Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mitsubishi pinin '00 1.8GDI, check engine, brak mocy

05 Lis 2010 21:38 8840 5
  • Poziom 10  
    Witam!
    Przyjechało do mnie mitsubishi pajero pinin z silnikiem 1,8 GDI , rocznik 2000.
    Problem jest następujący: w trakcie szybkiego przyspieszania po chwili zapala się check engine, auto traci moc, prawie nie reaguje na pedał gazu , "wolne obroty" wychodzą na ok. 2000. Trwa to do momentu wyłączenia silnika na ok 30 sek., po takim czasie auto odpala, check engine gaśnie i znowu wszystko działa prawidłowo do czasu ostrego "wdepnięcia" w gaz. Przepustnica jest elektroniczna, przy próbie odczytu błedów sterownika wyszedł błąd: "silnik ETV FB (elektrozawór przepustnicy), Może ktoś wie co to znaczy? Niestety elektryk nie był w stanie zinterpretować tego błędu.
    I jeszcze jedno pytanie... da się coś zrobić żeby wolne obroty były wyższe niż 200?
    Pozdrawiam!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    Wymień przepustnicę... Najtaniej i najkrócej.
  • Poziom 10  
    Trochę to trwało ale udało się zwalczyć problem. Pomogła wymiana czujnika położenia przepustnicy(TPS-a).
  • Poziom 1  
    Witam,
    Jeśli wymieniłeś TPS, to musiałeś go regulować. Jak to zrobiłeś?
  • Poziom 10  
    Ustawiłem go na środku regulacji, po porównaniu z innym pininem okazało się że wszystkie osiągi są takie same <zużycie paliwa,przyspieszenie itd>. Metoda może niezbyt profesjonalna ale zadziałało. Zresztą zauważyłem że większości japońców przy których dłubię <samuraie, vitary>TPSy są ustawione dokładnie na środku.
  • Poziom 9  
    Witam!
    Mam podobny problem z pinin z 2001 r. 2.0 GDI, z tym że u mnie kontrolka check engine nie gaśnie po wyłączeniu silnika. po włączeniu silnika samochód jedzie parę kilometrów dobrze i następnie znowu słabnie. na komputerze pokazuje błąd: PO190, "Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa - usterka". Nadmienię że miałem taki problem już pół roku temu i wtedy był u mechanika i powiedział że należy wymienić pompę wysokiego ciśnienia i wymieniłem pompę i pomogło. lecz znowu powrócił problem. Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem. co może być powodem powtórki usterki?