Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo FH12 usterka hamulców wyświetla

kryś184 04 Nov 2010 23:41 14375 15
  • #1
    kryś184
    Level 14  
    Witam mam problem z układem hamulcowym w Volvie FH12 460 wyświetla mi na wyświetlaczu Break System po djagnostyce manualnej wychodzi ze przyczyna usterki jest poniżej cytuje

    Pressure modulator valve ABS axle 2 right
    Vaulue to low

    MID 136 SID10 FMI 1

    Co to może być za przyczyna tej usterki hamulca
    Na firmie jest takich 30 sztuk Volvo FH12 460 i praktycznie w każdym tego typu usterka hamulców. Prosze o pomoc
  • #2
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Modulator ABS prawa strona tył. Sprawdź przewody do niego. Ewentualnie wymień.
  • #3
    kryś184
    Level 14  
    dzięki kolego za podpowiedz
  • Helpful post
    #4
    jannaszek
    Level 39  
    Czy ta usterka nie jest związana przypadkiem z sygnałem przetwornika ciśnienia poduszek?
    To jest ABS czy EBS?
  • #5
    kryś184
    Level 14  
    Jednak chyba tym przypadku chodzi o ciśnie hamulców podczas hamowania na siłownik hamulcowy ośi napędowej prawa strona czyli jest zbyt niskie.Ta usterka nie jest zawsze aktywna najczęściej pojawia się podczas jazdy ale to nie znaczy ze przewody elektryczne są sprawne w 100%. Miałem taki przypadek że przewód elektryczny był przerwany ale ten błąd tłumaczył się cytuje

    Pressure modulation valve ABS axle 2right
    Comunication eror
    ale tych mid i sid i fmi nie pamiętam

    proszę o pomoc z góry dziękuje za podpowiedzi
  • #6
    jannaszek
    Level 39  
    Bo widzisz do modulatora dochodzi sygnał z przetwornika cisnienia poduszek-stąd ABS wie(EBS) jaką siłą traktować siłowniki, Pamieć ludzka jest zawodna, ale dłabym głowę że rok temu w FH 12 chińczyk, wystapił ten problem-usterka generowała się w czasie jazdy.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #7
    boss130
    Level 18  
    MID 136 SID10 FMI 1 Modulator

    Możliwa przyczyna:

    Zatkany tłumik hałasu modulatora lub zaworu hamulca nożnego.
    Przewody pneumatyczne funkcji rezerwowej łączące modulator z zaworem hamulca nożnego są zatkane lub otwarte.
    Usterka zaworu hamulca nożnego. (Usterka części mechanicznej lub pneumatycznej).
    Usterka modulatora (zaworu funkcji rezerwowej)
    Reakcja jednostki sterującej:

    Działanie funkcji EBS pozostaje niezmienione.
    Funkcja rezerwowa ulega pogorszeniu.

    Zauważalne objawy zewnętrzne:

    Żółta lampka ostrzegawcza

    Odpowiednia kontrola:

    Sprawdź, czy tłumiki hałasu modulatora i zaworu hamulca nożnego nie są zatkane.
    Skontroluj przewody pneumatyczne funkcji rezerwowej łączące modulator z zaworem hamulca nożnego.
    Skontroluj działanie funkcji rezerwowej zaworu hamulca nożnego.
    Jeżeli powyższe kontrole nie wskażą usterki, to uszkodzony jest modulator.
  • #8
    kryś184
    Level 14  
    dzięki kolego na pewno w tym przypadku to będzie przyczyną usterki myśle żę to da rade sprawdzić posiadam tester djagnostyczny w prawdzie nie z volvo ale w parametrach zawieszenia może będzie jaką one wartość czytają chociaż nie wiem z volvem trudno coś samemu zrobić

    Dodano po 29 [minuty]:

    Tutaj widać ze kolega ma jakiś orginalny program albo dobre dojśćie do tych kodów usterek majątek takie coś. Bez urazy jannaszek
    Tylko zastanawia mnie co to jest funkcja rezerwowa
  • #9
    jannaszek
    Level 39  
    Wspomniałem że pamięć jest zawodna, ale bliźniaczo podobny przypadek miałem. Zresztą poczekajmy do końca.
    Funkca rezerwowa to jezyk serwisowy, który trzeba zinterpretować.
    Pozdrawiam.
  • #10
    kryś184
    Level 14  
    miałbym pytanie do ciebie kojarzysz może takie dwa zawory przepływowe z regulacja ciśnienia umieszczone przy ramie w okolicach mostu napędowego z tego jednego zaworu idą przewody do modulatora ABS ośi napędowej czy ten zawór też nie miał by wpływu na tą siłę hamowania zresztą nie wiem trzeba najpierw jakoś sprawdzić ten czujnik nacisku ośi
    dzieki za podpowiedz po niedzieli będe pisał co tam jak tam
    pozdrowienia
  • Helpful post
    #11
    jannaszek
    Level 39  
    To chyba zależne od roku produkcji, tamte zawory to regulacja ciśnienia poduch, teraz są to potencjometry, kiedyś do EBS wchodziło ciśnienie i tam były przetworniki, teraz juz idzie sygnał elektryczny.
    Na razie sprawdź podpowiedzi kolegi.
    Pozdrawiam.
  • #12
    kryś184
    Level 14  
    jak mówisz kiedyś to napewno nie to te auta są po 2000r jest tez pare sztuk nowszych juz nie fh12 tyko fh 440 tylko wiesz co z tego jednego zaworu uciekało powietrze może to i przesto wymieniłem ten zawór nawet wyświetlało niskie ciśnienie w układzie zawieszenia ale niemiałem jak sprawdzić bo chłopaki likwidują wyciek oleju z silnika.
    Pozdrowienia
  • #13
    kryś184
    Level 14  
    witam
    na dzisiejszy dzień nie dostałem tego czujnika zamówili w serwisie będzie ponoć za dwa dni także z góry dziękuje za podpowiedz
    pozdrowienia
  • Helpful post
    #14
    gucio~1
    Level 23  
    Funkcja rezerwowa to klasyczny hamulec pneumatyczny będący częścią EBS. EBS to hamulec pneumatyczny sterowany elektroniką gdzie elementemi wykonawczymi są elektrozawory a czujniki ciśnienia pełnią funkcję kontrolną. Sprawny EBS albo przy pomocy elektrozaworu odcina sterowanie pneumatyczne albo wysterowuje wartości wyprzedzone w stosunku do zykłej pneumatyki. W starszych EBS knorra był czujnik ciśnienia w zawieszeniu w wersji 5 i wyższej dobór siły hamowania wyliczany jest na podstawie obciążenia silnika przy przyśpieszaniu i opóźnienia przy hamowaniu. Usterka wskazuje raczej na część pneumatyczną zaworu hamulca lub modulatora. Np jest sterowanie pneumatyczne a nie ma elektronicznego. Wogóle jak chcesz naprawiać szybko i skutecznie hamulce to zapisz się na kurs w Knorrze i będziesz wszystko wiedział
  • #15
    boss130
    Level 18  
    gucio~1 wrote:
    Funkcja rezerwowa to klasyczny hamulec pneumatyczny będący częścią EBS.


    Nic dodać , nic ująć :D
  • #16
    kryś184
    Level 14  
    witam
    Zamontowałem ten czujnik nacisku ośi napędowej prawa strona. Podczas jazdy próbnej wszystko ok. Zobaczymy jak załaduje tego złoma.
    Dzięki koledzy za podpowiedzi szczególnie jannaszek zamykam temat
    Pozdrowienia