Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wysokie napięcie spoczynkowe akumulator Golf IV TDI

Pink_Floyd 09 Lis 2010 12:59 7832 12
  • #1 09 Lis 2010 12:59
    Pink_Floyd
    Poziom 9  

    Mój aku mimo 3 lat Five Star 74Ah 640A słabo kreci, dopuki jest ciepło ok, temp.spada poniżej 5st to napiecie spada do 12,3vi ampery na 380 i silnik łapie słabo. Pobór prądu 0,07A ( rozbudowany alarm gps ) więc ok. Doładuje aku 2 dni trzyma w miarę ok i znów mimo ze codziennie robie trochę km , altek 120A, ładowanie 14,23V na światłach. Pojechałem kupic aku do swojego, kolega sprzedaje varte, centre i jakies ukraińskie. Varta silver dynamic 77ah 780A dla mnie u niego 390zł, Centra futura te same parametry 380zł. Ale mimo, że aku sa z wrzesnia polecił mi Ukraińskie. Aku ukraińskie wapniowe 77ah, prąd 720A wg producenta, cena dla mnie 280zł. Zrobił mi test i powiedzia ze poleca i sami taksówkarze u niego je kupuja . Pokazał mi wage aku Ukraiński ciezszy od varty o 5kg a od Centry 5,5kg mimo takich samych wymiarów ( bardzo ciężki jak na aku ). Powiedział, że taki aku wytrzyma jak stary dobre 5-6 lat bo tam nik nie oszczędza na olowiu. Sprawdził prad rozruchowy, Varta mimo ze miała miec 780A miała 740A Centra miała 725A. A Ukraiński każdy z półki zamiast 720A miał 830A az mi sie nie chciało wierzyć. Powiedział ze taksowkarze kupuja aku najpierw sparwdzajac jak jest ciężki. Nie miał ani jednej reklamacji. na opakowaniu po ukraińsku i angielku napis ze gwarancja rozruchu diesla do -35st- ciekawe?
    Więc go kupiłem Nowy aku 77ah ( 830A )- wapniowy , bezobsługowy. Co jest dla mnie dziwne po nocy ma napięcie 12,85V gdzie temp. otoczenia jest ok 3 st ( mimo , że do pracy mam ok 8km w jedna strone, dziennie max 16km). Doczytałem się , że 100% naładowany aku ma mieć 12,6-12,7 V ( 2,1V na każde ogniwo, poniżej 12,4V trzeba doładować, 11,8V całkowicie rozładowany ). Po jeżdzie pok ok 15 min na wyłaczonym silniku sprawdzam na klemach i ma napięcie 13,55V- po nocy spada do 12,85V, jak nie jeździełm 3 dni pokazało 12,79V- czy to nie za dużo? Może aku ma jakies zwarcie? Pali bardzo dobrze, alternator go nie przeładowujem. Może ma to coś do znaczenia bo producent przewiduje w nim 720A a na teście wyszło 830A, facet mówi, ze aku super sprawne. Co myslicie? Na Five Star na 2 letnik aku miałem po nocy jak było 3 st max 12,5V jak wczesniej robiłem trasę 200km, teraz wystarczy 10km a on po nocy ma 12,85V ( ponad normę ). Jak na dworze w nocy ok 10st to dochodzi nawet do 12,93V a co będzie w upały :| Czy może nie ma czym sie przejmowac. Aku nie kipi, nie jest gorący.

    0 12
  • #2 09 Lis 2010 13:01
    autoas
    Poziom 42  

    Sprawdź innym miernikiem

    0
  • #3 09 Lis 2010 13:09
    Pink_Floyd
    Poziom 9  

    To samo przy innym mierniku , byłem w serwsie sprawdzili i aku tej marki na półce stojac 2 tygodnie miały 12,85V, sprawdzili aku nie maja zwarcia, ale czemu tak mocno sie dobija jak altek 120A ma ładowanie max 14,23v stabilne ? boje sie, zeby go nie wysadziło. Zrobiłem nim trase 300km i po zatrzymaniu długo trzymał 13,55V nawet kilka godzin a na zewnatrz aku nic nie widziałem niepokojącego. Mam monitorowane ładowanie w czasie jazdy i cały cza s jest ok. Może coś ukraińcy spartolili chyba, ze na duże mrozy te ich aku tak mają? Czy nie grozi to niczym instalacji?

