Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 Stacił zbiezność po wymianie osłony przegubu

07 Lis 2010 18:28 9514 20
  • Poziom 15  
    Witam, mam problem z autem. Dzisiaj wymieniłem osłone gumową przegubu zewnętrznego od strony pasażera i od tej pory auto nie ma zbieżności, ściaga w prawo,kierownica nie jest teraz prosto żeby jechac na wprost, musze skrecic w lewo zeby bylo oki. W zakrętach piszczą koła :-(( Na oko widać że prawe koło jest lekko w prawo kiedy lewe koło jest na wprost:-(( Dam rade sam to ustawić jak było?? Kurcze była zbieżność ustawiana jakieś 2-3 tygodnie temu i znowu jechać??
    Jeśli się da , to co poradzicie żebym zrobił??
  • Poziom 10  
    Witam.
    lepiej dokładnie sprawdź czy wszystko dobrze poskładałeś najprawdopodobniej niewłaściwie zamontowałeś sworzeń wahacza w zwrotnicy jeżeli jest dobrze to napisz co demontowałeś do tej wymiany.
  • Poziom 27  
    Wyjmuje sie tylko dolny stworzen kulowy wachacza i po ponownym skreceniu nic sie nie przestawia, ale jesli odkreciles jakies inne elementy nie obejdzie sie bez ponownego ustawienia geomeri kol. Dodatkowymi elementami, ktore czasami trzeba odkrecic to cylinderki hamulcowe i przewod czujnika ABS, ale one nie maja znaczenia w ustawieniu geometri kol.
  • Poziom 37  
    kris198126 napisał:
    W twoim peugocie jest mc person czy odkrecales srube zaznaczoną na zdjęciu biala kreska.
    https://obrazki.elektroda.pl/18_1289161707.jpg

    A jaki to ma związek z sytuacją ? Myślisz że łatwiej jest „odkręcić śrubkę zaznaczona na biało” a niżeli rozczepić sworzeń ?
    Poza tym jestem zaciekawiony procesem technologicznym tej wymiany , bo jak przed było dobrze , to po rozpięciu i poskładaniu zawieszenia może być mała różnica , ale że aż tak ?
  • Poziom 21  
    Kolego sprawdź sobie jeszcze raz czy wszystko dokreciles dobrze.No jak tak to zostaje tylko sprawdzenie geometrii kół i po co tyle zachodu?
  • Poziom 37  
    duczekzabrze napisał:
    nie wiem czemu ale skasowała się moja odpowiedź...
    Odkeręciłem jedynie nakretke na przegubie
    Peugeot 306 Stacił zbiezność po wymianie osłony przegubu
    i śrubę w zwrotnicy zeby wyciągnąc główkę sworznia
    Peugeot 306 Stacił zbiezność po wymianie osłony przegubu
    Wybiłem główkę sworznia, odchyliłem macphesona w prawo-do tyłu auta , wyciagłem przegub z piasty i go zbilem z pół ośki ,wymieniełem co trzeba i poskładałem..
    Gdzie niby błąd zrobiłem??
    PS. fotki z netu pozyczone
    Odpowiedź się nie skasowała , nie czytasz wpisów moderatora , a ta odpowiedź też poleci do kosza , dlaczego ? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic997258.html
    Przyznam się , że z tego co opisałeś , to nie widzę błędu w montażu , /albo go nie widzę/ . Po rozpięciu jednego punktu zbieżność nie powinna się zmienić . Prawdopodobnie coś po drodze skopałeś .
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    No juz wiem co źle zrobiłem , sorki dla moda bo nie zauwazyłem co i jak ;-((( Moja gafa :/

    Odkręciłem jedynie nakretke na przegubie
    Peugeot 306 Stacił zbiezność po wymianie osłony przegubu

    i śrubę w zwrotnicy zeby wyciągnąc główkę sworznia

    Peugeot 306 Stacił zbiezność po wymianie osłony przegubu

    Wybiłem główke sworznia, odchyliłem macphesona w prawo-do tyłu auta , wyciagłem przegub z piasty i go zbilem z pół ośki ,wymieniełem co trzeba i poskładałem..

