Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana licznika bez wiedzy odbiorcy

chiquita24 21 Nov 2010 09:36 36486 33
Fluke Pomiar Jakości Zasilania
  • #31
    mimimim4m
    Level 9  
    Oczywiście na nowym liczniku jest wszystko ok. Zużycie od 26.10 wynosi 40kWh
  • Fluke Pomiar Jakości Zasilania
  • #32
    Mareckimt
    Level 11  
    Odświeżę temat, bo lata minęły od ostatniego wpisu, a Energa robi dalej po swojemu. Właśnie parę dni temu u mnie wymienili licznik na taki "z antenką". Instalacja w domku jednorodzinnym, na dachu panele, więc prosument, licznik w ogrodzeniu. W skrzynce na listy "protokół" wielkości papierka na dropsach z nieczytelnym podpisem i dwiema liczbami. Na moją wiedzę to stany ze starego licznika.
    Technicznie OK, bo stany ze starego raczej dobre, nowy licznik nowy, stany bliskie 0. Dlaczego więc o tym piszę? Bo uznaję zasady i wydaje mi się, że wymiana urządzenia zliczającego zużycie i produkcję energii elektrycznej powinna odbyć się w obecności przedstawicieli obydwu stron umowy.
    Ale ja może już za stary jestem i świata "po nowemu" nie ogarniam. Może mylę się, może czepiam bez potrzeby. Ale chyba nie tak powinno być. W dobie obecnej komunikacji można chyba powiadomić klienta o zamiarze wymiany licznika (mail, sms), może chce przy tym być, a może choć spisze sobie stan ze starego przed wymianą i nowego zaraz po niej by się nie czepiał?
    Czy ktoś biegły w piśmie mógłby rzec jak o tym teraz traktuje prawo?
    Z góry dzięki za odpowiedź.
  • Fluke Pomiar Jakości Zasilania
  • #33
    bartek0518
    Level 20  
    Wymieniałem liczniki, jako firma zewnętrzna w Tauronie. Umawiałem się jeśli licznik był w domu, a akurat nikogo nie było. Przed samą wymianą powiadomienie że nie będzie chwilę prądu i wymiana licznika. Oczywiście podejrzenia, telefony na infolinię, sprawdzanie legitymacji itd. były na porządku dziennym. Protokołów wymiany nie było bo wszystko wklepywane w palmtopa, dla klienta była tylko mała karteczka z informacją o stanie nowego i starego. Żadnego podpisu nic. A brak umawiania wywodzi się z tego że ludzie nie aktualizują swoich numerów telefonów, najczęściej ich nie było albo były stare, już nie używane stacjonarne. Jeździłem z Wrocławia do Żmigrodu czy Wołowa, i pojechać aby powiadomić setki odbiorców jest nie opłacalne, a Tauron tego nie wymagał. Montowalismy nowe i używane liczniki, oczywiście przy tych używanych jeśli klient był to była afera bo nie rozumiał, że dla niego taki odczyt to zero.. A zdarzały się takie po pareset tysięcy kWh.
    Pozdrawiam.
  • #34
    bergkamilzur
    Level 1  
    1. Każdy licznik prądu ma datę swojej legalizacji, po której trzeba go wymienić. Najczęściej 8 lat.
    2. Jest własnością Operatora, montuje on go na swój koszt.
    3. W umowie z Operatorem i z mocy ustaw, Odbiorca musi udostępnić licznik do wymian. Inaczej Operator może wypowiedzieć umowę.
    4. Oczywiście monterzy powinni się umawiać i informować o wymianach, ale jeśli jest on w ogólnodostępnym miejscu, nie ma potrzeby prosić o zgodę na wymianą. Monter prosi jedynie o zgodę na wejście na teren Odbiorcy (mieszkanie, działka itd.)
    5. Monter oczywiście spisuje stan liczydeł w nowym i starym liczniku. Taka informacja jest na protokole. Kopie protokołu zostawia Odbiorcy.

    Podstawa prawna:
    art.13 ust.4 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 04 maja 2007 r. ws. szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego
    art.6 Ustawy Prawo Energetyczne

    Dodano po 8 [minuty]:

    =Grzegorz= wrote:
    Zajmijmy się konkretnie, poproszę o cytaty ...

    Tak na marginesie zupełnie nie pojmuję w czym to komu przeszkadza i po co robić problem jak go nie ma.




    Dokładnie! Czy myślicie, że Operatorzy Energetyczni siedzą i kminą jak tu nabić trochę więcej kWh, zawyżając dane na protokołach? Że monterzy mają takie dyspozycje, żeby każdemu troszkę więcej spisać?