Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem ze słabym silnikiem w bravo 1.8 16v

kawa12589 05 Lis 2010 18:46 2637 14
  • #1 05 Lis 2010 18:46
    kawa12589
    Poziom 8  

    Witam. Mam problem ze słabym silnikiem w bravo 1.8. Po zmianie panewek auto straciło moc. Buja sie tak jakby to było 1.8 8v a nie 1.8 16v. Jak mu dam cały gaz to tak dziwnie buczy. Mam pewne obawy czy to nie cewka. Niby jak sprawdzałem to na niskich obrotach pali na wszystkie cylindry bo jak odłączałem po jednej cewce to była różnica w pracy silnika. Ale jest jedna cewka którą jak zdejme całkowicie ze świecy to iskrzy się od tego kapturka gumowego do tej górnej części. No ale gdy wepne do świecy to daje prąd na swiece. Możliwe ze gdy dostaje więkrzych obrotór to iskra ucieka gdzie indziej i silnik nie pracuje na 4 gary. I z tego co mi wiadomo nie może sie tak iskrzyc cewka.?

    0 14
  • #2 07 Lis 2010 11:42
    kawa12589
    Poziom 8  

    Czekam na jakąś odpowiedź

    0
  • #3 07 Lis 2010 13:50
    Piotr520
    Poziom 22  

    Sprawdz ustawienie rorządu.

    0
  • #5 07 Lis 2010 20:29
    kris198126
    Poziom 12  

    Że się tak spytam zmieniałeś panewki tylko bo niemiał mocy silnik??Czy robiłeś kapitalny remont silnika?

    0
  • #7 08 Lis 2010 13:41
    kawa12589
    Poziom 8  

    W aucie przy wymianie uszczelki głowicy regenerowałem jeszcze głowice, no i wiadomo uszczelniacze zmienione itp. Ale niestety troche go przytrzymałem na obrotach i zaczeło coś głosno stukac. To panewki... wał nie miał żadnych rys itp mechanik założył nowe panewki z tym samym rozmiarem. Od tej pory dzieją sie takie rzeczy. i delikatnie coś stuka

    Dodano po 45 [sekundy]:

    możliwe że może byc to uszkodzona przepustnica??

    0
  • #8 08 Lis 2010 19:41
    wojtek250590
    Poziom 19  

    T5 napisał:
    Rozrząd -tam trzeba mieć blokady,marker nie wystarczy.
    na rozrządzie są znaki i w dwie osoby założy dobrze bez blokad

    0
  • #9 08 Lis 2010 20:25
    Piotr520
    Poziom 22  

    Jak odkręcisz korek wlewu oleju to z silnika nie leci dym?Warto by sprawdzić sprężanie na cylindrach to by troszke rozjaśniło sprawe.

    0
  • #10 08 Lis 2010 21:08
    T5
    Admin grupy Samochody

    wojtek250590 napisał:
    T5 napisał:
    Rozrząd -tam trzeba mieć blokady,marker nie wystarczy.
    na rozrządzie są znaki i w dwie osoby założy dobrze bez blokad
    Następny marker.W załączniku materiały szkoleniowe dla markerów:D

    0
  • #13 15 Lis 2010 23:03
    maciek56
    Poziom 10  

    Markery zostawcie przy klawiaturze i do roboty ,na kolach są znaki zdjąć osłonę podnieść na lewarku ,pokręcić kołem i ustawić punkt na wale i na walku rozrządu jak dla mnie jest przestawiony

    0
  • #14 16 Lis 2010 15:18
    lucas330
    Poziom 1  

    Kolego ja mialem to samo niestety...Tez auto mi osłabło i zapaliła sie kontrolka smarowania - okazalo sie ze panewy.Zalozylem bez szlifowania wału bo tez nie mial rys i wytrzymaly mi dokladnie tydzien...I tak musialem zrobic szlif,dobrał mi panewki i teraz auto jest szatan.Wszystko jest tak jak nalezy.Podejrzewam ze to co u ciebie stuka to bedzie to samo co u mnie takze szlif walu i dopasowanie kolejnych panewek cie nie ominie.Od razu dam ci rade,jak bedziesz mial wyjety wał(oczywiscie jesli bedzie3sz naprawial ten samochod)to zrob od razu pierscienie.Koszt pierscieni to ok 220zl dobrej firmy wiec nie ma tragedii.U mnie po tych wymianach moc na hamowni to 116KM i 159,7Nm.Lepiej niz seria:-))Do kazdych panewek nowych musi byc szlif wału!!!Pozdro

    1
  • #15 17 Lis 2010 00:01
    maciek56
    Poziom 10  

    Lucas ma racje ,jeśli stuka na dole silnika głuchy metaliczny odgłos panewy ,czyli wal do sprawdzenia szliw+panewy ,jeśli u góry krzywy zawór albo przestawiony wałek ,miałem taki przypadek w renault lagunie

    0
  Szukaj w 5mln produktów