Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic 99r 2.0 Problem z skrzynią automatyczną DP0

05 Nov 2010 17:59 9316 21
  • Level 22  
    Witam
    Mam problem z skrzynią automatyczną w ww samochodzie.
    Skrzynia szarpie na 1,2,3 biegu.
    Po diagnostyce wyświetliły się 2 błędy:
    794767-Regulacja ciśnienia oleju
    794809 do którego tester nie potrafił przypisać błędu, nie znalazłem również co oznacza ten błąd;/

    Wyczytałem że jeśli wystepują takie obawy jak u mnie i towarzyszy temu błąd "regulacji ciśnienia oleju" to problem leży w 2 zaworkach w sterowniku elektronicznym skrzyni.

    W którym miejscu znajde te zaworki? Gdzie mógłbym nabyć nowe?
    Czy ktoś się spotkał już z tym tematem?

    Pozdrawiam
  • Texa PolandTexa Poland
  • Helpful post
    Level 43  
    Blok zaworowy(sterownik hydrauliczny) siedzi wewnątrz skrzyni, widoczny po zdemontowaniu miski olejowej
  • Level 22  
    Ma ktoś może zdjęcie lub ilustracje tych zaworków, czego mam dokładnie szukać :)
    Aha i co oznacza ten 2 błąd?


    Czy takie coś powinienem wymienic?Link
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 43  
    Skrzynię powinien zweryfikować fachowiec
  • Level 15  
    Tak to jest ten zaworek, prawdopodobnie wymiana go nie rozwiążę sprawy. musisz wyciągnąć skrzynie i przeglądnąć bo szarpanie od zaworka nie pochodzi.
  • Level 19  
    skrzynia DP0 to zmora każdego mechanika zajmującego się ASB. Drugi błąd to problem ze spięciem sprzęgła lockup ( czylii sprzęgła konwertera )
    Zawory które masz do wymiany są bardzo charakterystyczne ( na całym bloku są tylko dwa takie - przykręcane na śruby typu torx 30 ). I tutaj pojawia się dalszy problem :
    musisz wiedzieć jakiego masz koloru elektrozawory. I tutaj następny problem ponieważ jeśli masz starego typu to już ich nie kupisz. Trzeba w tedy wykonywać pełną adaptacje skrzyni biegów, a z mojego doświadczenia wiem że założenie ich do starego sterownika nie zawsze się sprawdza. Odradzam kupowanie tych elektrozaworów używanych ( zresztą to mały bezsens ) Nowe elektrozawory to koszt ok 380 zł za sztuke.
  • Level 22  
    Witam
    Rozebrałem z boku dekiel z boku skrzyni, odkręciłem "labirynty" i znalazłem te 2 zawory, wyglądają tak jak na moim linku z aukcji, tylko że mają brązowe wtyczki.
    Czy to są nowego czy starego typu?
    Aha ten 2 bład po skasowaniu i jeździe próbnej już się nie pojawił, może jakiś sporadyczny, natomiast ciągle wyskakują te dotyczące nieprawidłowego ciśnienia oleju.
  • Level 22  
    Problem rozwiązany:) Autko śmiga bez zarzutów, pomogło wyczyszczenie labiryntów i elektrozaworów.
  • Level 13  
    Tak dla kolejnych tym problemem - te zaworki w serwisie kosztuja ok 250zl/szt (czyli tansze niz w linku z allegro podanym wyzej). Do pelni szczescia wymiana oleju oraz przeprogramowanie sterownika skrzyni.
  • Level 22  
    Zaworki pozostały stare, olej nowy.
  • Level 11  
    Może ktos z kolegów pomoże potrzebuje wymienic tasme 1 biegu i nie wiuem gdzie jej szukac w DP0 może ktos ma jakis schemat albo wie co mam rozebrac by sie dostac do tej tasmy?
    Bede wdzieczny za odp. Pozdrawiam
  • A/T specialist
    Skrzynka ma dwie taśmy, aby wymienić jedną z nich trzeba zdemontować skrzynkę z pojazdu, rozebrać i dokonać wymiany. W wyszukiwarce Google pełno jest na ten temat. Twoja skrzynka DP0 nazywana jest też AL4 i pod tym hasłem więcej znajdziesz.
  • Level 14  
    Miał może ktoś z kolegów taki przypadek ze po nagrzaniu oleju do 40 stopni nie załącza się lockup. Na zimnym chodzi ,na gorącym tylko czuć szarpnięcie lecz lockup nie działa. Ciśnienie w normie , zaworki stare ,błąd na CDIFie - zbyt wysoka temperatura siłownika sprzęgła czyli ślizgające się sprzęgło.Zmiana oleju na nowy LT71141 jak również komputera skrzyni nic nie dała.
  • Level 11  
    Witam ja mam taki problem w scenicu skrzynia DP0, przed wymianą oleju śmigała wzorcowo na zimnym jak i na ciepłej skrzyni. Problem zaczął się dopiero po 1 wymianie oleju, lock-up zaczyna działać dopiero jak się lekko nagrzeje olej w skrzyni. Mało tego, każda kolejna wymian powodowała załączenie lock-up przy uzyskaniu coraz wyższej temperatury oleju w skrzyni - obecnie dopiero jak osiągnie 21 stopni.
    Olej zalewałem już różnymi dedykowanymi do tej skrzyni, obecnie mam orginalny z renault elfmatic D3 syn, wymian skrzyni, kompa, wgranie nowego softu nic nie dała. Mama wrażenie że po każdej wymianie oleju, gdzieś zapisywał w sterowniku tą sytuacje, co powodowało coraz późniejsze załączenie się lock-up. Błędów na kompie brak. Serwis Renault nie ma pojęcia cytat z serwisu "chyba tak ma być". Z tym że przed wymianą lock-up działał nawet przy - 10 stopniach
  • Level 14  
    ka-pit wrote:
    Witam ja mam taki problem w scenicu skrzynia DP0, przed wymianą oleju śmigała wzorcowo na zimnym jak i na ciepłej skrzyni. Problem zaczął się dopiero po 1 wymianie oleju, lock-up zaczyna działać dopiero jak się lekko nagrzeje olej w skrzyni. Mało tego, każda kolejna wymian powodowała załączenie lock-up przy uzyskaniu coraz wyższej temperatury oleju w skrzyni - obecnie dopiero jak osiągnie 21 stopni.
    Olej zalewałem już różnymi dedykowanymi do tej skrzyni, obecnie mam orginalny z renault elfmatic D3 syn, wymian skrzyni, kompa, wgranie nowego softu nic nie dała. Mama wrażenie że po każdej wymianie oleju, gdzieś zapisywał w sterowniku tą sytuacje, co powodowało coraz późniejsze załączenie się lock-up. Błędów na kompie brak. Serwis Renault nie ma pojęcia cytat z serwisu "chyba tak ma być". Z tym że przed wymianą lock-up działał nawet przy - 10 stopniach


