Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Meriva 1.3 diesel - duzo pali.

05 Lis 2010 15:38 13110 17
  • Poziom 13  
    Witam, mam problem z oplem merivą 2005 rok, 117000 przejechane, gdyż według książki serwisowej powinna palić ok 5 litrów na 100km a u mnie wychodzi jakieś 6,5 litra na 100km. Pomiaru dokonałem na odcinku 150 km tam i z powrotem z Wrocławia na wioskę. Tankowałem do pełna na tej samej stacji vervę On do pełna i z powrotem też do pełna i wyszło ok6.5litra/100, poza tym mam przejechane już na baku 350km a wskazówka jest na połowie a do zbiornika wchodzą 53 litry to można wyliczyć że spalił 7,5litra na 100. Jazda mniej więcej równa, przy wyprzedzaniu bardziej dynamiczna. Bardzo proszę o opnie na ten temat, ewentualnie przyczynę wysokiego spalania .
  • Moderator Samochody
    Meriva ma aerodynamikę szafy dwudrzwiowej... podczas jazdy patrzysz na wskazania spalania chwilowego? Ten silnik jest baaaaardzo wrażliwy na operowanie pedałem przyspieszenia, tę samą trasę możesz przejechać z podobną średnią prędkością przy spalaniu 7l/100km jak i 5l/100km. Staraj się jechać nie przekraczając 110km/h i utrzymując obroty między 1700-2300rpm, to się zbliżysz do książkowego spalania. Każde ruszanie spod świateł czy przyspieszanie pod górkę zepsuje Ci tę statystykę.

    Jeśli na trasie będziesz znacząco przekraczał prędkość 100km/h to zapomnij o spalaniu na poziomie 5l/100km.

    Który masz silnik - 75 czy 90KM?
  • Poziom 13  
    Posiadam wersję 70km (1.3cdti ). Mam jeszcze pytanko tzn, czy komputerem można sprawdzić czy auto jeździ na ssaniu ? Bo jeszcze taką możliwość podejrzewam, chociaż na oko obroty są prawidłowe bo po rozgrzaniu silnika ma tak około 800obr/min, czasami tylko jak włączę luz to auto samo zagazuje.
  • Moderator Samochody
    W silnikach z wtryskiem nie ma w zasadzie czegoś takiego jak ssanie... możesz sprawdzić jaką temperaturę silnika i powietrza widzi sterownik silnika.

    Pamiętaj, że pomiar spalania podawany w książce wykonywany jest w warunkach laboratoryjnych i baaaardzo ciężko się do niego zbliżyć. Praktycznie każde auto pali więcej niż podaje instrukcja.

    Mam 90KM wersję tego silnika w Grande Punto i w cyklu mieszanym (trasa Bielsko-Sosnowiec - to jest dwupasmówka ale po drodze jest kilka miejscowości i sporo skrzyżowań z sygnalizacją świetlną) spala mi ok 5,1l/100km ale jeśli nie patrzę na wskazania chwilowego spalania to nie zejdę poniżej 5,6l/100km... starając się jechać maksymalnie ekonomicznie w trasie udawało mi uzyskiwać spalanie na poziomie 4,6l/100km. Spalanie podaje liczone "tradycyjną" metodą, ale to podawane przez komputer pokrywa się z nim z rozbieżnością o +/-0,1l/100km. Stała jazda po prostej drodze ze stałą prędkością 100km/h to spalanie na poziomie 3,9-4,0l/100km.
  • Poziom 13  
    Tutaj kolega ma wersje 90 KM a ja mam 70KM to na logikę biorąc spalanie powinienem mieć mniej więcej takie samo a się okazuje, że większe hmmm....
    Byłem podłączyć się do komputera i wszystko jest OK. Jak mogę sprawdzić wtryski domowym sposobem, może są one winne :?:
  • Moderator Samochody
    Słabszy silnik, gorsza aerodynamika = większe spalanie. Powtarzam - patrz na wskazania chwilowego spalania, bez tego nie uzyskasz dobrego spalania. Poprzedniemu właścicielowi moje Punto paliło w trasie 6,7l/100km... fakt był to przedstawiciel handlowy, ale jednak różnica spora.
  • Poziom 13  
    Tylko, że moja merivka niestety nie ma komputera i nie mogę sprawdzić spalania chwilowego :/, jedynie mogę sprawdzić jak będę mierzyć przez tankowanie do pełna... ale thx za odp
  • Poziom 9  
    Miałem podobny problem z Astra 3 cdti, silnik 1,3 90KM.
    Przyczyna banalna silnik się nie dogrzewał, a OPEL zrezygnował z wskaźnika
    temperatury silnika... .
  • Poziom 13  
    Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że nie miałeś wskaźnika temperatury, przecież to podstawa, rozumie, że obrotomierza moze nie być ale wskaźnika od temperatury!

