Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

daewoo matiz 99r nie odpalał / odpala i gasnie

kozidar 05 Nov 2010 08:41 16685 9
Computer Controls
  • #1
    kozidar
    Level 9  
    Witam,

    Mam problem z moim matizem, nie chciał odpalić (wcześniej brak
    jakichkolwiek dolegliwości). Z obserwacji wyglądało to tak jakby
    'zaskakiwał' i gasł po paru obrotach.

    Wymieniłem świece, przewody wn, palec i kopułkę rozdzielacza.
    Sytuacja bez zmian - nie odpala, zakręci (wydaje się że iskra jest,
    parę razy obróci i gaśnie);

    Dzisiaj rano (deszcz, nie wiem czy to ma znaczenie) odpalił, przy czym:
    - na wolnych obrotach jest ok (nie miałem czasu by nagrzać silnik);
    - po dodaniu gazu: szarpie, mruga check, po puszczeniu gazu gaśnie
    (nie odczytałem żadnych błędów z komputerka, pomijam 1500);

    czy może mieć to związek z alternatorem (tego samego dnia był naciągany
    pasek klinowy) - myślę tu o ew ruszeniu jakiegoś kabla?

    czy iść jednak w stronę aparatu zapłonowego (moduł optyczny)?

    co wiem:
    - przewody ok;
    - kopułka, palec ok;
    - pompa pracuje (2s po przekręceniu kluczyka);
    - cewka ma prawidłową oporność;

    Z góry dzięki za pomoc
    Darek
  • Computer Controls
  • #2
    Slawek12345677
    Level 12  
    idź w stronę pompki paliwowej czy daje odpowiednie ciśnienie. to ze słychać pompkę to nie znaczy ze ona prawidłowo pracuje.
    Druga sprawa to sprawdź te świece czy jest iskra i czy są dobre. Silnik powinien zapalić z samego akumulatora więc alternator nic nie ma do tego, no chyba że robi zwarcie co jest nie bardzo możliwe
  • #3
    kozidar
    Level 9  
    Slawek12345677 wrote:
    idź w stronę pompki paliwowej czy daje odpowiednie ciśnienie. to ze słychać pompkę to nie znaczy ze ona prawidłowo pracuje.
    Druga sprawa to sprawdź te świece czy jest iskra i czy są dobre. Silnik powinien zapalić z samego akumulatora więc alternator nic nie ma do tego, no chyba że robi zwarcie co jest nie bardzo możliwe


    dzięki za podpowiedź, ale to chyba nie to (w sumie nie mam też jak
    sprawdzić czy cisnienie jest ok), odpaliłem go niedawno i:
    - zimny: zachowywał się tak jak rano po dodaniu gazu gasł;
    - gorący: zachowywał się normalnie, normalnie reagował na wszystko, nie gasł;

    jak sądzisz dalej maltretować pompę (pewnie bez warsztatu się nie obedzie)?

    jak ostygnie pomierze czujniki temperatury, może to od nich...
  • Computer Controls
  • #4
    Lech54
    Level 20  
    Witam. Jak mruga check to powinny być zapisane błędy (oczywiście pomijamy 1500) może odłączałeś akumulator i je kasowałeś? Prawidłowy kierunek to brązowe pudełeczko pod kierownicą.
  • #5
    kozidar
    Level 9  
    Lech54 wrote:
    Witam. Jak mruga check to powinny być zapisane błędy (oczywiście pomijamy 1500) może odłączałeś akumulator i je kasowałeś? Prawidłowy kierunek to brązowe pudełeczko pod kierownicą.


    Lech54 wrote:
    Witam. Jak mruga check to powinny być zapisane błędy (oczywiście pomijamy 1500) może odłączałeś akumulator i je kasowałeś? Prawidłowy kierunek to brązowe pudełeczko pod kierownicą.


    akumulatora nie odłączałem i po odczycie miałem jedynie 1500 :/
    check 'błyskał' na bardzo krótko w trakcie przerywania pracy (nie palił się ciągle)

    obecnie sprawa wygląda tak, że odpaliłem go zimnego poprzednim nagrzaniu
    i zero problemów, zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, na wolnych jak i
    na wysokich obrotach, wydaje się że wszystkie objawy ustąpiły,
    sprawdzane także pod obciążeniem silnika w warunkach drogowych, hmm ...
  • #6
    Lech54
    Level 20  
    Witam. Tak jak napisałem problem mógł dotyczyć immobilizera. W tym przypadku jego kontrolka powinna nie gasnąć ale świecić ciągle przy próbie rozruchu. Sprawdź jego złącze (brązowe pudełeczko pod kierownicą). Jak pali to dobrze. Sczytaj jeszcze raz kody. Gdy kiedyś będą problemy to też od sczytania kodów zacznij. Powodzenia.
  • #7
    kozidar
    Level 9  
    Lech54 wrote:
    Witam. Tak jak napisałem problem mógł dotyczyć immobilizera. W tym przypadku jego kontrolka powinna nie gasnąć ale świecić ciągle przy próbie rozruchu. Sprawdź jego złącze (brązowe pudełeczko pod kierownicą). Jak pali to dobrze. Sczytaj jeszcze raz kody. Gdy kiedyś będą problemy to też od sczytania kodów zacznij. Powodzenia.


    thx, w tej chwili matizek dzieła bez problemów, najwidoczniej po zmianie świec... był za bardzo 'zalany' by odpalić lub tez jak sugerujesz immo - choć z tym nie miałem jeszcze problemów podobnie jak z modułem optycznym (a już 210tyś na liczniku :])

    Pozdrawiam
    Darek
  • #8
    mis76
    Level 1  
    koledzy warto zwrócic uwage również na wtryski paliwa niedawno miałem podobny przypadek (po wyczyszczeniu listwy ,zastosowaniu srodka do czyszczenia wtryskiwaczy firmy STP i przejechaniu kilkunastu km problem znikł)
  • #9
    mako110
    Level 21  
    kolego podjedż do kogoś kto ma tester i niech zrobi diagnozę w parametrach będzie widać co jest nie tak....maciek
  • #10
    kozidar
    Level 9  
    opisze dalsze zmagania z tym nietypowym problemem - może komuś się przyda

    problem po jakimś czasie (parę dni) powrócił, jako że potrzebowałem autka oddałem do serwisu by zajęli się tym na dobre ...

    komputer/tester nic nie wykazał ( jakoś mnie to nie zdziwiło :] ), moduł optyczny (sugerowany na początku przez serwis) również sprawny

    poszukiwania poszły w kierunku elektryki, przeczyszczenie wszystkich styków przy silniku i komputerze pomogły (niby nic a jednak), autko od dwóch miesięcy jeździ bez wcześniejszych objawów

    Pozdrawiam
    Darek