Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic 99r 2.0 Problem z skrzynią automatyczną DP0

Marcin_ca1 05 Lis 2010 17:59 8455 21
  • #1 05 Lis 2010 17:59
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    Witam
    Mam problem z skrzynią automatyczną w ww samochodzie.
    Skrzynia szarpie na 1,2,3 biegu.
    Po diagnostyce wyświetliły się 2 błędy:
    794767-Regulacja ciśnienia oleju
    794809 do którego tester nie potrafił przypisać błędu, nie znalazłem również co oznacza ten błąd;/

    Wyczytałem że jeśli wystepują takie obawy jak u mnie i towarzyszy temu błąd "regulacji ciśnienia oleju" to problem leży w 2 zaworkach w sterowniku elektronicznym skrzyni.

    W którym miejscu znajde te zaworki? Gdzie mógłbym nabyć nowe?
    Czy ktoś się spotkał już z tym tematem?

    Pozdrawiam

    1 21
  • #3 05 Lis 2010 19:14
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    Ma ktoś może zdjęcie lub ilustracje tych zaworków, czego mam dokładnie szukać :)
    Aha i co oznacza ten 2 błąd?


    Czy takie coś powinienem wymienic?Link

    0
  • #5 07 Lis 2010 10:16
    jd43
    Poziom 14  

    Tak to jest ten zaworek, prawdopodobnie wymiana go nie rozwiążę sprawy. musisz wyciągnąć skrzynie i przeglądnąć bo szarpanie od zaworka nie pochodzi.

    0
  • #6 07 Lis 2010 11:05
    automix
    Poziom 19  

    skrzynia DP0 to zmora każdego mechanika zajmującego się ASB. Drugi błąd to problem ze spięciem sprzęgła lockup ( czylii sprzęgła konwertera )
    Zawory które masz do wymiany są bardzo charakterystyczne ( na całym bloku są tylko dwa takie - przykręcane na śruby typu torx 30 ). I tutaj pojawia się dalszy problem :
    musisz wiedzieć jakiego masz koloru elektrozawory. I tutaj następny problem ponieważ jeśli masz starego typu to już ich nie kupisz. Trzeba w tedy wykonywać pełną adaptacje skrzyni biegów, a z mojego doświadczenia wiem że założenie ich do starego sterownika nie zawsze się sprawdza. Odradzam kupowanie tych elektrozaworów używanych ( zresztą to mały bezsens ) Nowe elektrozawory to koszt ok 380 zł za sztuke.

    0
  • #7 07 Lis 2010 12:06
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    Witam
    Rozebrałem z boku dekiel z boku skrzyni, odkręciłem "labirynty" i znalazłem te 2 zawory, wyglądają tak jak na moim linku z aukcji, tylko że mają brązowe wtyczki.
    Czy to są nowego czy starego typu?
    Aha ten 2 bład po skasowaniu i jeździe próbnej już się nie pojawił, może jakiś sporadyczny, natomiast ciągle wyskakują te dotyczące nieprawidłowego ciśnienia oleju.

    0
  • #8 15 Lis 2010 22:36
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    Problem rozwiązany:) Autko śmiga bez zarzutów, pomogło wyczyszczenie labiryntów i elektrozaworów.

    0
  • #9 15 Lis 2010 22:44
    volsky
    Poziom 12  

    Tak dla kolejnych tym problemem - te zaworki w serwisie kosztuja ok 250zl/szt (czyli tansze niz w linku z allegro podanym wyzej). Do pelni szczescia wymiana oleju oraz przeprogramowanie sterownika skrzyni.

    1
  • #10 15 Lis 2010 22:53
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    Zaworki pozostały stare, olej nowy.

    0
  • #11 21 Maj 2011 09:15
    Thadeuss1
    Poziom 11  

    Może ktos z kolegów pomoże potrzebuje wymienic tasme 1 biegu i nie wiuem gdzie jej szukac w DP0 może ktos ma jakis schemat albo wie co mam rozebrac by sie dostac do tej tasmy?
    Bede wdzieczny za odp. Pozdrawiam

    0
  • #12 21 Maj 2011 13:27
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Skrzynka ma dwie taśmy, aby wymienić jedną z nich trzeba zdemontować skrzynkę z pojazdu, rozebrać i dokonać wymiany. W wyszukiwarce Google pełno jest na ten temat. Twoja skrzynka DP0 nazywana jest też AL4 i pod tym hasłem więcej znajdziesz.

    0
  • #13 04 Gru 2012 18:26
    mario03369
    Poziom 14  

    Miał może ktoś z kolegów taki przypadek ze po nagrzaniu oleju do 40 stopni nie załącza się lockup. Na zimnym chodzi ,na gorącym tylko czuć szarpnięcie lecz lockup nie działa. Ciśnienie w normie , zaworki stare ,błąd na CDIFie - zbyt wysoka temperatura siłownika sprzęgła czyli ślizgające się sprzęgło.Zmiana oleju na nowy LT71141 jak również komputera skrzyni nic nie dała.

