Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda civic d16z6 problem ze sprzęgłem

wojtg69 07 Nov 2010 20:10 16380 7
  • #1
    wojtg69
    Level 2  
    Witam. Na włączonym silniku nie mogę zmienić biegu pedał sprzęgła jest dziwnie opuszczony i jakby wg nie łapał natomiast na wyłączonym silniku biegi zmieniają sie normlanie. Czy to moze byc pompa sprzęgła ? i jak można to sprawdzić?
  • #2
    RobertLodz09
    Level 30  
    Coś się stało kolego że masz ten "pedał opuszczony". To co opisałeś wskazuje na problem z "sprzęgłem". Także proponuje podjechać-zaholować do warsztatu samochodowego ,celem diagnozy. Tutaj nikt tego nie widzi ,ani "nie dotknie" i tym bardziej nie sprawdzi ,aby stwierdzić "przyczyne"takiego działania "sprzęgła"! Pozdrawiam!
  • #3
    kruk87
    Level 10  
    Jeżeli jest sprzęgło do wymiany to łatwo to sprawdzić (ale najlepiej w 2 osoby bo 3 noga jest potrzebna ;) ):

    Wrzucasz 2 bieg --> trzymasz sprzęgło i odpalasz silnik ---> nie puszczając sprzęgła wciskasz hamulec do oporu ---> druga osoba niech przytrzyma gaz na ok 4tys ----> raptownie puszczasz sprzęgło-------> jeżeli silnik odrazu zgaśnie to tarcza jest w porządku, jeżeli jeszcze chwile pochodzi to jest do wymiany

    Moderated By Pawel wawa:

    Jedno WIELKIE OSTRZEŻENIE, jeszcze jedna taka porada i dożywotni ban na forum.

  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    milejow
    Level 43  
    kruk87 wrote:
    Jeżeli jest sprzęgło do wymiany to łatwo to sprawdzić (ale najlepiej w 2 osoby bo 3 noga jest potrzebna ;) ):

    Wrzucasz 2 bieg --> trzymasz sprzęgło i odpalasz silnik ---> nie puszczając sprzęgła wciskasz hamulec do oporu ---> druga osoba niech przytrzyma gaz na ok 4tys ----> raptownie puszczasz sprzęgło-------> jeżeli silnik odrazu zgaśnie to tarcza jest w porządku, jeżeli jeszcze chwile pochodzi to jest do wymiany

    Lansuj się na jutubie (komóreczka i wypas filmy z katowania emzetki) , tutaj oszczędź normalnym ludziom takiego pier......a
  • #6
    kołoman
    Level 11  
    A sprzęgło jest hydraulicze czy mechaniczne[na linke] jak masz hydrauliczne to sprawdz czy nie masz mokrego dywanika pod pedałem sprzęgła,jak jest mokry to padła pompka sprzegła.
  • #7
    lukashi2906
    Level 9  
    kolego masz taki problem jak ja mialem ostatnio i z tego co piszesz masz sprzeglo hydrauliczne. prawdopodobnie wyciekl ci plyn ze zbiorniczka i pompka ci sie zapowietrzyla ona jest umieszczona z przodu silnkia jak staniesz z prezodu auta to ja masz po lewej stronie od kolektora wydechowego tam jest taka srobka chyba na 10 kluczykl do odpowietrzania ale zanim to wez zakup plyn chamolcowy "DOT 4" lub "DOT3" ale polecam ten pierwszy jest lepszy! NIE INNY!!! poniewaz hondy i mazdy tylko na takim powinny chodzic tak samo chamulce inne plyny poprostu niszcza uszczelniacze i po jakims czasie pojawia ci sie wycieki a wtegy to nie maly koszt naprawy! wlej do zbiorniczka ten plyn"DOT4" do pelna. zbiorniczek znajduje sie zaraz pod przednia szyba (tak jak by pod licznikiem) tu masz link jak u mnie zaznaczony czerwona strzalka! --> http://b12.grono.net/221/26/gallery-97962412-500x500.jpg jak juz nalejesz przyda ci sie jaka druga osoba zeby pompowala pedal sprzegla a ty odkrec srobke do odpowietrzania tu masz fotke
    http://czesci.amauto.pl/fotos/wysprzeglik_civic_1.4.jpg
    to niby silnik 1.4 ale tak samo wygladaja do innych silnikow. pozniej mozesz ten plyn lapac i uzyc ponownie jesli jst czysty. odpowietrzasz az powietrze przestanie uciekac wtedy odpal silnik i powtorz kilka razy to samo aby powietrze ucieklo do konca i NIE ZAPOMNIJ DOLEWAC PLYNU BO ZBIORNICZEK JEST MALUTKI!!! ZYCZE POWODZENIA I MILEGO EKSPLOATOWANIA CIVICA!!!

    Dodano po 7 [minuty]:

    ale raczej ci sie nie spalilo bo inaczej bys mogl wlozyc bieg a kolega nie moze go wlozyc bo nie wysprzegla od silnika wiec sprzeglo jest ok a problem tkwi w pompce i plynie a raczej jego braku lub powietzrzu ktore sie tam dostalo! w tych modelach czasem sie tak dzieje niegdzie nie ma wyciekow a plyn ucieknie jak nie wiesz gdzie to poprostu do skrzyni przez uszczelniacze a to przez wlasnie stosowanie innych plynow niz zalecane czyli DOT3 badz DOT4 bardziej rekomendowany! tak ze sie kolego nie martw koszt twojej naprawy to jakies 14 zl + nerwy ktore zjadles przy tym zazwyczaj srobka od odpowietrzenia jest zardzewiala i nie chce sie odkrecic polecam WD40 zakropic kilkatrotnie tak ze 2 dni przed robocizna ciezko ja wykrecic jak sie urwie tzreba rozwiercac i gwintowac na nowo jak ktos to umie a jak nie to kupno nowej pompy + odpowietrzanie koszt okolo 250 zl! nie warto ZYCZE KOLEGO POWODZENIA!!! W RAZIE CZEGO PISZ 11473219 MOJE GG
  • #8
    bazulok
    Level 13  
    tak jak kolega lukashi2906 pisze to ta przyczyna tylko jednej rzeczy nie rozumiem w tych autach czego po odpowietrzeniu sprzęgła i to za każdym razem pedał jest taki dziwnie miękki a jak troszkę się pojeździ robi się twardy i to w każdej hondzie tak jak by nie był do końca odpowietrzony ????? podam przykład wymieniałem koledze skrzynie urwał się wężyk już po prostu przerdzewiał odpowietrzyłem układ i pierwsze co wsiadł do auta to stwierdził że pedał jest dziwnie miękki po ok 2 dniach pedał stwardniał czym to jest spowodowane jeżeli ktoś może na to pytanie odpowiedzieć