Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Klimatyzacja R12

lirang88 06 Lis 2010 17:51 2066 4
  • #1 06 Lis 2010 17:51
    lirang88
    Poziom 8  

    Witam wszystkich zainteresowanych pomocą.
    Mieszkam w Rudzie Śląskiej.
    Mam mitsubishi lancera z 94r i niestety klimatyzacja, którą posiada ten samochód przystosowana jest na czynnik R12.
    Prosiłbym o pomoc - Może ktoś wie kto i gdzie w okolicach zajmuje się jakąś przeróbką, nabiciem lub coś w tym stylu. Czynnika nie produkują ponoć od 95 roku, w tego typu klimatyzacji są inne zawory, warsztaty nie posiadają redukcji,. Jestem w mega wielkiej kropce.
    Jeżeli ma ktoś jakieś informację lub pomysły, bardzo bym prosił o kontakt.
    lirang88(malpa)gmail.com
    POZDRAWIAM

    Dodano po 43 [minuty]:

    Niestety, tam też dzwoniłem i pytałem.
    Nie mają czynnika R12

    0 4
  • #2 07 Lis 2010 00:16
    jorguseasyrider
    Poziom 15  

    Sa dwie opcje nabicia Twojej instalacjji :

    Zdejmujesz kompresor oprózniasz go z oleju ( wylewasz jak z silnika )
    Zalewasz go nowym ( syntetycznym )W instalacjach na stary gaz ( R12 ) za substancje smarujaca kompresor urzywało sie oleju mineralnego natomiast w instalacjach na niby eko gaz czyli tych nowszych ( R134a ) urzywany jest olej syntetyczny.
    Przepłukujesz kazdy przewód ( bez zdejmowania ) benzyną extrakcyjna pod ciśnieniem
    Wymieniasz filtr osuszacz
    Sprawdzasz azotem szczelnosc układu
    Nabijasz R134a i masz sople pod nosem


    Druga opcia:
    Zdejmujesz kompresor oprózniasz go z oleju ( wylewasz jak z silnika )
    Zalewasz go nowym ( syntetycznym )
    i tu są schody bo zawory w obydwu instalacjach nie są takie same. Wiec albo robisz to full wypas i kupujesz uzywane przewody z instalacji na nowy gaz i montujesz takowe jezeli niechcesz wydawac dodatkowych kilku stówek to...
    Przepłukujesz kazdy przewód ( bez zdejmowania ) benzyną extrakcyjna pod ciśnieniem
    Wymieniasz filtr osusacz
    wpuszczasz azot aby byc pewnym ze nowe o-ringi trzymaja i...
    aplikujesz do układu ( tzw. przezbrajacz ) koszt takiego to ok. 180 zl
    Nabijasz układ gazem R134a i masz sople pod nosem ale mniejsze bo na starym gazie temperatura była srednio jeden stopien niższa niz na R134a
    Cytuje . Ten R12 jest zakazany i nielegalny wiec zapomnij o tym czynniku na zawsze.

    0
  • #3 07 Lis 2010 00:27
    jannaszek
    Poziom 39  

    jorguseasyrider, twoja rada jest do bani, r 134 jest czynnikiem agresywnym i węże szybko spuchną.
    Czynnik zastępczy, to r409A.
    Pracuje na nieco wyższych ciśnieniach, napełnia się nim instalację 10%mniej.
    Końcówki do napełniania pasują od standardowych węży do napełniania chłodnictwa przemysłowego.

    0
  • #4 07 Lis 2010 09:03
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Jak wczesniej pisałem i wsysło posta - podjedz do gości od napełniania lodówek, szaf chłodniczych.

    0
  • #5 08 Lis 2010 21:48
    lirang88
    Poziom 8  

    Witam wszystkich prubujących mi pomóc!!
    Zabawa z czynnikiem R134a nie jest dobrym rozwiązaniem!
    Tak jak w silniku - zalewając silnik olejem syntetycznym po mineralnym, powoduje maxymalne rozcieknięcie silnika, a węże z R12 nie są przystosowane na olej syntetyczny. Chciałbym jeszcze raz podziękować wszystkim za prube pomocy, ale cytat: kto pyta nie błądzi jest w 100% wiarygodny.
    Znalazłem warsztat w Katowicach, który ma pozwolenie na czynnik R12 i go posiada. Więc pojechałem i nabiłem. Koszt 300zł z sprawdzeniem szczelności, olejem, czynnikiem i nabiciem.
    Gość powiedział, ze powinienem być zadowolony, że mam klime z czynnikiem R12, Nie jest ona taka wymagająca jak klima z czynnikiem r134a, a i jest o wiele bardziej wydajniejsza.
    Wszystko Śmiga tak jak powinno. (klime do samochodu zakładałem sam.
    Więcej pytań proszę o kontakt na adres mejla: lirang88(malpa)gmail.com
    POZDRAWIAM

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Wydaje mi się, że firma podjęła się działania niedozwolonego, nie są wydawane zezwolenia na nabijanie tym czynnikiem klimatyzacji samochodowych. Temat zamykam.

    0