Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

126p, buggy, zapraszam

_JF_ 08 Nov 2010 20:14 84832 84
  • #31
    bizon_126
    Level 30  
    Witaj
    Powiem fajna konstrukcja ciekawi mnie jedno -jak jest z biegami- jak to zrobiłeś i czy są wszystkie ma swoim miejscu mile widziane dokładniejsze foto mechanizmu zmiany biegów
    Mój kolega tez ma byggy ze 126p w powiem ze silnik wystarcza w porównaniu ze zwykłym 126p buggy ciągnie często zdarza mu się że jeździ z przednimi kołami w powietrzu ale silnik ma zamontowany tak jak w samochodzie
    Odnośnie zapłonu proponuję przejść na nanoplexa ja w swoim FL zmieniłem i jak na razie nie żałuje miałem moduł pod platynki ale i tak przerwę i zapłon musiałem ustawiać a tak masz święty spokój a koszty nie wielkie i silnik tak jakoś inaczej chodzi oczywiście na +
  • #32
    stanley019
    Level 15  
    Kolego raczek3 zazwyczaj każdy ubezpieczyciel ma na swojej stronie albo w przedstawicielstwie taki świstek papieru podpisany rezygnacja z umowy, takie coś się wypełnia i jeśli wszystko było opłacone żadnych niespodzianek nie będzie, ale jakąś umowę musisz mieć żeby Cię fundusz gwarancyjny nie ścigał tak mi się wydaje z resztą co to za kłopot napisać na umowie wrak po spaleniu, wartości żadnej nie ma a i złomiarz będzie spokojniejszy że jakiś papier ma
  • #33
    robsonponte
    Level 10  
    Ile to to waży i jaką osiąga prędkość?
  • #34
    xanio
    Level 27  
    Ciekaw jestem jak by mykało takie coś z silnikiem G10A od Suzuki.
  • #35
    redziakpiotrek
    Level 11  
    Rzeczywiście ten buggy jest bardzo fajny. Ładnie ci to wyszło. Ale to mocowanie amortyzatora z tyłu u góry jest za słabe. Bo domyślam się, że jest to rurka a nie pręt. Wygnie się albo co gorsze pęknie.
  • #36
    _JF_
    Level 23  
    --redziakpiotrek tak jeśli miałbym nim skakac po kilka metrów, w normalniej jeździe nie ma mowy... , w dodatku to już problem kupującego...
    ===bizon_126 nanoplex jest zrobiony pod hallotron, wiec może oszukiwać z zapłonem <, a ja mam wsadzony tranzystor 20Amperowy, u ce1500V wiec iskra jest maksymalna. wiec jak w opisie odpalanie to pryszcz.
    --robsonponte max 300kg prędkość max 120km/h więcej to juz hard kor
    --xanio na pewno lepiej niż na maluchu, jednak to jeszcze za mało mocy.
  • #37
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Układ zapłonowy nanoplex z samochodów fiat cc700 i pf 126 el NIE JEST układem współpracującym z hallotronem! Jako czujnik pracuje cewka! A sygnał generuje koło foniczne.
  • #38
    raczek3
    Level 22  
    Witam, mam jeszcze jedno pytanie związane z niepłaceniem OC. Kolega kupił Kadeta na części też był normalnie zarejestrowany i opłacony, normalnie podpisał umowę K-S i z nią poszedł do zakładu ubezpieczeniowego w którym były właściciel miał polisę, powiedział im że chce zrezygnować z ich ubezpieczenia i przenieść się do innego ubezpieczyciela, rozwiązali mu umowę na OC bez problemu. W takim razie chyba nie trzeba go wyrejestrowywać. O ile kolega nie kłamał. Jak to z tym jest? Pozdrawiam
  • #39
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Trzeba. Do momentu wyrejestrowania auta należy dokonywać opłat.

    Dyskusja ta NIE DOTYCZY opłat, spraw rejestracji, a tym bardziej kombinowania z nimi. KAŻDY następny post o tej tematyce w tym wątku skutkować będzie ostrzeżeniem!
  • #40
    DjElano
    Level 15  
    Czy konstrukcję piranhy można bez konsekwencji przerabiać pod dowolny silnik?

    Widzę, ze pojazd znajduje sie już na znanym portalu aukcyjnym :D Może ktoś z forumowiczów kupi :D
  • #41
    _JF_
    Level 23  
    Praktycznie każdy, jednak najlepiej coś mocniejszego niż 126p, bo moc szybko się nudzi. Ale też nie wsadzić jakiegoś V8... tył przerabiasz pod dany silnik. Jak wcześniej podawałem forum zajmującą sie tą tematyką, tam są piranhy od suilnika malucha do silników 2.0...
  • #42
    Kamis47
    Level 13  
    Quote:
    max 300kg prędkość max 120km/h więcej to juz hard kor


