Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obrotomierz w C na Atmega8 i wyświetlaczu LED

LashloE 08 Lis 2010 11:46 6263 21
  • #1 08 Lis 2010 11:46
    LashloE
    Poziom 13  

Witam.
    Jestem początkującym programistą AVR ;)
    Grzebałem i szukałem "trochę" po forum ale nie znalazłem nic co by mi pomogło.
    Próbuje zbudować obrotomierz do motocykla na układzie Atmega8 który wynik wyświetla na panelu LED a nie jak większość projektów na LCD 2x16. Dodatkowo mam takie Ciśnienie by napisać program w języku C który dla mnie jest mniej czytelny i trudniejszy a większość obrotomierzy jakie wdziałem śmigają na Bascom'ie.
    Problem dotyczy mojej niewiedzy, nie wiem jak ustawić Timer by zliczał impulsy.
    Tu: http://www.portalnaukowy.republika.pl/obrotomierz_2.htm jest projekt obrotomierza na LCD i z wykorzystaniem Bascom'a, chciałbym właśnie tak ustawić Timer jak w tym projekcie tylko że w języku C.

Code:

#include <avr/io.h>
    #define F_CPU 1000000
    #include <util/delay.h>
    #include <avr/interrupt.h>

unsigned char liczba_LED[10] = {0xC0, 0xF9, 0xA4, 0xB0, 0x99, 0x92, 0x82, 0xF8, 0x80, 0x90};

volatile long licznik= 0;

volatile uint8_t jeden, dwa, trzy, cztery;
    volatile int8_t wysw;

ISR(TIMER1_COMPA_vect){

switch (wysw)
        {
            case 0:
                PORTC =0x0;
                PORTC =0x8;
                PORTB = liczba_LED[jeden];
                wysw=1;
            break;

case 1:
                PORTC =0x0;
                PORTC =0x4;
                PORTB = liczba_LED[dwa];
                wysw=2;
            break;

case 2:
                PORTC = 0x0;
                PORTC = 0x2;
                PORTB = liczba_LED[trzy];
                wysw=3;
            break;

case 3:
                PORTC = 0x0;
                PORTC = 0x1;
                PORTB = liczba_LED[cztery];
                wysw=0;
            break;

}
    }