Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmniejszenie zużycia paliwa metodą użytkownika Pablox11

pablox11 05 Lis 2010 16:31 3902 6
  • #1 05 Lis 2010 16:31
    pablox11
    Poziom 11  

    Moje mondeo paliło średnio 9l/10l w zimie sięgało do 12l na 100km Użyłem 2 potencjometrów 100k jeden założony jest na przepływomierz wpięty w masę zmniejszając jej rezystencje zmniejszam dawkę paliwa.
    Drugi na czujnik od temperatury z wpiętym szeregowo 15k rezystorem żeby wiatrak od chłodnicy się nie załączał, odłączam ssanie kiedy chce i reguluje dawkę paliwa w dość dużym zakresie osiągi znacznie się polepszyły.
    Spalanie spadło bo jadąc ekonomicznie ustawiam małą dawkę średnio do 6,3l średnio!
    Na trasie (droga szybkiego ruchu) nie hamując przy prędkości max 85 90 z "piórkiem na gazie" zeszyłem do 4,8l na 100km)

    O ilości podawanego paliwa na wtryskiwacze informuje mnie miernik

    P-potencjometr od przepływomierza
    T-potencjometr od temperatury silnika



    Powiem w prost jest to dość niebezpieczna "instalacja" dla niedoświadczonych użytkowników np.

    -powypalanie zaworów poprzez zmniejszanie mieszanki i jazda na otwartej przepustnicy pow 35% lub maksymalnie otwartej "na pełnym gazie".

    -dostawanie się paliwa do oleju poprzez nie spalenie mieszanki na niskich obrotach silnika (jazda na ustawionej bardzo bogatej mieszance paliwa)

    -częstsze wywalanie uszczelki pod głowicą (większa moc i zmniejszenie gęstości oleju jak dostanie się paliwo)

    -np.komuś pożyczymy samochód gość jest zielony i uwali nam silnik

    -instalowanie takich układów zasilanym LPG to już prawdziwe kaskaderstwo dla silnika

    Proponuje również uszczelnić kolektor ssący żeby jak najmniej dostawało się lewego powietrza sprawdzenie wszystkich wężyków które trafiają do kolektora wywalenie egr sprawdzenie zaworka odpowietrzającego skrzynie korbową większe podciśnienie =mniejsze spalanie .

    Sposoby wpięcia miernika
    Sposób 1
    Miernik można wpiąć pod jednego z wtryskiwaczy i "podsłuchaniu" (ubogie ale proste rozwiązanie z tym że nie dokładne bo jak wiemy płyną tam impulsy)

    Sposób 2
    Sygnał dla miernika najwygodniej jest pobrać z wiązki idącej do komputera ECU (nie zakłóci to działania fabrycznego wtryskiwacza). Do instalacji przydaje się schemat elektryczny auta, wtedy każdy może odnaleźć wymagane sygnały. Jeśli nie można zdobyć schematu elektrycznego auta to pomóc nam może każdy elektromechanik samochodowy, bez problemu odnajdując potrzebne sygnały.
    Zmniejszenie zużycia paliwa metodą użytkownika Pablox11

    pytania lub spostrzeżenia na pablox11(małpa)wp.pl lub na forum

    0 6
  • #2 06 Lis 2010 17:21
    siewcu
    Poziom 33  

    Zasadnicze pytanie - co uważasz za jazdę ekonomiczną ? PSJ czy szeroko pojęte zasady eco-drivingu ?

    0
  • #3 07 Lis 2010 10:48
    pablox11
    Poziom 11  

    eco-driving to podstawa jeśli chcecie osiągać dobre wyniki :)

    Zasady jazdy w stylu ECO:

    1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
    2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
    3. Przyspieszaj – jeśli warunki drogowe na to pozwalają – dynamicznie, wciskając pedał gazu do ¾ głębokości.
    4. Nie jedź na luzie – jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.
    5. Uruchamiaj silnik bez (wciskania pedału) gazu.
    6. Nie grzej silnika zbyt długo, już po 30 sekundach olej zapewni odpowiednie smarowanie.
    7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund.
    8. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu. Klimatyzacji używaj z umiarem.
    9. Bądź przewidujący – unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.
    10. Unikaj zbędnego obciążenia.
    11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach. Dbaj o właściwy stan techniczny auta (silnik, zawieszenie).
    12. Planuj podróż – czy jest konieczna, czy trasa jest optymalna, czy samochód jest najlepszym środkiem transportu
    ? Unikaj jazdy na dystansie poniżej 4 km.
    Należy zawsze pamiętać, że w sytuacji zagrożenia na drodze zapominamy o powyższych zasadach i robimy wszystko aby nie doszło do kolizji czy wypadku.

    0
  • #4 08 Lis 2010 23:43
    AAnnddrrzzeejj
    Poziom 18  

    Witam
    A tak z ciekawości ,jaka jest pojemność tego Mondeo?
    Pozdrawiam.Andrzej.

    0
  • #5 09 Lis 2010 11:28
    siewcu
    Poziom 33  

    A właśnie, zapomniałem wcześniej - otwierałeś silnik ?

    0
  • #6 11 Lis 2010 17:55
    cefaloid
    Poziom 30  

    A nie zapala Ci cię Check Engine przy tym?
    Jak manipulowałem w podobny sposób z instalacją LPG to odchyłka o 10% natychmiast skutkowała takim efektem. Ale to nie w fordzie.

    pablox11 napisał:
    eco-driving to podstawa jeśli chcecie osiągać dobre wyniki :)

    2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
    3. Przyspieszaj – jeśli warunki drogowe na to pozwalają – dynamicznie, wciskając pedał gazu do ¾ głębokości.


    Zasady dobre opróczy tych 2.
    Stosowanie zasady 2 i 3 razem jest niezwykle szkodliwe dla silnika.
    Żadne to EKO, jeśli oszczędzając kilka zł na paliwie stracisz kilka tys. na remoncie silnika.

    Dynamiczne przyspieszanie z niskich obrotow grozi :
    - uszkodzeniem sie sprzęgla i dwumasy
    - rozwaleniem panewek/korb/walu
    - bardzo duzym obciązaniem turbo

    Poszukaj w necie, bo to powszechnie wiadoma informacja.


    Generalnie można przyjąć że w silniku benzynowym okolice ok. 2000-2500 obrotów to przedział jaki wykorzystujemy podczas spokojnej jazdy pozbawionej nagłych przyspieszeń. Nie wciskamy mocno pedału gazu gdy obroty są rzędu 2000 w silniku benzynowym gdyż wtedy silnik bardzo się niszczy, zużywa ogromne ilości paliwa a samochód i tak nie przyspiesza ponieważ moment obrotowy jest wtedy bardzo mały. W ogóle nie jeździmy poniżej 2000. Jeśli chcemy dynamicznie przyspiesztć, redukujemy bieg i dajemy się silnikowi rozkręcić do min 3000obr.

    I dużo hamujemy silnikiem. To też zasada EKO drivingu. Oszczędzamy klocki i paliwo.

    0
  • #7 19 Lis 2010 14:23
    PCcepuk
    Poziom 19  

    a ja tam swojemu wozikowi pyte sadze i nie zwracam ile on pali :) i tak 9,5l/100km ON nie przekracza
    ma juz 220,000km za 5lat i nic nie robione :) a silnik jaki był zywy taki jest dalej

    0