Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsubishi Colt Brak Iskry po zwarciu

Kosti35 08 Nov 2010 00:59 3877 12
  • #1
    Kosti35
    Level 10  
    Witam. Mitsubishi colt 1.5 C52 Cat. 3Miesiące temu przy zmianie sondy lambdy poszło małe spięcie (mały błysk) ponieważ zapomniałem zdjąć kleme:/ Po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów coś strzeliło w okolicach radia i było dużo dymu. Auto jednak odpaliło i pojechałem dalej na niskich obrotach bo na wysokich słychać było jakby sytuacja miała się powtorzyc. Wymieniłem alternator i już mogłem jeździć. Auto jednak przestało ładować akumulator. Wyjście z alternatora 15,6 V i tak samo na instalacji w samochodzie a na aukumlatorze 12V i spada. Kupiłem kolejny alternator ale nie pomogło. Wczoraj odpaliłem auto i chciałem ruszyć. Puch, dym od strony pasażera, auto zgasło i śmierdzi spaloną elektroniką tak jakby spaliło sie DVD. Okazało się że dywanik, wygłuszenie było mokre bo prawdopodobnie dostała sie tam woda przez zapchany kanalik. Z tym, że elektronika sucha i woda była po niżej. Po tamtej stronie znajduje się komputer i dmuchawa. Dmuchawa nie ma nic wspólnego z iskrą w aucie.Co mogło się spalić? Pod maską wszystko ok, nie czuć spalenizny. Są tam jakieś przekaźniki czy coś? Auto wchodzi na zapłon, kontrolki na zegarach świecą, światła działają, rozrusznik chodzi, pompa paliwa podaje, tylko nie ma iskry. Dodam że po akcji z sonda nie było napięcia na kostkach od radia.
  • #2
    Kosti35
    Level 10  
    Witam. Wyciągnąłem komputer ECU o numerze MD 153010 E2T36673 1313 M (3010). W środku popalone ścieżki, Ogólnie spalony. Nie widać śladów wody, nie jest zaśniedziały. Co mogło spowodować spalenie? Jeżeli ma ktoś taki na sprzedaż do proszę o kontakt. Instalacja do okoła nie popalona więc mam nadzieje że jak wsadze nowy to się nie spali:/ Bo nie znam przyczyny:/ Powinien mieć jakieś zabezpieczenie w postaci bezpieczników?
  • #3
    pepeka1
    Level 11  
    Witam.Spalenie ECU spowodowały wylewające się elektrolity.
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Pepeka , no ,no , nie z takiej przyczyny palą sie scieżki w ECU.!
    W tym przypadku pytający zrobiL ZWARCIE , wyrażnie pisze.
  • #5
    Kosti35
    Level 10  
    Ja osobiście nie zrobiłem zwarcia ecu. Zwarcie było 3miesiące przed tem, później jeździłem z tydzień, było ok. Odstawiłem auto i kupiłem nowe. Te stało z 2miesiące a teraz jeździłem nim z 3dni i było ok. Postawiłem do garażu i zacząłem robić blacharke. Chcą wyjechać odpaliłem go, po 20sekundach strzeliło z ECU I Dużo dymu i zgasł..
  • #6
    pepeka1
    Level 11  
    Napisałem co widziałem naprawiając czasami te sterowniki.
  • #7
    Kosti35
    Level 10  
    Witam ponownie. Mam do kupienia komputer wyjęty z colta C50, ale ma następujące oznaczenia: MD130725 E2T33474. Czy to byłby dobry zamiennik? Pozdrawiam
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie, i wywal ten wyraz "elektryka" w specjalizacji, bo pojęcia o tym nie masz zielonego.
  • #9
    Kosti35
    Level 10  
    Słuchaj mondralo, jestem po technikum, znam się na elektryce, podłączałem ją na jachtach przez 4lata, samochodach, w domu więc mi nie mów że mam wywalić. Wiem że dany komputer steruje ile ma podać mieszanki paliwa itp. ale skoro gościu napisał że wyjął go z auta takiego jak moje to pomyślałem że mógłby pasować i do mojego. Ps. I jeżeli umiesz stwierdzić że ktoś nie ma zielonego pojęcia po tym o co napisałem to widać jaki jesteś bystry!
  • #10
    emeryt2
    Level 42  
    Kostki - co innego jest elektryka na jachtach i w domu , a co innego elektronika w samochodzie , tam nie jest tylko plus i minus lub gorący i ziemia ale wielie innych sygnałów . A to , że zadymiło po dwóch , trzech dniach lub po dłuższym czasie ... to tylko zwarcie i co ciekawe nie musi być w ECU.
    Resztę podał Moderator.
  • #11
    Kosti35
    Level 10  
    Zwarcie mogło mieć dużo powodów. Colt jest moim autem zastępczym, po pierwsze mogło być tak że przyszedł czas na elektrolity lub woda zalała komputer ponieważ przez jakiś okres samochód stał, wczoraj zajrzałem w końcu dla czego i skąd wchodzi woda do środka auta, myślałem że to wina kanalika jednak w jednym miejscu pojawiła się plamka rdzy i rozwarstwił się kanał. Woda ciekła w takim miejscu że mogła zalać komputer:/ A tak apropo to jak uczyłem się jeszcze mieliśmy specjalizacje zawodowe na których przez 10 godzin w tyg. Przez 2lata pracowaliśmy nad płytkami elektronicznymi. Komputer dałem znajomemu z technikum który ma czas i cierpliwość do takich rzeczy. Sam szukam zamiennika na którym uruchomię samochód i da się normalnie jechać. Auto idzie na sprzedaż a wydatek 400zł za kompa to nie te wydatki na takie auto:/
  • #12
    Anonymous
    Anonymous  
  • #13
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak widzę kolega już zna wszystkie odpowiedzi, zamykam gdyż dyskusja zeszła na tematy szkolno-oświatowe, a te nie są bliskie temu forum.