Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

126p, buggy, zapraszam

_JF_ 10 Sty 2011 21:11 81460 84
  • #61
    stanley019
    Poziom 15  
    jeśli już będzie kolega zalewał, czego nie polecam robić raczej to nie hipolem a amortyzolem, do tego jest przystosowany. Cena podobna więc to bez znaczenia. Hipol teoretycznie do mostów i skrzyń ale tylko teoretycznie.
  • TermopastyTermopasty
  • #62
    _JF_
    Poziom 23  
    możesz zamontować bezproblemowo takie amortyzatory, ale przy kole, by nie robić żadnych dźwigni.
  • #63
    goldboss
    Poziom 18  
    co znaczy przy samym kole? A tak szczerze to już zamówiłem takie teleskopy od MZ-tki założę spróbuję na własnej skórze.I będę wiedział na 100% czy zdadzą egzamin czy nie. Jak ktoś kiedyś będzie się pytał o coś takiego będzie mógł liczyć
    na fachową pomoc.
  • #64
    _JF_
    Poziom 23  
    jakbyś dawał np na środku wahacza, to masz dźwignie, jak przy kole to nie ma dźwigni... inne siły łatwo sobie to wyobrazić, jak już zamówić to trza było od ścigacza, dasz parę złotych więcej, ale za to masz full możliwości
  • TermopastyTermopasty
  • #65
    goldboss
    Poziom 18  
    to znaczy bliżej koła amortyzator będzie miększy a do ramy sztywniejszy
    to jak go zamontować?
  • #66
    Vein
    Poziom 22  
    golboss - odwrotnie, bliżej koła twardszy (i mniejszy skok), czym bliżej ramy bardziej miękki (i większy skok).
  • #67
    goldboss
    Poziom 18  
    No teraz jest jasne ale pytanie czy się nadaje nie jest rozwiązane. Widziałem w necie
    konstrukcje z teleskopem od motocykla ale nikt nie pisał jak to pracuje. Myślę że
    w moim przypadku powinno zadziałać bo jak wspomniałem nie będę jeździł po polach
    tylko odśnieżał posesję .Zostało mi zamontować maglownicę (kolumnę kierowniczą)
    i tu też mam problem nie mogę skojarzyć jak zrobić żeby skręcając np: w prawo
    prawe koło miało mniejszy promień skrętu i odwrotnie jak jest w normalnym samochodzie .Ma ktoś jakiś pomysł? Bo jak pospawam to już nikt tego nie poprawi.
  • #68
    goldboss
    Poziom 18  
    tak chyba będą zamontowane teleskopy



    126p, buggy, zapraszam
  • #70
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #72
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Uwaga wszyscy biorący udział w dyskusji!
    Proszę wstawić dotychczas zamieszczone obrazki zgodnie z zasadami forum:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1338607.html
    Od tej pory wszelkie posty ze źle zamieszczonymi obrazkami będą usuwane, a ich autorzy otrzymają ostrzeżenie.
  • #73
    _JF_
    Poziom 23  
    romulus73 rurki cienko ścienne jak dla mnie to ściana 1mm a tam sa 3mm, czy wytrzymałe kiedy było u mnie to jakoś się nie połamało. Teraz to nie wiem, ponieważ dawno go sprzedałem a robie nowy projekt, dużo bardziej zaawansowany, proporcjonalnie do wydanych pieniędzy :( <silnik 2.0 wielkie opony od quady, 27cali, grube rury 42,7mm, elementy wycinane laserowo itd>....
    126p, buggy, zapraszam

    samuel4862 300kgmax

    niedzwiadek204 ciężko będzie kręcić bo nie chodzi o bieżnik, a wysokość koła
  • #75
    bizon_126
    Poziom 29  
    Witam
    Od jakiegoś czasy obserwuje temat i bardzo mi sie podoba ten wynalazek ,może nie miejsce ale chciałbym zapytać
    Mój kolega ma podobnego rurowca tylko silnik 126p zamontowany klasycznie i myśli nad swap-em silnika z poloneza 1,9GLD[posiada taki na stanie z osprzętem] połączonego za skrzynia biegów od C15[silnik ten sam co w c15]
    Co myślicie o tym silniku jako jednostka napędowa do buggy?
  • #77
    MarioLop
    Poziom 9  
    Witam mam takie pytanie czym zastąpić oryginalne przeguby z malucha jakimiś innymi z innego pojazdu tak myślę to zrobić ponieważ założycielem kapcie od Quada i boje się o to ze gdzieś w trasie mi sie nie zerwały:)

    126p, buggy, zapraszam
    moje cudo niebawem wrzucę inne oto to takie znalazłem nie wyraźne ale zawsze cos:)
  • #78
    _JF_
    Poziom 23  
    to jest temat rzeka... szczególy na forum szayowozy.net.
    najlepiej przespawać przegub z jakiegoś przednionapedowca...
  • #79
    _JF_
    Poziom 23  