    Niewiem jak renault ale citroen ma licznik zużycia oleju ,który należy skasować
  • Level 11  
    akurat licznik oleju do zaistniałej sytuacji nic nie ma , bądź razie jest skasowany i wprowadzona data wymiany
  • Level 11  
    Podłączyłem jeszcze pod CLIPA, ale tam można tylko sprawdzić parametry na sterowniku i nic więcej.
  • Level 19  
    sprzęgło lock-up nie może załączać się na zimnej skrzyni biegów. Praca tego sprzęgła jest podzielona na trzy etapy ( tak jak by ). 1 na zimnej skrzyni jest rozłączony a skrzynia biegów pracuje tylko i wyłącznie na biegach hydraulicznych. 2 etap "dogrzewania skrzyni " sprzęgło lock-up pracuje "na pół gwizdka " powodując jego poślizg a co za tym idzie szybsze nagrzewanie się oleju w skrzyni. 3 etap pełnego spięcia lock-up dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury.
    Co do problemu z coraz późniejszym jego załączaniem uważam że serwis sobie z tym nie poradzi, bo w serwisówkach nie wszystko jest napisane, a dla nich jak nie jest napisane w dokumentacji to nie zrobią nic więcej niż trzeba. A jak można zapominać w tych skrzyniach o chłodnicy oleju, i jeszcze kilku innych rzeczach.
  • Level 11  
    dzięki za odpowiedz, też do tego doszedłem po wizytach w ASO i własnych interwencjach w skrzynie (wymiana sterownika: hydraulicznego i kompa, wymiana oprogramowania, nawet całej skrzyni), ale !!! Przed pierwszą wymianą oleju, skrzynia z zimnym olejem ok-10 stopni pracowała perfekcyjnie - nie ciągła , brak odczuwalnego jakiegokolwiek poślizgu.
    Przy przebiegu 80. tys (w zimę) wymieniłem olej na G3syn i tu o dziwo zaczęła się praca na tzw. biegach hydraulicznych (odczuwalny poślizg), ale bardzo szybko załączał się lock-up. Jak przestał całą noc przy 0-wej temperaturze, po ruszeniu autem od razu skrzynia pracowała perfekcyjni - bez poślizgu. Tylko jak w nocy było poniżej -0 stopni skrzynia pracowała na biegach hydraulu. Myślałem, że zalałem nieodpowiednim olejem i wymieniłem jeszcze raz na D3syn - zalecany przez Renault. Po tej wymianie skrzynia zaczęła pracować na poślizgu już nawet przy +5 stopniach. Kolejna wymiana oleju i lock-up załącza się dopiero przy 20 stopniach.
    Odniosłem wrażenie, jakby komputer odnotował wymianę oleju i sam zmienił parametry - nastawy, co wydaje się wszystkim niemożliwe i to słusznie.
    To zagadnienie nie daje mi spokoju, ale i trochę kosztowało.
  • Level 2  
    ka-pit wrote:
    dzięki za odpowiedz, też do tego doszedłem po wizytach w ASO i własnych interwencjach w skrzynie (wymiana sterownika: hydraulicznego i kompa, wymiana oprogramowania, nawet całej skrzyni), ale !!! Przed pierwszą wymianą oleju, skrzynia z zimnym olejem ok-10 stopni pracowała perfekcyjnie - nie ciągła , brak odczuwalnego jakiegokolwiek poślizgu.
    Przy przebiegu 80. tys (w zimę) wymieniłem olej na G3syn i tu o dziwo zaczęła się praca na tzw. biegach hydraulicznych (odczuwalny poślizg), ale bardzo szybko załączał się lock-up. Jak przestał całą noc przy 0-wej temperaturze, po ruszeniu autem od razu skrzynia pracowała perfekcyjni - bez poślizgu. Tylko jak w nocy było poniżej -0 stopni skrzynia pracowała na biegach hydraulu. Myślałem, że zalałem nieodpowiednim olejem i wymieniłem jeszcze raz na D3syn - zalecany przez Renault. Po tej wymianie skrzynia zaczęła pracować na poślizgu już nawet przy +5 stopniach. Kolejna wymiana oleju i lock-up załącza się dopiero przy 20 stopniach.
    Odniosłem wrażenie, jakby komputer odnotował wymianę oleju i sam zmienił parametry - nastawy, co wydaje się wszystkim niemożliwe i to słusznie.
    To zagadnienie nie daje mi spokoju, ale i trochę kosztowało.


