Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SCANIA 124 ECAS problem z zawieszeniem

Nowy84 06 Nov 2010 13:10 5624 7
Texa Poland
  • #1
    Nowy84
    Level 11  
    Witam auto to SCANIA 1997r 6x2 360KM
    sterowanie zawieszeniem jest na pilota, po przekręceniu zapłonu mruga kontrolka zawieszenia i brak jest poziomowania i nie działa podnoszenie osi wleczonej po samo diagnozie występuje błąd 17.

    nr stwrownika Wabco 115 14/97 Scania 1391186 6870


    Proszę o pomoc.
  • Texa Poland
  • #2
    tolo
    Level 34  
    Prawdopodobnie zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia osi wleczonej/ podnoszonej.
  • Texa Poland
  • #3
    saron22
    Trucks specialist
    sterownik wykryl zbyt wysokie napiecie pomiedzy przewodem sygnalu czujnika cisnienia (styk6) a masa podwozia (styk 27). Podczas normalnej pracy napiecie przy oproznionych miechach powinno wynosic 0,5 V a przy maksymalnym cisnieniu 4,5 V. Czujnik cisnienia znajduje sie w lewym miechu osi tylnej
  • #4
    Nowy84
    Level 11  
    Instalacja sprawdzone czujniki tez wszystko jest ok , podczas poszukiwań wyszło ze uszkodzony jest zespól zaworów ECAS jedna cewka była spalona po wymianie na nowa cześć poziomowanie wróciło, ale dalej jest brak sterowania osia wleczona i ciągle ten sam błąd 17 :-( i mroga kontrolka

    Proszę o podpowiedz czym są sterowane cewki w ECAS bo do osi tylej sa 3 przewody o oznaczeniu 15 czarny (wnioskuje ze to plus po stacyjce ale do kad on idzie bo przy sterowniku go nie ma??? ) i zielony i bialy nr podam jutro, kable sprawdzone tez ok???

    Proszę o poradę nie mam żadnej serwisowi a auto jest mojego taty :-) elektrycy we wrolawiu nie maja pojęcia bo naprawę zaczęli od wymiany przełącznika od osi wleczonej :-)
  • #5
    misiek???
    Level 10  
    witam
    przeprowadziłeś kalibrację?
    po "grzebaniu w systemie"zawsze trzeba przerowadzić kalibrację systemu
  • #6
    Nowy84
    Level 11  
    texa wskazuje błąd czujników ciśnienia obu osi i czujników poziomu

    napięcie auto podniesione na maxa zmierzone napięcie na ecu os jezdna 1.81Volt
    os wleczona 1.05 Volt

    opor auto na maxa czujnik przód 153ohm
    tyl 149ohm

    i dupa:-)

    regulacja z pilota śmiga już ok tylko jest brak podnoszenia osi i poziomowania
  • #7
    guitarboy
    Level 9  
    zapewne nie zrobi kalibracji poki nie wyeleminuje bledow, czy dalej wyswietla blad 17 ? Jezeli tak to najprawdopodobniej masz zwarcie gdzies w w obodzie czujnika cisnienia osi podnoszonej. Sterownik najprawdopodobniej wykryl za wysokie napiecie miedzy kablem sygnalowym czujnika cisnienia (pin 6) i uziemieniem ( pin 27). Kiedy os podnoszona jest sprawna napiecie przy braku cisnienia powinno wynosic 0.5 v , natomiast przy max cisnieniu 4.5 v , kiedy napiecie przekracza 6.4v centalka rozpoznaje to jako zwarcie do + i generuje blad. Sprawdz instalacje elektryczna pomiedzy czujnikiem cisnienia i centralka

    Dodano po 17 [minuty]:

    aha zapomnialem dodac ze z tego co pamietam to opor czujnikow poziomu powinien byc staly niezaleznie od pozycji i wynosic 120 ohm

    Dodano po 3 [minuty]:

    ostatnio robilem magnumke i wlasnie 2 czujniki wysokosci byly uszkodzone, z poczatku myslalem ze jest to malo prawdopodobne ale po sprawdzeniu okablowania okazalo sie ze jednak czujniki sa winne
  • #8
    Nowy84
    Level 11  
    witam okazało się że uszkodzony był sterownik po podmianie na inny używany i wpisany danych auta wszystkie błędy znikneły i zawieszenie pracuje książkowo.

    A instalacje auta odpowiedzialna za zawieszenie sprawdziłem cała od czujników,zaworów, itp do sterownika wszystko na przejście było ok max 1,3ohm