    0
  • Pomocny post
    #4 09 Lis 2010 13:13
    autoas
    Poziom 42  

    Ja by się cieszył mimo wszystko

    0
  • #5 09 Lis 2010 19:06
    ociz
    Moderator Samochody

    Skoro inne egzemplarze też tak mają i nikt nie narzeka to też bym się tym nie przejmował.
    Mój awaryjny(używam do przetwornicy 12-230V) akumulator też tak ma że jak naładuję do pełna to przez kilka dni trzyma 12,8-12,9V a później spada na 12,7.

    0
  • #6 09 Lis 2010 19:28
    manta
    Poziom 39  

    Duża pojemność, wysoki prąd rozruchu=krótki czas rozruchu, czyli wszystko oki. Nie zdziw się jak przy wyłączonych odbiornikach po dłuższym czasie włączy się kontrolka ładowania.

    0
  • #7 09 Lis 2010 19:45
    Sokrat58
    Poziom 19  

    Solidny producent! Aż dziw, że są jeszcze tacy na świecie. Nie ma powodów do zmartwienia.Tylko się cieszyć.

    0
  • #8 09 Lis 2010 23:19
    Pink_Floyd
    Poziom 9  

    manta napisał:
    Duża pojemność, wysoki prąd rozruchu=krótki czas rozruchu, czyli wszystko oki. Nie zdziw się jak przy wyłączonych odbiornikach po dłuższym czasie włączy się kontrolka ładowania.


    Dlaczego miałaby sie włączyć kontrolka ładowania jak aku naładowany a ładowanie ma optymalna wartość?

    0
  • #9 09 Lis 2010 23:34
    JCK
    Poziom 25  

    Chwilkę pomyśl nad swoim rozumowaniem i co cie tak przeraża!
    Przeraza cie, że na aku po zatrzymaniu masz ok 13V przez kilka godzin i spodziewasz sie wybuchu, a nie przeraża cie kiedy jedziesz autem i na tym samym aku masz 14,23 jak podajesz, przez grubo kilka godzin(bo 300km, nie robisz chyba w 20 minut).
    W moim aucie typowe napiecie w ruchu to 14,7V, aku 54Ah, silnik 999cm,Daihatsu.Auto ma 17 lat i to dopiero drugie aku!!!
    Przy takim silniku aku jest nadwymiarowe, ale tak było fabrycznie.
    Auto non stop w ruchu, krótkie przebiegi praca-dom.
    -20 w zimie to pestka.

    0
  • #10 10 Lis 2010 13:15
    don_rikardo
    Poziom 12  

    Witam !
    Nie masz się czym przejmować -- uważam że to są SUPER akumulatory ! Takie napięcie w spoczynku swiadczy tylko bardzo dobrze o akumulatorze - nic złego się nie dzieje z tego tytułu że na spoczynku ma nawet ok 13 V. Podaj mi adres sklepu gdzie można nabyć takie akumulatory. A co do prądu rozruchu to im większy tym lepszy---łatwiej będziesz miał zapalić autko w duże mrozy !
    Pozdrawiam don_rikardo

    1
  • #11 03 Lut 2011 20:56
    pantera2233
    Poziom 13  

    Sorki za odgrzanie kotleta:)
    Co to za marka akumulatorów?

    0
  • #12 03 Lut 2011 21:01
    ogur3k
    Poziom 33  

    pantera2233 napisał:
    Sorki za odgrzanie kotleta:)
    Co to za marka akumulatorów?


    Która? Te tańsze to podejrzewam że łupią w jednej fabryce ale inne naklejki. Jak trafisz tak masz. Firmowe zapewniają jakiś poziom, aczkolwiek to nie to co kiedyś...

    0
  • #13 22 Wrz 2012 10:54
    morcin2
    Poziom 18  

    u mnie jest 12,81V to i tak za wysokie w moim przypadku dałem za wysokie napiecie z prostownika ,według mnie to popsuty akumulator,ciężko zbić takie napiecie czy wogóle jest to możliwe.

    2