    Dodano po 1 [minuty]:

    U mnie temperatura jest na poziomie 82-84 stopnie Celsjusza.
  • Poziom 9  
    Niestety Opel zrezygnował w Astrze 3 z wskaźnika temperatury silnika.
    Zastosowano tam jedynie lampkę kontrolna przegrzania silnika.
    W egzemplarzu o którym wspominałem szwankował termostat.
  • Poziom 13  
    Drodzy koledzy a Wy jaką temperaturę macie w swoich dieslach ( mam tu na myśli tylko 1.3cdti silniki ) :?: Bo chyba 82-84 stopnie Celsjusza to za mało, tak :?:
  • Poziom 23  
    Corsa z tym samym silnikiem pokazuje mniej-więcej tyle samo na wskaźniku. W zimie masakra z nagrzaniem tego silnika, przy -20 po zatrzymaniu na światłach temperatura spada w oczach...
  • Poziom 13  
    Zastanawiam się nad wymianą termostatu i mam pytanie w związku z tym jak termostat muszę kupić aby pasował ?
  • Poziom 11  
    Odświeżam kotleta :)
    Mam punto 1.3 multijet, a więc silnik taki sam jak w merivie i corsie 1.3. Kupiłem go kilka miesięcy temu i wracając do domu zaskoczyło mnie b.niskie spalanie- w trasie przy prędkości 100-120 km/h spalił średnio 3.5l/100km !!! Niestety paliła się kontrolka silnika co poprzedni właściciel tłumaczył problemami z przepływką. I rzeczywiście- po podłączeniu auta do laptopa (program fiatecuscan i kabel OBDII) pokazał się błąd przepływomierza i czujnika temp.powietrza (mieści sie on w przepływomierzu). Napięcie na przepływomierzu było stałe i wynosiło ok.0.2 V.Silnik normalnie pracował, ładnie palił, tylko do 2000obr była turbo dziura- wyrażne przyspieszenie czuć było po przekroczeniu 2000obr/min. Oprócz tego program pokazał, że EGR nie dziala - jest cały czas zamknięty... Postanowiłem wymienić przepływomierz na nowego BOSCHA. W rezultacie kontrolka zgasła( skasowałem błąd i się już nie pojawia), ZACZĄŁ DZIAŁAĆ EGR!!!! i wzrosło znacznie zużycie paliwa :) Teraz w trasie przy tej samej prędkości ciężko zejść poniżej 5,5l/100km. Dość spora różnica, jeśli ktoś dużo jezdzi :) Ale za to silnik przyspiesza od samego dołu i jest bardziej elastyczny, nie ma juz tej dziury poniżej 2000obr/min. Nie wiem jednak czy nie wrócę do starej przepływki :) Także, po tym długim wstępie :) stwierdzam, że wysokie spalanie może zależeć bardzo od przepływomierza.
  • Moderator Samochody
    Wyjaśnienie "uzdrowienia" EGR po wymianie przepływomierza jest proste - sterownik silnika "bada" poprawność działania zaworu EGR właśnie na podstawie odczytu z przepływomierza.
  • Poziom 1  
    Ile powinien palić Opel Meriva B 1.3 cdti ? Chodzi mi o spalanie średnie.