    Link


    Oczywiście buggy już nie moje, ale zamieszczam filmik, by pokazać jak to chodzi, no niestety silnik maluszka już szału nie robi...
  • #80
    mario14_15
    Poziom 2  
    No wszystko elegancko jeszcze jakbym mógł prosić o jakieś plany w PDF lub w czymś podobnym to byłbym wdzieczny. jedno tylko mi nie pasuje te pedały wydają się bardzo wielkie i nie wygodne ;p ale to tylko moje zdanie.
  • #81
    _JF_
    Poziom 23  
    Co do pedałów to się nie zgodzę... samochodowe to lipa, w takich warunkach się gną albo przy gwałtownym hamowaniu noga, może się ze ślizgnąć... w tym przypadku nie ma takiej opcji...
    Plany nie udostępniam. Takie sprawy nie są za darmo...
  • #82
    Miczuryn
    Poziom 2  
    Witam

    Ruszam z Buggy , może skończę , zobaczymy , jednak mam kilka nurtujących pytań :

    ---Opony jakie kupić aby nie trzeba było poszerzać felgi Fiata 126p , na różnych forach w różnych tematach piszą teoretycznie 25x10x12 da się założyć na felgę fiata bez ingerencji w nią samą ? ( oczywiście z dętką ) czy ktoś już to przerabiał ??? ....

    ---Wahacze różne "maszyny" różne rozwiązania , jeśli mam zrobić wahacze z 3/4 cala to zastosować tuleje metalowo-gumowe z maluszka od zwrotnicy , czy od resoru ? , czy od wahacza ? , a może wspawać tylko nakrętkę ( dłuższą ) gwintową ( lecz czy nie będzie stukać , wybijać się ) ...

    ---Maglownica czy może być każda ? oczywiście bez wspomagania ? ...

    ---Skok samego wahacza , teoretycznie z zamontowanym silnikiem , skrzynią i amorem , półoś powinna być zawieszona równolegle do ziemi ? .... tak mi się wydaje aby był max skoku wahacza w górę i w dół ....

    ---amorki teoretycznie jak widzę trzeba dospawać rurę do amorka w miarę potrzeb ? rura dospawana -kielich-sprężyna-właściwy amor-kielich-i dalej ten sam amor ? ....

    Pozdrawiam i szukam sponsora wśród rodziny ...

    jak na razie : rama z profili 30x30 pod fotel jest pospawana ....
  • #83
    _JF_
    Poziom 23  
    -Opony będą lipnie wygladac
    - nie rozumie. tuleje w resorze i w zwrotnicy sa takie same, rurka 3/4 będzie lekko luźna, można ją rozciąć w zadłuż zaklepać by zmniejszyć obwód i zaspawać... jak dla mnie osobiście wole tuleje z poliamidu. Polecam robi wahacze z zwrotnicami poloneza.
    - to nei ma znaczenia, ale najuniwersalniejsza będzie z cc, jednakowe mocowania z obu stron wąska i lekka
    - skok wahacza jest ograniczony skokiem amortyzatora pozostałe zakresy skoku wahacza bez zamocowanego amora niech cie nie interesują.
    - rura do przedłużenia amortyzatorów? zwykłe MCpersony tylne z np Golfa wystarcza.
    30x30 to mały profil ale do 126pwystarczający.
  • #84
    Miczuryn
    Poziom 2  
    Cytat:
    -Opony będą lipnie wygladać


    --- Chciałem kupić na próbę 2 sztuki ewentualnie dać na przód jeśli nie będą pasować wizualnie , myślę jednak że jest to tylko 650 cm i boję się iż przy duże kapcie to duża strata mocy .....

    --- Trochę się obawiam poszerzania felg , ale kupiłem po 9 zł sztuka to i mogę przeznaczyć na straty , w takim razie jaki rozmiar oponki by był najlepszy na tył ?

    Cytat:
    Polecam robi wahacze z zwrotnicami poloneza.


    --- Jeśli zwrotnice poloneza i wahacze to i felgi tarcze poloneza też ? ...

    Pozdrawiam i dziękuje z góry za odpowiedz :)
  • #85
    _JF_
    Poziom 23  
    Zwrotnice z poloneza bo są na sworzniach, a zwrotnica malucha nie i szybko dostaje luzy, wahacze zrobić po swojemu i przystosować do zwrotnic poldka.

    Szerokość opony nie ma zbytniego znaczenia na spadek mocy, tylko jej wysokość.
    Najpopularniejsze opony quadowskie do buggy mają wysokosc 25cali, jednak do malucha zalecałbym mniejsze.

    Ja w nowym buggy mam 27cali:D ale i silnik ponad 100konny :D