Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wielka trójka - Peugeot Partner 2.0 HDi

Przemeksik 04 Nov 2010 21:27 3520 19
  • #1
    Przemeksik
    Level 18  
    Witam !
    Tak jak w temacie, biorę się za porządną instalację do auta.
    Przeciągnęłem już kabel spod maski do bagażnika 50mm2.

    W planach mam już wykonanie tzw. big three, czyli wielkiej trójki.

    Mam pytanie, czy przy zmianie kabli z alternatora do akumulatora , masy karoserii do akumulatora i masy silnika do akumulatora, zostawia się stare przewody i dokłada nowe, czy pozostawia tylko nowy przewód ?

    Na połączenia chcę zastosować przewód również 50mm2 z zaciśniętymi i zalutowanymi końcówkami.

    Proszę o odpowiedzi
  • #2
    qstosz
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przepraszam co to jest wielka trójka?
  • #3
    Przemeksik
    Level 18  
    Potoczne określenie na 3 kable, tzn akumulator - alternator / akumulator - masa silnika / akumulator - masa karoserii
  • #4
    qstosz
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jaka wielka trójka?

    Standard w normalnych instalacjach.
  • #5
    Przemeksik
    Level 18  
    W USA używają takiego określenia więc tym się sugerowałem.

    Więc pozostaje pytanie czy przy wymianie tych kabli na grubsze, zostawiać stare przewody, czy je wyrzucić i zostawić tylko nowe ?
  • #6
    slavwek.ie
    Level 34  
    Ekhm.. że się w trącę..
    Mianem "wielkiej trójki" określono wzmacniacz DLS Ultimate A5 The Big Three
  • #7
    Przemeksik
    Level 18  
    Więc już bez offtopu,

    Przy wymianie kabli alternator - akumulator / masa silnika - akumulator / masa karoserii - akumulator , zostawiać stare przewody, czy zostawić tylko nowe?

    Wymieniać też masę alternatora ?
  • #8
    kaczorjunior85
    Level 15  
    Jeśli chcesz zastosować kabel 50mm2 to stare będą nie potrzebne, a tylko będą wadzić. Ja wymieniłem zarówno plusy i minusy, lecz masy alternatora nie potrzeba dodatkowo dokładać, wystarczy porządny minus silnika.
  • #9
    Przemeksik
    Level 18  
    Także wystarczą 3 kable ?
    Tj. masa silnika - akumulator
    masa karoserii - akumulator
    plus alternatora - akumulator

    Rozumiem iż nie potrzeba wymieniać masy alternatora ?
    Oraz stare kable mogą zostać, nie ma to żadnego wpływu ?
  • #10
    qstosz
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wpływu nie ma żadnego.
  • #11
    Przemeksik
    Level 18  
    A jak z masą alternatora ?

    Skąd najlepiej brać masę silnika ? Z samego bloku czy skrzyni biegów ?
  • #12
    kamil907
    Level 28  
    Obojętnie skąd pociągniesz tą masę, może być ze skrzyni jak ci wygodniej gdzieś tam podłączyć.
  • #13
    lichus690jp
    Level 17  
    Jak zrobisz masę silnika to przecież alternator jest to silnika przykręcony i ma masę już, zostaną tylko do podłączenia plusy.
  • #14
    Invalid
    Level 23  
    Jeśli już zdecydowałeś się dołożyć "big three", to oryginalne kable lepiej zostawić na miejscu, zawsze to mniejszy opór dla prądu elektrycznego niż bez nich.
    Alternator jest już "umasowiony" do bloku silnika więc nic nie musisz z tym kombinować, nie zapomnij dać bezpiecznika/ów na kablu plusowym akumulator-alternator.
  • #15
    Przemeksik
    Level 18  
    Jak widać na foto alternator zastosowany w HDi ma 2 wejścia.

    Rozumiem dołożyć do gniazda które łączy się z plusem akumulatora,
    Nie miałem czasu jeszcze prześledzić gdzie idzie kabel z drugiego gniazda, może ktoś wie ?

    Wielka trójka - Peugeot Partner 2.0 HDi
  • #16
    lichus690jp
    Level 17  
    Kolego, masz 2 wejścia dlatego że jedno wejście masz na kabel akumulator+ z alternatorem a drugie wejście masz na wzbudzenie alternatora też + (inaczej mówiąc na kontrolę) pokazuje Ci czy alternator ładuje czy nie. Wiesz jak jest w samochodzie, jak włączysz zapłon to kontrolka z ładowaniem akumulatora się świeci a jak odpalisz auto to gaśnie i znaczy że ładuje. Dla pewności możesz sprawdzić miernikiem czy ładuje.
  • #17
    Przemeksik
    Level 18  
    Czyli wymieniać tylko jeden kabel alternator - akumulator , tego drugiego nie ruszać?
  • #18
    lichus690jp
    Level 17  
    No najlepiej zrób jak napisałeś. Tylko jeden kabel ten co jest połączony alternator z akumulatorem. Ten drugi to i tak nie powinien być zbyt gruby bo nie potrzebuje tyle napięcia bo tylko załącza alternator żeby zaczął ładować.
  • #19
    Przemeksik
    Level 18  
    I jeszcze takie pytanie z czystej ciekawości, może ktoś będzie znał odpowiedź.

    Alternator powiedzmy jak w tym przypadku 150A, To uzyskuje 150A przy pracy silnika na wolnych obrotach, czy amperaż wzrasta do wartości maksymalnej przy wyższych obrotach ?
  • #20
    lichus690jp
    Level 17  
    Wzrasta razem z obrotami, bo jak mierzysz miernikiem ładowanie to jak chodzi na wolnych obrotach to się w miarę utrzymuje a jak dasz na gaz to wzrasta. No o ile się nie mylę ale raczej chyba nie. Nie chcę nikogo wprowadzić w błąd jak bym się pomylił ;).