    Coś mi się wydaje, że to więcej poleci jak ja oryginalnym maluchem 120km/h jechałem
  • #43
    kuba41094
    Level 11  
    Fajna konstrukcja ale nie wiem czy koła nie będą boksować na błocie.Myśle że takie koła mogłyby to rozwiązać
    126p, buggy, zapraszam
  • #44
    _JF_
    Level 23  
    takie koła bodajże 16 cali i 4szerokosci to kompletna porażka... specjalnie od tego są opony od quada wchodzącą na 12calową felgę od malucha.....
    tutaj fotka mojego, już sprzedanego buggy z oponami z drugiego buggy <tym większym silnikiem> tylko ze tutaj jest na 14 calowe felgi....
    126p, buggy, zapraszam
    a tutaj fotka buggy z oponami na 12 calowe felgi <poszerzane>
    126p, buggy, zapraszam
    te co kolega podał wyżej mają za dużą średnice w oryginalnym napędzie zrywało by zbieraki, u mnie nie, bo są tripody... ale i tak buggy strasznie bało by spadek mocy, jedynie by były długie biegi, co w buggy jest niekorzystne.
  • #45
    harnasx
    Level 22  
    a może ktoś zna sposób jak w miarę prosto zwiększyć przełożenie w skrzyni biegów (czy raczej/tez przekładni głównej/mechanizmie róznicowym) 126p - TAK ZEBY TO USTROJSTWO WOLNIEJ JECHAŁO :) - tak np 60-70 km/h na 4 biegu na maxa
  • #46
    bizon_126
    Level 30  
    Sposobem na ''zwolnienie'' malucha jest montaż tzw. krótkiej skrzyni biegów ma ona wolniejsze przełożenie główne od seryjnej, spotykana przy jeździe na KJS-ach
    Jak byś chciał przyspieszyć możesz zamontować od bis-a wtedy nawet poleci 140km/h
    Więcej na ten temat poszukaj na jakimś maluch-owym forum [jak rozpoznać, gdzie kupić]
  • #47
    _JF_
    Level 23  
    tylko typowa krótka skrzynia ma redukcje o max 15% mniejszą... a tutaj potrzebne aż 50%. w maluchu nie osiągalne, ew, pokombinowanie z napędem 4x4 porostu półosie ze skrzyni wychodzą do wejść mostów wtedy masz fajną redukcje...
  • #48
    harnasx
    Level 22  
    _JF_ wrote:
    tylko typowa krótka skrzynia ma redukcje o max 15% mniejszą... a tutaj potrzebne aż 50%. w maluchu nie osiągalne, ew, pokombinowanie z napędem 4x4 porostu półosie ze skrzyni wychodzą do wejść mostów wtedy masz fajną redukcje...


    myślałem nad tym ale też nie osiągalne - bo jakikolwiek "most" czy tam inna przekładnia główna ma przełożenie 1-10 1-18 to wtedy bedzie rozwijał 15km/h max :(
  • #49
    _JF_
    Level 23  
    hmm myślę ze z 50 to pociągnie, ale to trzeba szukać odpowiednich mostów. Jest pewien buggy na www.szayowozy.net co ma takie rozwiązanie kolegi Pulsarusa. tylko ze tam jest większy silnik
  • #50
    Vein
    Level 22  
    harnasx - nie wiem o jakich mechanizmach różnicowych mówisz o takim przełożeniu, przeważnie mają 1:3-1:4
  • #51
    xanio
    Level 27  
    _JF_ wrote:

    --xanio na pewno lepiej niż na maluchu, jednak to jeszcze za mało mocy.


    Myślę, że byłoby znacznie lepiej niż w maluchu: te silniki maja ponad 2x tyle mocy i są nie do zajechania. Gabarytowo też powinien się spokojnie zmieścić.
  • #52
    Traker Wymiatacz
    Level 14  
    Fajnie, ale ten komin wydechowy jest chyba nieprzemyślany do końca, załóżmy, że stoisz na światłach, albo w ogóle stoisz, mocniejszy wiaterek wieje zza ciebie, mały podmuch mocniejszego wiaterku i jesteś cały w spalinach...
  • #53
    _JF_
    Level 23  
    Traker Wymiatacz wrote:
    Fajnie, ale ten komin wydechowy jest chyba nieprzemyślany do końca, załóżmy, że stoisz na światłach, albo w ogóle stoisz, mocniejszy wiaterek wieje zza ciebie, mały podmuch mocniejszego wiaterku i jesteś cały w spalinach...

    Na jakiś światłach, to nie jest buggy do jazdy po mieście, i tym nie można jeździć po mieście, bez rejestracji, wiec chyba nie pomyliło ci się coś???? w dodatku spaliny szybko znikają, to nie kopci jak komin w domu, gdzie właściciel pali np plastikiem, węglem żeby tak kopciło... trochę wyobraźni
    126p, buggy, zapraszam czy ten projekt też jest nie przemyślany? [/img]
  • #54
    adigdansk1
    Level 14  
    Witam.Nie jestem pewien czy nie przeoczyłem ,ale w poście nie było informacji na temat mechanizmu zmiany biegów.Czy była zrobiona jakaś zmiana ? Bo jeśli nie pojazd będzie miał 1 bieg do przodu i 4 do tyłu.
  • #55
    browarhehe
    Level 15  
    obrócenie mechanizmu różnicowego o 180stopni sprawia, że jest dobrze
  • #56
    goldboss
    Level 18  
    Mam pytanie czy w przednim zawieszeniu można wykorzystać teleskop od motocykla np: junaka jawy czy wski . Czy nie będzie za miękki. Nadmieniam że nie będę jeździł po polach ,ten pojazd ma mi służyć do odśnieżania drogi koło mojego domu 5 km/h. Konstrukcja mojego pojazu jest podobna do waszych buggy.
  • #57
    stanley019
    Level 15  
    Kolego goldboss z motocykla to raczej krucho, bo się mogą okazać zbyt miękkie, chyba że da kolega podwójnie, tzn dwa teleskopy na stronę, ale pytanie czy nie taniej będzie zdobyć od cc całe kolumny albo od malca resor i amorki. Jeśli buggy ma pracować jako odśnieżarka, to fajnie by było żeby przód był dosyć sztywny.
    pozdrawiam
    stanley019
  • #59
    goldboss
    Level 18  
    ze złomem to nie ma problemu , w domu mam amorki od fiesty i suzuki ale
    one są długie i kiepsko to wygląda stoją takie tyczki a od motocykla było by ładnie.
    Zrobię zdjęcie po południu i sami zobaczycie że z motocykla pasowały by super.