Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ukrycie CB radia a wyprowadzenie potencjometrów

07 Lis 2010 23:49 5602 8
  • Poziom 2  
    Witam, to mój pierwszy post na forum, ale myślę, że będzie dość ciekawy.
    Mam taki pomysł, żeby zamontować CB radio w mało widocznym miejscu, np. w bagażniku samochodu, a następnie wyprowadzić do kabiny przewody. Na desce rozdzielczej mam takie miejsca, w których mógłbym zainstalować wyprowadzone potencjometry (głośność, kanał, gain, squelch), znalazłoby się również miejsce na wyprowadzenie mikrofonu i głośnika.
    Nie znam się na tym wszystkim, dlatego pytanie do Was:
    1. Czy da się w ogóle z CB radia wyprowadzić na zewnątrz potencjometry (radyjko mam President Johnny II)?
    2. Czy da się wyprowadzić na dość długim kablu (przez cały samochód) mikrofon?
    3. Czy da się wyprowadzić wyświetlacz kanałów gdzieś na zewnątrz?
    Gdyby udało mi się przeprowadzić taką operację, to nareszcie korzystanie z CB w samochodzie stałoby się wygodne - nie musiałbym się martwić o przechodzących złodziejaszków chcących ukraść mi radio. Koniec walających się po kabinie kabli i ogólnie lepsze wrażenia estetyczne wewnątrz samochodu.
    Co o tym sądzicie? Czy ktoś z Was kiedyś miał podobny pomysł i go zrealizował, albo widział gdzieś coś takiego i mógłby conieco podpowiedzieć? Nie wiem czy taka operacja jest w ogóle możliwa ze względu na dość sporą ingerencję w samo radio.
    Pozdrawiam!!
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 27  
    Witam

Teoretycznie można takie coś wykonać ale z punktu praktycznego mija sie to z celem. Ponieważ musiałbyś zastosować przewody ekranowane no i ich długość też nie może być za duża a to tylko szczyt góry lodowej. Radziłbym Ci lepiej zrobić stojak na CB i gdy kończysz jazdę to chował radyjko do schowka. Pozdrawiam
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 2