    Gdzie niby błąd zrobiłem??
  • Poziom 12  
    Wg mnie jeśli opisuje problem wymiany osłony przegubu na forum to znaczy ze powinieneś ubrać białe rękawiczki i zawieść samochód do mechanika a nie zabierać się za coś na czymś się wogole nie znasz
  • Poziom 15  
    Emilus456 napisał:
    Wg mnie jeśli opisuje problem wymiany osłony przegubu na forum to znaczy ze powinieneś ubrać białe rękawiczki i zawieść samochód do mechanika a nie zabierać się za coś na czymś się wogole nie znasz


    mówisz o mnie??? no sory ale nie jedno auto rozebrałem ale taka awaria po raz pierwszy mi się zdarzyła i dlatego pisze na forum bo nie wiem co mogło być nie tak...
  • Moderator Samochody
    Moderowany przez carrot:

    Posprzątałem tu "trochę"


    Możliwości są dwie: albo sworzeń nie wlazł do końca w zwrotnicę, albo był kiedyś nie dokręcony i wyrobił sobie jajowaty otwór w niej. Jedyne wyjście to poluzować śrubę i sprawdzić co powoduje problem
  • Poziom 15  
    carrot napisał:
    Posprzątałem tu "trochę"
    Możliwości są dwie: albo sworzeń nie wlazł do końca w zwrotnicę, albo był kiedyś nie dokręcony i wyrobił sobie jajowaty otwór w niej. Jedyne wyjście to poluzować śrubę i sprawdzić co powoduje problem


    tak też i dzisiaj zrobie, kurcze taki problem się zrobił z niczego :D rozbiore i złoże jeszcze raz ::D:D kto wie może trzeba wszystko na dwa razy robić :D:D:D::DD:

    Za sensowne odpowiedzi dziękuje i jak ktoś ma coś do dodanie to chętnie posłucham :-)

    Dodano po 2 [godziny] 48 [minuty]:

    coś cichutko się zrobiło.......
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 31  
    owik, a ja znam takich, co nawet jak im sworzeń nie wejdzie to śruba i tak wejdzie /młotkiem/. może to jeden z nich.
  • Poziom 32  
    Witam, są dwie możliwości albo półoś nie wlazła do końca (mało prawdopodobne) ale jak się ktoś postara to ma szanse :D , albo przy odchylaniu kolumny zawieszenia coś sie spie........ na górnym mocowaniu , kol toku owik pisze że może walnąć młotkiem :D , wywal kolumne i oglądnij ją, ostatnio widziałem taki montaż sworznia że śruba założnona i skrecona ale sworzeń dochodził (górna powierzchnia) do śruby czyli brakowało dobrych 2cm do osadzenia :D powodzenia
  • Poziom 15  
    toku74 napisał:
    owik, a ja znam takich, co nawet jak im sworzeń nie wejdzie to śruba i tak wejdzie /młotkiem/. może to jeden z nich.


    Nie ja nie jestem jednym z takich....... a usterka naprawiona, sworzen był tak wysrany że można było go jednym palce obracać....sworzeń zmieniony i wszystko oki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    owik napisał:
    I nie widziałeś tego jak rozpinałeś? Jednak mechanika jest sztuką, niektórym się wydaje że to tylko śrubek kręcenie i młotkiem walenie.


    widziałem ale odłożyłem tę wymiane na kilka dni później, a zdziwiło mnie to że zmieniła się geometria po rozłożeniu i złożeniu :D widocznie podczas wymiany jeszcze bardziej ucierpiał....no ale wsadzony nowy i jest git teraz

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ps. prosze nie robić durnego off topu z jakąś durną krytyką bo nic nie wnosi do tematu
  • Moderator Samochody
    Durna to była jazda z uszkodzonym sworzniem.
  • Użytkownik usunął konto