    0
  • #14 02 Lut 2013 20:27
    ka-pit
    Poziom 11  

    Witam ja mam taki problem w scenicu skrzynia DP0, przed wymianą oleju śmigała wzorcowo na zimnym jak i na ciepłej skrzyni. Problem zaczął się dopiero po 1 wymianie oleju, lock-up zaczyna działać dopiero jak się lekko nagrzeje olej w skrzyni. Mało tego, każda kolejna wymian powodowała załączenie lock-up przy uzyskaniu coraz wyższej temperatury oleju w skrzyni - obecnie dopiero jak osiągnie 21 stopni.
    Olej zalewałem już różnymi dedykowanymi do tej skrzyni, obecnie mam orginalny z renault elfmatic D3 syn, wymian skrzyni, kompa, wgranie nowego softu nic nie dała. Mama wrażenie że po każdej wymianie oleju, gdzieś zapisywał w sterowniku tą sytuacje, co powodowało coraz późniejsze załączenie się lock-up. Błędów na kompie brak. Serwis Renault nie ma pojęcia cytat z serwisu "chyba tak ma być". Z tym że przed wymianą lock-up działał nawet przy - 10 stopniach

    0
  • #15 04 Lut 2013 12:14
    mario03369
    Poziom 14  

    ka-pit napisał:
    Witam ja mam taki problem w scenicu skrzynia DP0, przed wymianą oleju śmigała wzorcowo na zimnym jak i na ciepłej skrzyni. Problem zaczął się dopiero po 1 wymianie oleju, lock-up zaczyna działać dopiero jak się lekko nagrzeje olej w skrzyni. Mało tego, każda kolejna wymian powodowała załączenie lock-up przy uzyskaniu coraz wyższej temperatury oleju w skrzyni - obecnie dopiero jak osiągnie 21 stopni.
    Olej zalewałem już różnymi dedykowanymi do tej skrzyni, obecnie mam orginalny z renault elfmatic D3 syn, wymian skrzyni, kompa, wgranie nowego softu nic nie dała. Mama wrażenie że po każdej wymianie oleju, gdzieś zapisywał w sterowniku tą sytuacje, co powodowało coraz późniejsze załączenie się lock-up. Błędów na kompie brak. Serwis Renault nie ma pojęcia cytat z serwisu "chyba tak ma być". Z tym że przed wymianą lock-up działał nawet przy - 10 stopniach


    Niewiem jak renault ale citroen ma licznik zużycia oleju ,który należy skasować

    0
  • #16 04 Lut 2013 17:30
    ka-pit
    Poziom 11  

    akurat licznik oleju do zaistniałej sytuacji nic nie ma , bądź razie jest skasowany i wprowadzona data wymiany

    0
  • #17 13 Lut 2013 18:29
    ka-pit
    Poziom 11  

    Podłączyłem jeszcze pod CLIPA, ale tam można tylko sprawdzić parametry na sterowniku i nic więcej.

    0
  • #18 13 Lut 2013 20:30
    automix
    Poziom 19  

    sprzęgło lock-up nie może załączać się na zimnej skrzyni biegów. Praca tego sprzęgła jest podzielona na trzy etapy ( tak jak by ). 1 na zimnej skrzyni jest rozłączony a skrzynia biegów pracuje tylko i wyłącznie na biegach hydraulicznych. 2 etap "dogrzewania skrzyni " sprzęgło lock-up pracuje "na pół gwizdka " powodując jego poślizg a co za tym idzie szybsze nagrzewanie się oleju w skrzyni. 3 etap pełnego spięcia lock-up dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury.
    Co do problemu z coraz późniejszym jego załączaniem uważam że serwis sobie z tym nie poradzi, bo w serwisówkach nie wszystko jest napisane, a dla nich jak nie jest napisane w dokumentacji to nie zrobią nic więcej niż trzeba. A jak można zapominać w tych skrzyniach o chłodnicy oleju, i jeszcze kilku innych rzeczach.

    0
  • #19 14 Lut 2013 11:03
    ka-pit
    Poziom 11  

    dzięki za odpowiedz, też do tego doszedłem po wizytach w ASO i własnych interwencjach w skrzynie (wymiana sterownika: hydraulicznego i kompa, wymiana oprogramowania, nawet całej skrzyni), ale !!! Przed pierwszą wymianą oleju, skrzynia z zimnym olejem ok-10 stopni pracowała perfekcyjnie - nie ciągła , brak odczuwalnego jakiegokolwiek poślizgu.
    Przy przebiegu 80. tys (w zimę) wymieniłem olej na G3syn i tu o dziwo zaczęła się praca na tzw. biegach hydraulicznych (odczuwalny poślizg), ale bardzo szybko załączał się lock-up. Jak przestał całą noc przy 0-wej temperaturze, po ruszeniu autem od razu skrzynia pracowała perfekcyjni - bez poślizgu. Tylko jak w nocy było poniżej -0 stopni skrzynia pracowała na biegach hydraulu. Myślałem, że zalałem nieodpowiednim olejem i wymieniłem jeszcze raz na D3syn - zalecany przez Renault. Po tej wymianie skrzynia zaczęła pracować na poślizgu już nawet przy +5 stopniach. Kolejna wymiana oleju i lock-up załącza się dopiero przy 20 stopniach.
    Odniosłem wrażenie, jakby komputer odnotował wymianę oleju i sam zmienił parametry - nastawy, co wydaje się wszystkim niemożliwe i to słusznie.
    To zagadnienie nie daje mi spokoju, ale i trochę kosztowało.