    U mnie podobny problem - po wymianie oleju i wymianie calego sterownika hydraulicznego lockup zapina sie dopiero po ok 2km , jak olej w skrzyni sie zagrzeje (auto cala noc stoi pod chmurka).

    Do tego lockup nie zapina sie na pierwszym biegu - on caly czas dziala na poslizgu mimo zagrzenego oleju .. Ma tak byc ?
    Teraz sutuacja wyglada tak: jedynka- cala czas na poslizgu; dwojka na poslizgu dopiero pozniej zapina sie lockup wyzsze biegi ok. Ma tak byc ? przed zabiegiem wymiany oleju i tego sterownika z tego co pamietam nie dziala sie tak, lockup zapinal sie nawet na jedynce

    I jeszcze jeden maly problem - mianowicie czasami podczas zmiany z 1 na 2 wystepuje lekkie szarpniecie - nie jest jakis mocno ale troszke go czuc. Problem pojawia sie losowo, raz na jakis czas .
  • Level 14  
    Witam .Posiadam na sprzedaż dwa zaworki 2574.16 uzywane pół roku,sprawne plus komputer z przeprogramowanym softem pod zawory nowego typu .Kontakt PW

    Dodano po 3 [minuty]:

    kic3k wrote:

    U mnie podobny problem - po wymianie oleju i wymianie calego sterownika hydraulicznego lockup zapina sie dopiero po ok 2km , jak olej w skrzyni sie zagrzeje (auto cala noc stoi pod chmurka).

    Do tego lockup nie zapina sie na pierwszym biegu - on caly czas dziala na poslizgu mimo zagrzenego oleju .. Ma tak byc ?
    Teraz sutuacja wyglada tak: jedynka- cala czas na poslizgu; dwojka na poslizgu dopiero pozniej zapina sie lockup wyzsze biegi ok. Ma tak byc ? przed zabiegiem wymiany oleju i tego sterownika z tego co pamietam nie dziala sie tak, lockup zapinal sie nawet na jedynce

    I jeszcze jeden maly problem - mianowicie czasami podczas zmiany z 1 na 2 wystepuje lekkie szarpniecie - nie jest jakis mocno ale troszke go czuc. Problem pojawia sie losowo, raz na jakis czas .


    Z tego co ja wiem to Lock up powinien zapiąć sie przy 30 km/h
  • Level 19  
    już to raz pisałem lecz powtórzę :
    sprzęgło lock-up nie może załączać się na zimnej skrzyni biegów. Praca tego sprzęgła jest podzielona na trzy etapy ( tak jak by ). 1 na zimnej skrzyni jest rozłączony a skrzynia biegów pracuje tylko i wyłącznie na biegach hydraulicznych. 2 etap "dogrzewania skrzyni " sprzęgło lock-up pracuje "na pół gwizdka " powodując jego poślizg a co za tym idzie szybsze nagrzewanie się oleju w skrzyni. 3 etap pełnego spięcia lock-up dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury.

    tyle na temat lock-up