instalacji. Podejżewałem wszystko w swoim nissanie od sondy lambda, swiec, kabli, filtrów, wszystko wymienione na nowe a objawy takie same. W ciągu tygodnia już dwa razy wymieniałem wtryski gazowe, ogrinale zamontowane padły po 7000 tyś drugie nieprzejechały 100km zobaczymy ile trzecie przejadą. Jeszcze jedna wymiana tego badziestwa i porządna listwa BRC i moze kłopoty się skończą. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Witam!

    Przepraszam że się tak długo nie odzywałem ale byłem bardzo zapracowany. Jeśli chodzi o wtyczki to mi wymienili ale nie sprawiło im to żadnych problemów. Wtryskiwacze mam już oryginalne brc i śmigają aż miło :) Gazownik powiedział że zależy mu na renomie, przydusił czakram i wymienili od razu bez żadnych 3 podejść z tymi zavoli. Wreszcie można się cieszyć jazdą "na gazie" :)

    Pozdrawiam
    Przemek
  • Poziom 17  
    A ja ponownie, po 1 wymianie wtryskiwaczy umarły po4 tyś km. Dzisiaj założono znów nowe ciekawe ile pociągną. Ile należy zapłacić żeby mieć brc wtryski?
  • Poziom 10  
    witam serdecznie. ja w swoim toledo 1.8 20v mam sekwencje zavoli od 2003 roku i powiem wam że nie mam żadnych problemów. no tylko je czyscilem przez ten cały okres 2 razy. jestem w szoku co teraz krąży na rynku. szerokości mocnym toledo na gazie
  • Poziom 2  
    Punto 1.8 HGT 2001 rok, Faza3.

    Do instalacji nie mialem zastrzezen latem, ale jak tylko przyszla jesien i nizsze temperatury, to zaczely sie problemy. gasniecie na zimnym, podnoszenie temp. przelaczania do poziomu 43 stopni, szarpanie przy przelaczaniu na gaz. po 5tys. km wymieniono wtryski, ale problem wrocil po kilkuset km. wczoraj wymieniono mi wtryskiwacze na BRC pomaranczowe i wszystko wrocilo do normy. wymiana byla w ramach gwarancji, ale gazownik wzial 150zl, czyli tyle ile Czakram wola od gazownikow. operacja zajela godzine. odcieto wtyczki z kawalkami przewodow, a dolutowano z nowymi wtyczkami. wymieniono listwe na BRC, ale przelozono czujnik ze starej listwy. pozniej zrobiono adaptacje/kalibracje i teraz czuje, ze jest duzo plynniej i nawet latem bylo zle na tych starych wtryskach.
  • Poziom 17  
    Dokładnie to samo zamierzam zrobić i wymienić wtryski. Zavoli u mnie po 2 wymianie wytrzymały dosłownie 60 km i jedną noc przy -11 stopniach. Z czego one są zrobione z gumy?
  • Poziom 10  
    Ja też płaciłem 150 zł i też zmieścili się w godzinie czasu :) Nie mam pojęcia z czego zrobione są te gumki ale nie wytrzymują jakości polskiego gazu, nie ważne gdzie by nie był tankowany...
  • Poziom 10  
    Mam ten sam problem :/ Walczyłem z nim kilka miesięcy, poniosłem koszty przy wymianie sondy lambda, czujnika temp. oraz diagnostyce komputerowej - zakladano mi ze to sa przyczyny wszystkich problemow - jednak wymienione podzespoly okazaly sie sprawne. Zmarnowany czas i pieniadze wyrzucone w bloto :/ Przez kilka miesiecy udalo mi sie przejechac ok 1 tys. km. na gazie bo wogole sie nie da na tym jezdzic do tej pory, a jazda na Pb tez pochlonela czesc mojego portfela. Teraz znowu zanosi sie na kolejny wydatek czyli 150 zł za wymiane wtryskiwaczy. Ze tez dalem sie namowic na BRC S24L :/ Czeka mnie wyprawa do warsztatu gazownika z cisnieniem siegajacym zenitu ;P Zastanawiam sie nad spacerkiem do rzecznika ds. konsumentow, tylko czy to ma sens ? Zamiast zaoszczedzic sporo dolozylem :/
  • Poziom 1  
    mam ten sam problem z wtryskiwaczami. Czeka mnie już druga wymiana wtryskiwaczy od września, kiedy założyłem gaz w skodzie 1,4 16V(Abart, Wrocław). Też mi się wydaje to nie w porządku, że musimy płacić 150 zł. Nie rozumie też dlaczego serwisanci polecają instalację, która jest do bani. W serwisie kazali mi jeszcze przejechać (przed wymianą wtrysków) 150 km na benzynie, bo inaczej komputer im szwankuje i nie mogą wyregulować instalacji.

