Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes 190 sterowanie prędkością wentylatora nawiewu

09 Lis 2010 00:40 5843 10
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich serdecznie.

    Panowie potrzebuje jakichkolwiek informacji albo schemat lub zdjęcie sterowania
    wentylatorem nawiewu w mercedesie 190.
    problem jest taki że przełancza tylko na 2-wie pierwsze pozycje i dalej się blokuje. może ktoś ma jakieś dane jak to zdemontować.
    z góry za pomoc dziękuję
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    dokładnie tak
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    nad trzema pokrętłami jest suwak i on się blokuje
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Motronic napisał:
    Co się blokuje, pokrętło? Pisz jaśniej!

    W W190 nie ma pokrętła do regulacji prędkości wentylatora, jest przełącznik suwakowy.
    Skoro nie chce się przełączać, to widocznie wytopił się plastyk pod stykami albo rozleciały się zestyki i blokują- wymiana, naprawiać nie ma sensu.
    Demontaż dość kłopotliwy, trzeba rozebrać całą konsolę środkową.
    Zaczyna się od zdjęcia pokręteł (przez szmatkę kombinerkami ciągnąc do siebie, jak łapą się nie da- dość pasownie siedzą), pod nimi są nakrętki na osiach pokręteł, trzeba je odkręcić, klucz chyba 24, ale można kombinerkami. Z suwaka przełącznika ściągamy plastykową manetkę pociągając do siebie.
    Teraz demontaż konsoli- trzeba zdjąć osłony nad kolanami kierowcy i pasażera- wkręty są widoczne. Po zdjęciu osłon mamy dojście do wkrętów mocujących konsolę po bokach, ale ich na razie nie ruszamy.
    Dwa wkręty, mocujące konsolę od góry są schowane pod kratkami ruchomymi nawiewów środkowych- można dla wygody wyjąć kratki, można też przy pomocy wkrętaka kątowego odkręcić wkręty bez wyjmowania kratek- zależy od wprawy w paluchach.
    Jak odkręcone, to teraz wykręcamy wkręty boczne i zdejmujemy konsolę, uważając, by nie urwać przewodów od podświetlenia pokręteł i zapalniczki/popielniczki.
    Przełącznik suwakowy mamy na wierzchu, jest przykręcony do podstawy regulatorów dwoma śrubami. Jest łatwo dostępny na Allegro czy autozłomach. O ASO nie wspominając...

    Nie wspomniałem na początku o demontażu radia, ale to chyba oczywiste.
  • Poziom 9  
    serdeczne dzięki dobry człowieku
    w wolnej chwili zabieram się do roboty:D
  • Poziom 33  
    Zwróć uwagę, że przełącznik oprócz zestyków elektrycznych i przewodów zawiera również dźwignię otwierania zaworu obiegu gorącego płynu do nagrzewnicy- zapamiętaj sposób zaczepienia tej dźwigni zanim zdemontujesz przełącznik!

    Przy okazji- schemat na dobrą sprawę nie jest Ci koniecznie potrzebny, to bardzo prosty układ- poza przełącznikiem masz tylko opornicę w podszybiu za akumulatorem (taka puszka z perforowanej blachy (chyba aluminium lub ocynk) i sam wentylator, ale jak potrzebujesz koniecznie, to daj mi adres e-mail na PW i podaj rocznik i wersję silnika.
    V.
  • Poziom 9  
    Raczej wymienię na nowe stare chyba że dostanę nowe
    ale dięki za chęci
  • Spec od Mercedesów
    vorlog napisał:
    przełącznik oprócz zestyków elektrycznych i przewodów zawiera również dźwignię otwierania zaworu obiegu gorącego płynu do nagrzewnicy

    Ta dźwignia nie zamyka dopływu płynu, lecz klapę odcinającą dopływ powietrza do wnętrza pojazdu w skrajnej lewej pozycji suwaka. Dopływ płynu zamyka zawór podciśnieniowy sterowany małymi przełącznikami podciśnieniowymi znajdującymi się pod każdym z pokręteł regulacji temperatury. Uwaga! Tych wężyków również nie można pomylić, gdyż to nie są proste zaworki "zamknij-otwórz"!
    Odnośnie regeneracji suwaka: jednego nie naprawisz - trzeba mieć najmniej dwa uszkodzone, żeby zrobić jeden dobry. Poza tym jest z tym dużo zabawy - tak więc radzę zakup innego.
    Przełącznik jest motowany do ramki konsoli takimi plastikowymi wkrętami z łbem na imbus. Obracamy je do wyjęcia tylko o 90 stopni. Przy montażu trzeba baczną uwagę zwrócić na plastikowe trzepienie łączące pokrętła regulacji temperatury z obudową nagrzewnicy. Jak nie trafią na swoje miejsca to temperatura nie będzie regulowana.
  • Poziom 33  
    Gerri napisał:

    Ta dźwignia nie zamyka dopływu płynu, lecz klapę odcinającą dopływ powietrza do wnętrza pojazdu w skrajnej lewej pozycji suwaka.

    Dokładnie tak, już któreś moje przejęzyczenie, Gerri :)
    Pozdrowienia przy okazji!
    V.