Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto I 1998 dusi się po rozgrzaniu i błąd zasilania ECU

05 Lis 2010 19:29 2901 3
  • Poziom 10  
    Witam,
    mam problem z świeżo kupionym Punto 1.1 z 1998r. Auto odpala i chodzi idealnie na zimnym silniku, ale po kilku minutach pracy przestaje sie wkręcać na obroty. Wolne obroty są ok, pracuje ładnie, ale na dodanie gazu reaguje duszeniem, nie daje w ogóle jechać.
    Silnik sprawdzony, czujniki: temperatury, map sensor, położenia wału, położenia przepustnicy, krokowy, nawet cała przepustnica były podmieniane i brak poprawy.
    Czasem po odpięciu czujnika temp. jest poprawa i auto się wkręca na obroty... ale wymiana czujnika nie pomaga, tylko na odpiętym czasem działa normalnie.
    Po podłączeniu się Euroscanem komputer wyrzuca błąd "Ecu Supply !"
    Błąd występuje stale, więc czy to jest powodem tych problemów z dławieniem silnika?
    Nie mam pewności czy sam ECU jest od tego auta, bo jest zdrapana naklejka z danymi, ale podmieniany ECU z Seicento 1.1 dawał taki sam błąd "Ecu Supply !"

    Czy wstawić dla sprawdzenia jeszcze pewny oryginalny ECU od Punto 1.1?
    Czy jakoś można miernikiem sprawdzić piny zasilania i masy obecnie zainstalowanego ECU?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Sprawdź szczególnie połączenia masy i zasilanie ECU - idzie przez zespolony przekaźnik (na ścianie grodziowej, nad pompą hamulcową, pod czarną plastikową osłoną mocowaną na 2 wkręty). Sterownik powinien być IAW 16F, a czy on pochodzi z Seicenta 1.1, Lancii Y czy Punta 55 nie ma większego znaczenia (nawet maże być od wersji 1.2 60KM).
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    tzok wielkie dzięki za podpowiedź z tym przekaźnikiem zespolonym, on był powodem wszystkich problemów. Szkoda że nie zająłem się nim od razu, bo od początku dziwnie pstrykał po przekręceniu zapłonu.
    Po jego wymianie ECU nie wykrywa żadnych błędów, a auto śmiga jak szalone.
    Dzięki i pozdrawiam.

  • Poziom 19  
    wiesz moze gdzie ten przekaznik jest w seicento 1,1