    Czyli jestem jakieś 400-500 zł w plecy, tyle zaoszczędziłem rezygnując z instalacji Omegas - tylko czy wtedy udało by się uniknąć problemów?

    Co powiecie na pozew zbiorowy dystrybutora: firmy Czakram
  • Poziom 10  
    Poczekaj niech pierw wymienie te wtryskiwacze za cenę 150 zł i można walczyc o zwrot kosztów (razem z oplata za ten caly kit, wymiana czesci i diagnostyka - w sumie bylo by ponad 600 zl, paragony i rachunki zatrzymalem). Pytałem się o reklamacje z tego wzgledu, że przez kilka miesiecy nie da sie jezdzic na tej instalacji i do tej pory jezdze na benzynie - odpowiedziano mi jednak, ze reklamacje moglem zlozyc tylko w ciagu 7 dni od zakupienia tego zestawu :) Drugie podejscie bylo takie aby grzecznie dogadac sie co do anulowania mi zaplaty za kit z pomaranczowymi wtryskiwaczami, argumentowalem prosbe wydatkiem pieniedzy na sonde lambda, czujnik temp., diagnostyki komputerowe itp. a te czynnosci i naprawy byly podpowiadane i wymuszane (poprostu zwalano wine na moje auto) przez technikow z czakramu. Rezultat jest taki, ze nie dali sobie przetlumaczyc jaki blad popelnili i to moim kosztem, musze zaplacic 150 zl za wymiane. Tak poleciec sobie w kulki ? niewybaczalne.
  • Poziom 10  
    No więc tak, wymieniłem wtryski Zavoli na BRC, za kit zapłaciłem 150 zł i gazownikowi 40 zł - stwierdził, że nie dogadał się z panami z Czakramu na temat warunków finansowych za tego typu serwis i w ostateczności ja poniosłem koszty. Jak było w Waszych przypadkach ? Ktoś już może stworzył tego typu wniosek ? Chętnie bym się przyłączył.

    Co do wymiany, autko faktycznie zaczelo lepiej i rowniej pracowac na wtryskach BRC, jedyny mankament jaki zauwazylem to ze kiepsko sie sprawuje czy pierwszych porannych rozruchach - potrafi szarpnac i zgasnac. Ustawianie instalacji z nowymi wtryskami zostalo przeprowadzone w garazu przy odpalonym i rozgrzewajacym sie silniku, na biegu jalowym - program przeprowadzil ustawienia samodzielnie. Wydaje mi sie ze spalanie nie jest za normalne i pobiera troche sporo gazu ale to jeszcze postaram sie przekonac w temacie.
  • Poziom 1  
    Witam! Mam ten sam problem z instalacją brc wtryski pierwsze wytrzymały 7tys km wczoraj mi wymienili drugi raz i wytrzymały 800km badziew totalny żałuje ze niezałożyłem innej instalacji! Przyjemności zero z jazdy na LPG juz niemówie o czasie , pieniądzach i nerwach. Tylko za co mamy dopłacać jak to oni zawalili z tymi wtryskami powinno być to wymieniane na gwarancji na koszt zakładu montyjącego! Pozdrawiam:cry:
  • Poziom 11  
    panowie może ktoś coś podpowie, kupiłem wczoraj seata leona 1.8 125 km AGR , był walnięty pasek rozrządu,głowica i zawory były ok ,problem polega na tym że nie zaznaczyłem kabli od cewki zapłonów ,i auto faluje na obrotach czy to lpg czy petrol ,startuje lecz nie ma mocy,moze ktoś coś podpowie ?.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja Ci podpowiem, pokrzywione zawory. Źle sprawdziłeś głowicę.
  • Poziom 11  
    Zapomniałem napisać o błedach,
    01247
    16516
  • Poziom 11  
    dzis poprawnie powkadałem kable do świec ,lecz nadal to samo,zauwarzyłem że auto pracuje na dwuch garach,po wyciągnięciu dwuch kabli,1,2 auto pracuje na 3,4 ,a gdy wyciagne 3 i 4 to pracuje na 1,2 może to cewka ? co wy na to panowie /..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zmierzyć kompresję.