Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan almera N16 - Glosne stuki w silniku 1,5 dCi K9K

lesiu_75 05 Lis 2010 14:09 20018 6
  • #1 05 Lis 2010 14:09
    lesiu_75
    Poziom 8  

    Witam kolegów.
    Posiadam Nissana Almera N16 z silnikiem 1.5 dCi K9K z 2003 roku. Autko do tej pory nie sprawiało żadnych problemów. Regularne wymiany oleju i filtrów były normalką. Nissan nie ma dużo km bo jedynie 1o2,ooo i przy 9o.ooo miał wymieniany rozrząd.
    Do wczoraj było wszystko dobrze,aż do momentu kiedy nagle zaczął b.głośno hałasować. Metaliczny stukot,a raczej terkotanie dochodziło z silnika. Do tego wszystkiego zaczęła migotać kontrolka od oleju. Po zgaszeniu silnika i odczekaniu godziny ponownie odpaliłem motor i nie było śladu po nie dawnym hałasie. Kontrolka oleju zgasła po 2 czy 3 sekundach po odpaleniu i nie zapaliła się az do ponownego zgaszenia silnika. Z dawnego hałasu zostal tylko ten sam terkot jak wcześniej tylko że bardzo cichy. Czytałem ze piętą achillesowa silnika K9K sa panewki i boje sie czy aby czasem w moim przypadku nie bylo to powodem hałasu. Samochód jutro jedzie do mechanika (na lawecie oczywiscie) ale chciałbym wcześniej zasięgnąć Waszej rady.
    Dziekuje za odpowiedź.
    Pozdrawiam.

    2 6
  • #2 06 Lis 2010 01:15
    orient30
    Poziom 12  

    Nie widzę tego silnika i mogę się mylić ale obawiam się, że bez osłuchania przez dobre, doświadczone ucho nic nie wymyślisz. Jak dla mnie to raczej cień pada na pompę oleju lub/i jej napęd. Przynajmniej spróbuj określić skąd ten dźwięk dochodzi. Jak nie masz stetoskopu to złap jakiś, długi wkrętak, przyłóż do różnych części silnika tj. głowica i okolice, misa olejowa, zaraz pod kołem pasowym na wale korbowym. Tylko uważaj żeby cię nie wkręciło. ;D Tam gdzie najgłośniej tam i twój ból głowy. Przynajmniej określ dół czy góra. Potem schemat budowy motorka, powiązania ze smarowaniem i prawie jesteś u celu. Rozbiórka, oglądanko, wymiana, skłądanko i tyle.

    A i panewka to raczej nie terkot to głośny i wyraźny stuk w odstępach mniej więcej pół sekundy na wolnych obrotach. Raczej porównywalny do starych diesli.;)

    0
  • #3 06 Lis 2010 02:05
    lesiu_75
    Poziom 8  

    Niestety to co wziełeś pod uwagę jako ostatnią z możliwości okazało się realem. Po zdemontowaniu miski olejowej okazało się że pierwszy korbowód ( licząc od sprzęgła) ma luzy na wale korbowym. Powodem hałasu była panewka.
    Po oględzinach wału korbowego,mechanik nie stwierdził jego zuzycia wiec mam nadzieję ze wymieniając jedynie panewki uda mi się naprawić auto.
    W załączniku zdjęcie zdemotowanej panewki. Wygląda strasznie,ale wał korbowy na odwrót...


    Nissan almera N16 - Glosne stuki w silniku 1,5 dCi K9K
    ]Zdjęcia zamieszczamy w taki sposób: KLIK.

    0
  • #4 06 Lis 2010 03:17
    orient30
    Poziom 12  

    No to zajechana konkretnie, pozostaje pytanie o przyczynę takiego stanu. Nie wygląda to jak 102.000 przy regularnym dobrym serwisowaniu. Widziałem motorki nissana z 300.000 na tacho z ciśnieniem po 10 bary na tłoczek i panwiami jak lustro ;) a tu czwarty cylinder i coś takiego? To jakaś lipa jest.
    Nie ma to jak stara a6 C4(1997)audi z motorkiem ACK. 197 000 mil i nadal 152 koniki ze 197 fabrycznych. Na hamowni byłem wczoraj hehe. To były motory. Pozdro kolego i współczuję. Napisz jeszcze ile cię złoją za całą imprezę.

    0
  • #5 06 Lis 2010 11:02
    lesiu_75
    Poziom 8  

    Przypominam ze to motor renaulta :-) . Kupilem go z niby 84.ooo i az do teraz nie mialem z nim zadnego problemu. Aktualnie czekam na wycene. W poniedzialek maja podjac decyzje. A ja mam zjechany weekend... Pozdrawiam.

    0
  • #6 11 Lis 2010 23:51
    pavvell
    Poziom 12  

    Renault miał kampanię wymiany tych panewek na wykonane z lepszego materiału.
    Nowe nie sprawiają już żadnych problemów.
    Warto więc zapytać o nie w ASO Renault.

    0
  • #7 12 Lis 2010 09:34
    lesiu_75
    Poziom 8  

    A najlepsze jest to że w tych typach silnika panewki na korbowodzie nie mają zamków. I jak z czasem się wyrobią to kręcą się razem z wałem... (info wg. mojego mechanika).
    Co do naprawy to jednak kapitalki nie będzie, wał ma jedna lu dwie rysy które spróbujemy usunać szlifowaniem papierkiem a pózniej polerka, nowe panewki nominalne i miejmy nadzieję ze bedzie trzymał ciśnienie oleju. I zrobi jeszcze z 2o.oookm i wtedy zrobimy generalke,ze szlifowaniem wału wliczone.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo