Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wysokie napięcie spoczynkowe akumulator Golf IV TDI

09 Nov 2010 12:59 9527 12
  • Level 9  
    Mój aku mimo 3 lat Five Star 74Ah 640A słabo kreci, dopuki jest ciepło ok, temp.spada poniżej 5st to napiecie spada do 12,3vi ampery na 380 i silnik łapie słabo. Pobór prądu 0,07A ( rozbudowany alarm gps ) więc ok. Doładuje aku 2 dni trzyma w miarę ok i znów mimo ze codziennie robie trochę km , altek 120A, ładowanie 14,23V na światłach. Pojechałem kupic aku do swojego, kolega sprzedaje varte, centre i jakies ukraińskie. Varta silver dynamic 77ah 780A dla mnie u niego 390zł, Centra futura te same parametry 380zł. Ale mimo, że aku sa z wrzesnia polecił mi Ukraińskie. Aku ukraińskie wapniowe 77ah, prąd 720A wg producenta, cena dla mnie 280zł. Zrobił mi test i powiedzia ze poleca i sami taksówkarze u niego je kupuja . Pokazał mi wage aku Ukraiński ciezszy od varty o 5kg a od Centry 5,5kg mimo takich samych wymiarów ( bardzo ciężki jak na aku ). Powiedział, że taki aku wytrzyma jak stary dobre 5-6 lat bo tam nik nie oszczędza na olowiu. Sprawdził prad rozruchowy, Varta mimo ze miała miec 780A miała 740A Centra miała 725A. A Ukraiński każdy z półki zamiast 720A miał 830A az mi sie nie chciało wierzyć. Powiedział ze taksowkarze kupuja aku najpierw sparwdzajac jak jest ciężki. Nie miał ani jednej reklamacji. na opakowaniu po ukraińsku i angielku napis ze gwarancja rozruchu diesla do -35st- ciekawe?
    Więc go kupiłem Nowy aku 77ah ( 830A )- wapniowy , bezobsługowy. Co jest dla mnie dziwne po nocy ma napięcie 12,85V gdzie temp. otoczenia jest ok 3 st ( mimo , że do pracy mam ok 8km w jedna strone, dziennie max 16km). Doczytałem się , że 100% naładowany aku ma mieć 12,6-12,7 V ( 2,1V na każde ogniwo, poniżej 12,4V trzeba doładować, 11,8V całkowicie rozładowany ). Po jeżdzie pok ok 15 min na wyłaczonym silniku sprawdzam na klemach i ma napięcie 13,55V- po nocy spada do 12,85V, jak nie jeździełm 3 dni pokazało 12,79V- czy to nie za dużo? Może aku ma jakies zwarcie? Pali bardzo dobrze, alternator go nie przeładowujem. Może ma to coś do znaczenia bo producent przewiduje w nim 720A a na teście wyszło 830A, facet mówi, ze aku super sprawne. Co myslicie? Na Five Star na 2 letnik aku miałem po nocy jak było 3 st max 12,5V jak wczesniej robiłem trasę 200km, teraz wystarczy 10km a on po nocy ma 12,85V ( ponad normę ). Jak na dworze w nocy ok 10st to dochodzi nawet do 12,93V a co będzie w upały :| Czy może nie ma czym sie przejmowac. Aku nie kipi, nie jest gorący.
  • Level 9  
    To samo przy innym mierniku , byłem w serwsie sprawdzili i aku tej marki na półce stojac 2 tygodnie miały 12,85V, sprawdzili aku nie maja zwarcia, ale czemu tak mocno sie dobija jak altek 120A ma ładowanie max 14,23v stabilne ? boje sie, zeby go nie wysadziło. Zrobiłem nim trase 300km i po zatrzymaniu długo trzymał 13,55V nawet kilka godzin a na zewnatrz aku nic nie widziałem niepokojącego. Mam monitorowane ładowanie w czasie jazdy i cały cza s jest ok. Może coś ukraińcy spartolili chyba, ze na duże mrozy te ich aku tak mają? Czy nie grozi to niczym instalacji?
  • Helpful post
    Level 42  
    Ja by się cieszył mimo wszystko
  • Moderator of Cars
    Skoro inne egzemplarze też tak mają i nikt nie narzeka to też bym się tym nie przejmował.
    Mój awaryjny(używam do przetwornicy 12-230V) akumulator też tak ma że jak naładuję do pełna to przez kilka dni trzyma 12,8-12,9V a później spada na 12,7.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Duża pojemność, wysoki prąd rozruchu=krótki czas rozruchu, czyli wszystko oki. Nie zdziw się jak przy wyłączonych odbiornikach po dłuższym czasie włączy się kontrolka ładowania.
  • Level 19  
    Solidny producent! Aż dziw, że są jeszcze tacy na świecie. Nie ma powodów do zmartwienia.Tylko się cieszyć.
  • Level 9  
    manta wrote:
    Duża pojemność, wysoki prąd rozruchu=krótki czas rozruchu, czyli wszystko oki. Nie zdziw się jak przy wyłączonych odbiornikach po dłuższym czasie włączy się kontrolka ładowania.


    Dlaczego miałaby sie włączyć kontrolka ładowania jak aku naładowany a ładowanie ma optymalna wartość?
  • Level 25  
    Chwilkę pomyśl nad swoim rozumowaniem i co cie tak przeraża!
    Przeraza cie, że na aku po zatrzymaniu masz ok 13V przez kilka godzin i spodziewasz sie wybuchu, a nie przeraża cie kiedy jedziesz autem i na tym samym aku masz 14,23 jak podajesz, przez grubo kilka godzin(bo 300km, nie robisz chyba w 20 minut).
    W moim aucie typowe napiecie w ruchu to 14,7V, aku 54Ah, silnik 999cm,Daihatsu.Auto ma 17 lat i to dopiero drugie aku!!!
    Przy takim silniku aku jest nadwymiarowe, ale tak było fabrycznie.
    Auto non stop w ruchu, krótkie przebiegi praca-dom.
    -20 w zimie to pestka.
  • Level 12  
    Witam !
    Nie masz się czym przejmować -- uważam że to są SUPER akumulatory ! Takie napięcie w spoczynku swiadczy tylko bardzo dobrze o akumulatorze - nic złego się nie dzieje z tego tytułu że na spoczynku ma nawet ok 13 V. Podaj mi adres sklepu gdzie można nabyć takie akumulatory. A co do prądu rozruchu to im większy tym lepszy---łatwiej będziesz miał zapalić autko w duże mrozy !
    Pozdrawiam don_rikardo
  • Level 13  
    Sorki za odgrzanie kotleta:)
    Co to za marka akumulatorów?
  • Level 33  
    pantera2233 wrote:
    Sorki za odgrzanie kotleta:)
    Co to za marka akumulatorów?


    Która? Te tańsze to podejrzewam że łupią w jednej fabryce ale inne naklejki. Jak trafisz tak masz. Firmowe zapewniają jakiś poziom, aczkolwiek to nie to co kiedyś...
  • Level 18  
    u mnie jest 12,81V to i tak za wysokie w moim przypadku dałem za wysokie napiecie z prostownika ,według mnie to popsuty akumulator,ciężko zbić takie napiecie czy wogóle jest to możliwe.