Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oswietlenie 12V - czy jest oszczędne, ile prądu to pobiera?

06 Lis 2010 19:02 20738 26
  • Poziom 10  
    Witajcie.
    Ja "zielony" zwracam się z prośbą o odpowiedź czy to co mam zamontowane jest oszczędne w stosunku do zwykłego oświetlenia 230V czy też nie, ile toto kilowatów pozera faktycznie i czy montując żarówki diodowe w miejsce obecnych halogenów 20 watowych ten zestaw będzie zużywał mniej prądu czy nie ma wielkich różnic.
    Wybaczcie jeśli zadaję głupie pytania ale jestem zielony w tych sprawach.
    Oto co mam zamontowane:
    1 - do tego podpięte są 2 halogeny 12V 20 wat

2- do tego podpięte są 4 halogeny 12V 20 wat
  • Poziom 25  
    Co masz na myśli pisząc oszczędne?

1. 2 * 20 = 40 wat. Tak jakbyś zaświecił tradycyjną żarówkę o mocy 40 wat.

2. 4 * 20 = 80 wat. Analogicznie, żarówkę o mocy 80 wat.

Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    xE5150 napisał:
    Co masz na myśli pisząc oszczędne?

1. 2 * 20 = 40 wat. Tak jakbyś zaświecił tradycyjną żarówkę o mocy 40 wat.

2. 4 * 20 = 80 wat. Analogicznie, żarówkę o mocy 80 wat.

Pozdrawiam!

Hmmm, a to że toto działa na 12 V to nie ma znaczenia? to po co się robi takie oświetlenie? już nie tylko zielony jestem ale chyba zbaraniałem.
  • Poziom 13  
    Zysków nie ma. To co otrzymujesz, to niższe napięcie (bezpieczniej) i to wszystko. Oszczędniej będzie jedynie na tej zasadzie, że halogen świeci jaśniej niż żarówka tej samej mocy.
  • Poziom 10  
    Czyli 40 watowa żarówka na 230V = 40 watowa żarówka na 12V ? dobrze zrozumiałem?
  • Poziom 31  
    Instalując "żarówki" diodowe będziesz miał niższe zużycie energii.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    goldfinger napisał:
    czyli 40 watowa żarówka na 230V = 40 watowa żarówka na 12V ? dobrze zrozumiałem?