    0
  • #20 02 Mar 2014 17:18
    kic3k
    Poziom 2  

    ka-pit napisał:
    dzięki za odpowiedz, też do tego doszedłem po wizytach w ASO i własnych interwencjach w skrzynie (wymiana sterownika: hydraulicznego i kompa, wymiana oprogramowania, nawet całej skrzyni), ale !!! Przed pierwszą wymianą oleju, skrzynia z zimnym olejem ok-10 stopni pracowała perfekcyjnie - nie ciągła , brak odczuwalnego jakiegokolwiek poślizgu.
    Przy przebiegu 80. tys (w zimę) wymieniłem olej na G3syn i tu o dziwo zaczęła się praca na tzw. biegach hydraulicznych (odczuwalny poślizg), ale bardzo szybko załączał się lock-up. Jak przestał całą noc przy 0-wej temperaturze, po ruszeniu autem od razu skrzynia pracowała perfekcyjni - bez poślizgu. Tylko jak w nocy było poniżej -0 stopni skrzynia pracowała na biegach hydraulu. Myślałem, że zalałem nieodpowiednim olejem i wymieniłem jeszcze raz na D3syn - zalecany przez Renault. Po tej wymianie skrzynia zaczęła pracować na poślizgu już nawet przy +5 stopniach. Kolejna wymiana oleju i lock-up załącza się dopiero przy 20 stopniach.
    Odniosłem wrażenie, jakby komputer odnotował wymianę oleju i sam zmienił parametry - nastawy, co wydaje się wszystkim niemożliwe i to słusznie.
    To zagadnienie nie daje mi spokoju, ale i trochę kosztowało.


    U mnie podobny problem - po wymianie oleju i wymianie calego sterownika hydraulicznego lockup zapina sie dopiero po ok 2km , jak olej w skrzyni sie zagrzeje (auto cala noc stoi pod chmurka).

    Do tego lockup nie zapina sie na pierwszym biegu - on caly czas dziala na poslizgu mimo zagrzenego oleju .. Ma tak byc ?
    Teraz sutuacja wyglada tak: jedynka- cala czas na poslizgu; dwojka na poslizgu dopiero pozniej zapina sie lockup wyzsze biegi ok. Ma tak byc ? przed zabiegiem wymiany oleju i tego sterownika z tego co pamietam nie dziala sie tak, lockup zapinal sie nawet na jedynce

    I jeszcze jeden maly problem - mianowicie czasami podczas zmiany z 1 na 2 wystepuje lekkie szarpniecie - nie jest jakis mocno ale troszke go czuc. Problem pojawia sie losowo, raz na jakis czas .

    -1
  • #21 10 Mar 2014 22:03
    mario03369
    Poziom 14  

    Witam .Posiadam na sprzedaż dwa zaworki 2574.16 uzywane pół roku,sprawne plus komputer z przeprogramowanym softem pod zawory nowego typu .Kontakt PW

    Dodano po 3 [minuty]:

    kic3k napisał:

    U mnie podobny problem - po wymianie oleju i wymianie calego sterownika hydraulicznego lockup zapina sie dopiero po ok 2km , jak olej w skrzyni sie zagrzeje (auto cala noc stoi pod chmurka).

    Do tego lockup nie zapina sie na pierwszym biegu - on caly czas dziala na poslizgu mimo zagrzenego oleju .. Ma tak byc ?
    Teraz sutuacja wyglada tak: jedynka- cala czas na poslizgu; dwojka na poslizgu dopiero pozniej zapina sie lockup wyzsze biegi ok. Ma tak byc ? przed zabiegiem wymiany oleju i tego sterownika z tego co pamietam nie dziala sie tak, lockup zapinal sie nawet na jedynce

    I jeszcze jeden maly problem - mianowicie czasami podczas zmiany z 1 na 2 wystepuje lekkie szarpniecie - nie jest jakis mocno ale troszke go czuc. Problem pojawia sie losowo, raz na jakis czas .


    Z tego co ja wiem to Lock up powinien zapiąć sie przy 30 km/h

    1
  • #22 10 Mar 2014 23:22
    automix
    Poziom 19  

    już to raz pisałem lecz powtórzę :
    sprzęgło lock-up nie może załączać się na zimnej skrzyni biegów. Praca tego sprzęgła jest podzielona na trzy etapy ( tak jak by ). 1 na zimnej skrzyni jest rozłączony a skrzynia biegów pracuje tylko i wyłącznie na biegach hydraulicznych. 2 etap "dogrzewania skrzyni " sprzęgło lock-up pracuje "na pół gwizdka " powodując jego poślizg a co za tym idzie szybsze nagrzewanie się oleju w skrzyni. 3 etap pełnego spięcia lock-up dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury.

    tyle na temat lock-up

    0
  Szukaj w 5mln produktów