Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 2003 - wspomaganie kierownicy i ABS.

sfinx 28 Wrz 2004 21:51 9326 11
  • #1 28 Wrz 2004 21:51
    sfinx
    Poziom 17  

    Witam!

    Samochod VW Polo 2003 rok po wypadku (uderzony w przod od strony kierowcy).
    Pali sie kontrolka od wspomagania kierownicy Vag Com odczytuje blad 00816. Niestety nie wiem co on oznacza nie moge znalezc opisu. Dodam ze wspomaganie jest firmy TRW.

    Pali sie tez ABS.

    Tutaj VAG odczytuje blad 00283 (G47) czyli lewy czujnik predkosci.
    Czujnik wymmieniony na nowy.
    I dalej to samo przy czym jest dodatkowo informacja
    008 - Implausible Signal - Intermitten
    003 - Mechanical Failure - Intermitten.
    Jest jeszcze jedno czasami ABS dziala (kontrolka gasnie) a czasami nie.

    Auto bylo konkretnie walniete, wiec moze jest piasta uszkodzona i czujnik
    podaje bledne informacje do sterownika ABS.

    Bardzo prosze o jakies sugestie na ten temat.
    :?:

    0 11
  • #2 29 Wrz 2004 07:28
    diag
    Spec od samochodów

    Czy wypaliła poducha?

    0
  • #3 29 Wrz 2004 09:13
    sfinx
    Poziom 17  

    Tak. Poduszki wypaliły.

    0
  • #4 29 Wrz 2004 12:07
    diag
    Spec od samochodów

    Czy są wykasowane błędy po poduszkach?

    0
  • #5 29 Wrz 2004 12:20
    sfinx
    Poziom 17  

    jeszcze nie. sensor wlasnie robie.

    A czy ma to cos wspolnego ze soba (z sensorem) ???????

    W ABS ciagle wywala mi blad w lewym kole??????

    0
  • #6 29 Wrz 2004 14:03
    diag
    Spec od samochodów

    Poducha blokuje wspomaganie. Mogą byc też problemy z CAN.

    1
  • #7 29 Wrz 2004 14:08
    sfinx
    Poziom 17  

    Rozumiem.

    A co z tym ABS-em. Dodam tylko ze po ruszeniu autem wszystko jest OK,
    po przejechaniu okolo kilometra z predkoscia 60 - 80 km/h. Zapala sie ABS. I faktyczne podczas testu drogowego widac ze lewy przod nie podaje informacji o predkosci obrotowej kola. Podmienialem czujniki (myslac zke moze ten jest wadliwy) lae dalejj to samo.
    Teraz utknalem w miejscu. Nie wiem za bardzo czego sie zlapac.

    0
  • #8 30 Wrz 2004 06:28
    diag
    Spec od samochodów

    Na czujnik ma wpływ odleglość od tarczy impulsów. Po wypadku mogly wystapić przesunięcia. Dla sprawdzenia zmień przewody lewy czujnik z prawym.

    0
  • #9 30 Wrz 2004 17:26
    sfinx
    Poziom 17  

    Witam


    ABS juz opanowany, okazalo sie ze byl padniety kabel.
    Troche dziwne bo nie bylo na nim zadnych fizycznych sladow
    wskazujacych na uszkodzenie no ale fakt faktem.

    Teraz przyszla kolej na kierownice.
    Vag pokazuje blad 00816.
    Wspomaganie TRW

    Trzeba zaznaczyc ze auto bylo konkretnie walniete w lewa (kierowca)
    strone wiec watpie ze wspomaganie jest od tego samochodu.
    W zwiazku tym czy trzeba teraz przeprowadzic adaptacje wspomagania???
    W jaki sposob ja przeprowadzic (jakie wartosci i w ktorym kanale je wpisac).


    Pozdrawiam
    Grzegorz

    0
  • #10 13 Mar 2005 21:59
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Może coś ci to pomoże. Ostatnio 2 tygodnie przerabiałem temat wspomagania w tym sprzęcie, tyle ze mi wywalał brak komunikacji ze wspomaganiem a kontrolka się nonstop świeciła.W wielu serwisacz byłem bo juz sobie nie dowierzałem. Pompa nie działała NIE BO NIE. Autko tez było bite co prawda nie konkretnie mocno sam sprowadzałem. Problem był w tym że do obudowy pompu dostała sie woda prawdopodobnie wina blaczarza i płytka się zwazyła. Woda się moze dostac ze srodkowej wtyczki tam gdzie idzie zasilanie + i - .Po rozebraniu pompy wszystko wyszło na jaw i po małej rekonstrukcji układu juz wszystko działa ok.
    Pozdrawiam

    0
  • #11 14 Gru 2005 10:47
    awolak
    Poziom 11  

    Witam,
    Mam podobne problemy ze wspomaganiem TRW.
    Popadały tam tranzystory wykonawcze. Sa to o ile pamietam IRFP044N
    Niestety nie można ich znaleźć. Czy ktoś może mi doradzić czym to można zamienic?

    dzieki

    0
  • #12 14 Gru 2005 18:31
    piter_ok1
    Poziom 18  

    Jeśli chodzi o błąd 0816 to czujnik skrętu kierownicy- zwarcie do masy, nie musi to być usterka spowodowana wypadkiem, bardzo częsta usterka w tym wspomaganiu. Można go sprawdzić w bloku 2, jest tam prędkośc obrotowa silnika pompy, jeśli w czasie kręcenia kierownicą ta wartość nie wzrasta to napewno uwalony jest ten czujnik, nie ma co kupować używek chyba że ma sie pewne źródło i można oddać bo naprawde dużo tego leci w tych autach, nowy w skodzie kosztuje 250zł jak odda sie stary, niby jest on regenerowany z dwuletnią gwarancją ale jest to 100% nowy, nawet ma troche inną obudowe niż ten stary. Po wymianie wystarczy skasować błąd. Jeśli ta pompa jest z innego auta to trzeba tylko sprawdzic kodowanie.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo