Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód wyrejestrowany lub bez prawa do rejestracji.

kd44kd 06 Lis 2010 13:37 27800 11
  • #1 06 Lis 2010 13:37
    kd44kd
    Poziom 9  

    Witam.
    Chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy aby móc zakupić jakiś samochód tak by na okres remontu nie trzeba było płacić OC. No i tu ostatnio zauważyłem że na aukcjach można dostać samochody bez prawa rejestracji (nie ma rejestracji - nie ma OC). Tylko teraz tak - jak samochód jest ze stacji demontażu to spoko bo został wyrejestrowany i widnieje na papierze jako części a nie samochód. Ale jak np auto jest od osoby prywatnej to co (prócz kradzieży) może być przyczyną braku możliwości zarejestrowania. To pytanie nr. 1.
    Pytanie nr.2 jest takie czy są jakieś okoliczności że taki samochód można z powrotem zarejestrować. Miały podobno wejść jakieś zmiany w prawie które umożliwiałyby zarejestrowanie takiego samochodu jako zabytek (jeśli spełniałby warunki). Weszło to już w życie czy antyki mają dalej gnić na złomowiskach. Ewentualnie można chyba przerobić tak samochód by można go było zarejestrować jako SAM. Są jeszcze jakieś inne możliwości??? Chyba nie.
    Trzecie pytanko to czy ewentualnie niezarejestrowanym samochodem (oczywiście po wykupieniu ubezpieczenia na dany wyścig) można startować w jakiś zawodach sportowych. Bo chciałbym wystartować w KJSach ale tam samochód musi być zarejestrowany bo będzie jeździł po drogach publicznych. Czy istnieją inne niż wyścigi szajo wozów gdzie można startować autem bez rejestracji (np drift, 1/4 mili czy cross).
    Dzięki za odpowiedzi.

    0 11
  • #2 06 Lis 2010 15:32
    Ireneo
    Poziom 40  

    Ad 1 to może być tak uszkodzony ze naprawa niemożliwa i dlatego bez prawa rejestracji

    0
  • #3 07 Lis 2010 10:16
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Jak nie jezdzisz po drogach publicznych to możesz nawet zrobić zmechanizowaną taczkę albo dopiąć spryskiwacz wodny , skręcić i jedzić w kółko podlewając trawnik :).
    Albo podpiąć pod prądnice WOM i produkować prąd, albo nawinąć linę na felgę i zrobić wyciągarkę budowlaną, takie widziałem .
    Co do numerów i niebieskich stworków to jak masz numery nabite to lepiej mieć kartkę o wyrejestrowaniu, ale lepiej wyciąć elementy z polami numerowymi.

    0
  • #4 09 Lis 2010 13:19
    Emek2
    Poziom 11  

    Niestety określenie samochód bez prawa rejestracji najczęściej wiąże się z brakiem lub niekompletnością dokumentów. Często zdarza się tak ze dany pojazd nie ma homologacji i nie jest dopuszczony do ruchu.

    Z samochodem wyrejestrowanym jest prościej. Jeżeli spełnia kryterium pojazdu historycznego czyli jego wiek przekracza 25 lat możesz na podstawie orzeczenia rzeczoznawcy próbować go zarejestrować.
    W takim przypadki jeżeli nie wprowadzasz pojazdu na drogi publiczne nie masz obowiązku płacenia ciągłego OC.
    Polecam zajrzeć na stronę funduszu gwarancyjnego http://www.ufg.pl

    Aby startować w KJS samochód musi być dopuszczony do ruchu ulicznego. Znaczy to dosłownie tyle co pełna rejestracja auta, ważny dowód rejestracyjny , badanie techniczne i ubezpieczenie OC.

    0
  • #5 10 Lis 2010 18:05
    Ireneo
    Poziom 40  

    Nie można mieć wyrejestrowanego auta które jest taczką zmechanizowaną bo nie można wyrejestrować bez złomowania-jakaś ustawa o ochronie środowiska,no ale to Polska i realia są inne...

    2
  • #6 10 Lis 2010 18:09
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Kolego Ireneo znam złomowiska gdzie na kg mozna kupić całe auto, tico , clio , wartburg, polonezów- escortów- kadetów to na pęczki jest.
    Koleś podjeżdża , waży i siup na chałdę , czasami biorą opony.
    Byle by tapicerki i szyb nie było.

    1
  • #7 10 Lis 2010 20:53
    thend01
    Poziom 7  

    Witam,
    Mój wujek kupił samochód, który okazał się kradziony, po kilku sprawach sądowych odzyskał samochód jednak bez prawa do rejestracji, czy da się coś w tej sprawie zrobić?

    2
  • #8 11 Lis 2010 14:38
    Ireneo
    Poziom 40  

    Wiem że można dlatego napisałem ale to Polska...Przepisy inaczej działają niż mówi to ustawodawca ale na szczęście na naszą korzyść-zwykłych szarych ludzi.

    1
  • #9 11 Lis 2010 22:21
    kd44kd
    Poziom 9  

    A takie pytanko. Gdybym chciał zrobić buggy na podzespołach malucha (z tym że nie taki szayowóz jak to się zwykle robi z malara tylko bardziej coś zbliżonego do buggy z garbusa), to jak to wygląda przy rejestracji.
    Wiem że muszę mieć papiery ma silnik, na pozostałe podzespoły muszę napisać oświadczenie że nie są kradzione. Ale teraz pojawia się pytanie o konstrukcję nośną - trzeba robić dokładnie wg planów czy można własne modyfikacje wprowadzić? Co do konstrukcji nośnej (ramy) to właśnie dwa pytania - czy może być wg własnego projektu i czy konieczny jest papier wykonania w zakładzie zajmującym się tymi sprawami?

    2
  • #10 11 Lis 2010 23:40
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Rozumiem, że potem chcesz to dzieło ubezpieczyć i na drogę wyjechać, zapomnij...

    0
  • #11 12 Lis 2010 08:14
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Ubezpiecz jako maszyna wolnobieżna.

    3
  • #12 12 Lis 2010 14:11
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Dwa domy ode mnie jest warsztat samochodowy, dwóch młodych tam pracujących zrobiło takie wozidło na bazie podzespołów z VW, zrobili naprawdę solidnie, parę miesięcy temu...stoi i czeka co dalej chłopaki wymyślą...na drogę nie wyjeżdżają.

    0