Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra g 1.2 16v - szarpanie podczas jazdy

domino799 08 Lis 2010 10:44 3688 1
  • #1 08 Lis 2010 10:44
    domino799
    Poziom 1  

    Witam, posiadam astre z silnikkiem 1.2 16v ( z12xe) rocznik 2003, kupiłem ją w salonie i mam od początku, serwis w aso, wymiany filtrów co roku, oleju co 8 tys., świec co 15 tys. ( brak przewodów - cztery cewki ). Postanowiłem napisać tutaj, ponieważ wszystkie posty na różnych stronach są tak opisane, że praktycznie zdałoby się kupić nowy samochód, albo wymienić wszystkie podzespoły silnika podmieniając po kolei, tyle to ja wiem. Otóż problem mój wystąpił jakiś miesiąc temu, i wygląda to następująco:
    Chciałem odpalić swoją astre jak to zwykle robie, odpaliła mi normalnie, ale po okolo 3 sekundach zgasła, więc ponowiłem próbę, już nie chiała mi odpalić, silnik jakby zaczynał wchodzić na obroty ale nie odpalał, po około 15 sekundach kręcenia odpalił ponownie, ale pracował jakby na trzech tłokach bynajmniej taki odgłos, więc zgasiłem go odpiąłem akumulator, poczekałem chwile i ponowna próba..., odpalił jak zwykle (normalnie) więc ruszyłem w trase. Od tego momentu silnik odpala normalnie z tym że, podczas jazdy - nie zawsze ( przy obrotach w granicy 1500 - 2400 ) szarpnie samochodem do 4 biegu bez powtarzalności: raz 1 bieg innym razem 3 bieg ( efekt jakby odcięcie zapłonu ) na ok 1 sek. i dalej bez problemu. Również przy hamowaniu silnikiem od czasu do czasu szarpnie z tym że, nie spojrzałem przy jakich obrotach silnika. Z tego co się przyjrzałem, oraz obejrzałem różne fotki na necie z lokalizacji zaworu EGR i na to wychodzi , że nie posiadam EGR, a w tych silnikach np. w corsie umieszczone są po prawej stronie silnika pod kostką przyłaczenia do cewek zapłonowych przewodu oraz obok filtra oleju. Jest tam miejsce na zawór ale brakuje mi cewki i kabli przyłączeniowych - poprostu nie ma. Zajrzałem do przepustnicy, i na moje oko jest czysta, pracuje normalnie podczac wciskania pedału gazu - otwiera sie proporcjonalnie do wciśniętego pedału gazu, przepływomierz powietrza również czysty, brak jakichkolwiek pęknięć na wężu dolotowym do przepustnicy od filtra powietrza, wszystko szczelnie, wiec lewe powietrze wykluczone. Nie chce z tym narazie jechać do aso opla ponieważ nie wywalił mi żadnego błędu więc, nic konkretnego mi nie powiedzą, mam nadzieję że, może tutaj uzyskam parę konkretnych informacji. Poniżej przedstawiam, parametry które mogą na wstępie wykluczyć rożne potencjalne czujniki itp.:

    - tankowanie różnego paliwa z różnych stacji ( benzyna 95 lub 98 )
    - silnik nie traci na mocy, przyspiesza normalnie ( tylko na chwile przerywając w granicach od 1500-2400obr/min nie za każdym razem ), nie wchodzi w tryb awaryjny
    - brak zapalonej kontrolki check
    - brak falowania obrotów na biegu jałowym, nawet przy właczaniu nawiewu, skrecania kierownicą (wspomaganie elektryczne), zapalaniu świateł. Obroty zawsze trzyma stabilnie 900/min.
    - spalanie bez zmian
    - połączenia masy samochodu, silnika i klemy akumulatora w idealnym stanie, również akumulator w dobrej kondycji ( z zawodu jestem elektronikiem, i automatykiem, na codzień mam doczynienia z czujnikami indukcyjnymi, fotokomórkami i różnymi innymi elementami związane z elektryką i automatyką)
    Bardzo proszę o jakieś informacje które pomogą mi wykryć problem.
    Pozdrawiam
    Dominik

    0 1
  • #2 05 Sty 2011 22:25
    robi659
    Poziom 9  

    odnośnie szarpania to miałem to samo w g 1.4 poczytałem tu na różnych tematach i jak się okazało zdemontowałem zawór erg oczyściłem szczotką drucianą i pęzelkiem z płynem hamulcowym dot-4 a następnie przepłukałem wd-40.
    jak zmontowałem jest ok zobaczymy jak długo:D

    0