Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Punto I 1998 dusi się po rozgrzaniu i błąd zasilania ECU

Krzysiek_X 05 Nov 2010 19:29 3060 3
  • #1
    Krzysiek_X
    Level 10  
    Witam,
    mam problem z świeżo kupionym Punto 1.1 z 1998r. Auto odpala i chodzi idealnie na zimnym silniku, ale po kilku minutach pracy przestaje sie wkręcać na obroty. Wolne obroty są ok, pracuje ładnie, ale na dodanie gazu reaguje duszeniem, nie daje w ogóle jechać.
    Silnik sprawdzony, czujniki: temperatury, map sensor, położenia wału, położenia przepustnicy, krokowy, nawet cała przepustnica były podmieniane i brak poprawy.
    Czasem po odpięciu czujnika temp. jest poprawa i auto się wkręca na obroty... ale wymiana czujnika nie pomaga, tylko na odpiętym czasem działa normalnie.
    Po podłączeniu się Euroscanem komputer wyrzuca błąd "Ecu Supply !"
    Błąd występuje stale, więc czy to jest powodem tych problemów z dławieniem silnika?
    Nie mam pewności czy sam ECU jest od tego auta, bo jest zdrapana naklejka z danymi, ale podmieniany ECU z Seicento 1.1 dawał taki sam błąd "Ecu Supply !"

    Czy wstawić dla sprawdzenia jeszcze pewny oryginalny ECU od Punto 1.1?
    Czy jakoś można miernikiem sprawdzić piny zasilania i masy obecnie zainstalowanego ECU?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • Helpful post
    #2
    tzok
    Moderator of Cars
    Sprawdź szczególnie połączenia masy i zasilanie ECU - idzie przez zespolony przekaźnik (na ścianie grodziowej, nad pompą hamulcową, pod czarną plastikową osłoną mocowaną na 2 wkręty). Sterownik powinien być IAW 16F, a czy on pochodzi z Seicenta 1.1, Lancii Y czy Punta 55 nie ma większego znaczenia (nawet maże być od wersji 1.2 60KM).
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    Krzysiek_X
    Level 10  
    tzok wielkie dzięki za podpowiedź z tym przekaźnikiem zespolonym, on był powodem wszystkich problemów. Szkoda że nie zająłem się nim od razu, bo od początku dziwnie pstrykał po przekręceniu zapłonu.
    Po jego wymianie ECU nie wykrywa żadnych błędów, a auto śmiga jak szalone.
    Dzięki i pozdrawiam.
  • #4
    tkoziol

    Level 19  
    wiesz moze gdzie ten przekaznik jest w seicento 1,1