Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Beznadziejny klakson w motorowerze

09 Lis 2010 19:01 3958 17
  • Poziom 25  
    witam

    Mam drugi motorek enduro w wersji bez akumulatora i ta sama żenada z
    klaksonem pierdzi i za cicho co najwyżej rowerzysta usłyszy .
    Jest na 12V jak cała instalacja ale co z tego jak te 12V jest na najwyższych obrotach ,ledwo się odzywa silnik będzie o wiele głośniejszy .
    Podkreślam ze to nie jest wina sygnału wszystko jest ok tylko w takich motorkach taka lipa jest....
    Wstawiłem na 6V (na średnich obr. jest ok 8V) i normalnie sie odzywa ale za cicho , na baterii głośniej było ...spróbuję wstawić jakiś prostownik żeby szło na niego napięcie stałe .

    Też macie tak samo ?

    Motorower to Motor hispania z silnikiem am6 ,prosta instalacja bez
    rozrusznika i akumulatora .

    Proszę o porady
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 37  
    Zastosuj za prostownikiem kondensator elektrolityczny sporej pojemności, nawet 4000µF, troszkę wyrówna falowanie napięcia - będzie jak z akumulatorem. Tak zrobiłem w Romet Pony (motorynka) i 8 lat chodziło.
  • Poziom 25  
    Najlepiej jakbym wstawił w miejsce sygnału przekaźnik w momencie włączenia sygnału załączałby on napięcie z akumulatora na sygnał , mam miejsce na akumulator nie będe robić ładowania akumulatora bo będzie tylko na sygnał .
    Mam samochodowy na 12V ale jak podłączałem pod zasilacz to załączał się już przy 6V ale w motorze brzęczy tylko elektromagnes nawet jak dodam gazu a jest wtedy na pewno więcej niż 6V , czy mostek greca by pomógł żeby się prawidłowo załączał ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Cytat:
    Zastosuj za prostownikiem kondensator elektrolityczny sporej pojemności, nawet 4000µF, troszkę wyrówna falowanie napięcia - będzie jak z akumulatorem. Tak zrobiłem w Romet Pony (motorynka) i 8 lat chodziło


    Tam nie ma prostownika ,na sygnał idzie prąd zmienny czyli mam założyć prostownik na wyjściu stałego podłączyć elektrolit równolegle i sygnał ?
  • Poziom 37  
    Wiem, że nie ma ale Kolega zamierzał zastosować. Więc polecam mostek prostowniczy za 3 zł i ten kondesator.


    Ponad 4000µF już nie wiele daje a jest duży i kosztowny.
    Beznadziejny klakson w motorowerze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jaki jest sens ładowania klocka (akumulatora) tylko dla klaksonu? Albo przeróbka instalacji na bateryjną, albo faktycznie próba wyprostowania napięcia i jakiś małych "czarów".
    Można też założyć jakiś buzzer piezo. Dźwięk może nie będzie jak z typowego klaksonu, ale na pewno doniosły i alarmujący.
  • Poziom 25  
    Jutro kupie i zobaczymy ,jest sens kupować większą pojemność niż 4000µF czy taka
    w zupełności wystarczy ?
    Mostek na 3A wystarczy .
  • Poziom 42  
    A po co mostek? Przecież i tak pracuje jak jedna dioda! Wystarczy dioda 5A i max duży kondensator na ..... minimum 63V !!! O ile nie na większe napięcie.
    Trzeba pomierzyć napięcie bez obciążenia na max obrotach i pomnożyć razy ok. 1.4. Jak nie, to będzie spektakularny wybuch kondensatora i może się zakończyć wypadkiem przez wystraszenie kierowcy.
    A ja polecałbym baterie lub akumulatorki. Ten "patent był stosowany w Simsonach bez aku.
  • Poziom 25  
    Dzięki za schemat miałem to samo na myśli , tylko zawsze jak robiłem proste zasilacze to nie łączyłem "-" z "~" chciałem podłączyć jedną końcówkę zmiennego
    pod zasilanie a drugą tylko pod masę .
  • Poziom 38  
    Skoro masz instalację bez akumulatora, to musisz mieć specjalny klakson zasilany prądem przemiennym. To nie taki brzęczyk jak z rometa, tylko wyglądem przypominający zwykły klakson. Wątpię abyś coś takiego znalazł w polskich sklepach, najlepiej gdybyś poszukał oryginalnego klaksonu od Twojego modelu, lub też od innych enduraków z oryginalną instalacją pozbawioną akumulatora. Z tego co się orientuję, to Bety RR miały takowe instalacje, nawet stare modele z silnikiem Beta i to nawet wyposażonymi w kierunkowskazy również zasilanymi prądem przemiennym.
  • Poziom 25  
    BANANvanDYK- mam oryginalny klakson Hiszpański na 12V pod aku nie działa tylko stuka pod instalacją działa ale beznadziejnie śmiesznie brzęczy i za cicho .

    Najlepszym wyjściem by było jakbym podłączył ten przekaźnik .
    Przekaźniki takie działają bez względu na polaryzacje tak samo ale nie wiem jak pod zmiennym ,może dlatego że jest zmienny to elektromagnes lata ale nie chce załączyć normalnie -napięcie nie jest za niskie bo od 6V stałego załącza się .
  • Poziom 25  
    Nie ma w nim regulacji .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Klaksony na prąd stały działają na zasadzie przerwania obwodu. Wewnątrz jest wbudowany mały przerywacz, poruszany przez drgający element membrany.
    Klaksony na prąd zmienny to po prostu cewka i membrana. Nie ma tam przerywacza.
    Generalnie można całą instalację instalację oświetleniową i sygnalizacyjną w pojeździe przerobić na DC. To kwestia zastosowania mostka i przepięcia cewki tą instalację zasilającej.
  • Poziom 25  
    Nie chce aż tak przerabiać .
    Są przekaźniki na prąd zmienny ?
    Bo generalnie wszystkie są na prąd stały i na zmiennym nie załączą się ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zaczynasz kombinować. Jeszcze nie sprawdziłeś, czy klakson będzie działać zasilany wyprostowanym połówkowo napięciem, a już dokładasz kolejne elementy, możliwe, że zbędne.
  • Poziom 25  
    Podłączyłem mostek i kondensator 36V 1000µF bo taki akurat miałem ,nie wiem czy jest sens dawać większą pojemność bo sygnał stabilnie działa normalny jest dźwięk na każdych obrotach a nie tak jak było wcześniej w rytm pracy silnika .
    Normalnie trąbi i dosyć głośno jak dodam gazu także jest dobrze :)

    Testowane na sygnale prądu stałego na 6V zastanawiam się nad kupieniem sygnału na 12V tak jak ma być ale z drugiej strony w sytuacji awaryjnej zazwyczaj się zwalnia puszcza gaz a wtedy napięcie jest zbliżone do 6V ...nie wiem trzeba by było przetestować .

    Przekaźnik 12V z ciekawości sprawdzałem podłączając pod ten mostek i kondensator -załącza się bez problemu nawet na najniższych obrotach .
  • Poziom 42  
    Fajnie, ze działa. Zmierz tylko napięcie na kondensatorze bez włączonego sygnału na max obrotach. Chodzi o to aby nie przewalić napięciowo kondensatora. One tego nie lubią, a nie będziesz trąbił co chwilę.
    Z tymi przekaźnikami na prąd zmienny to dałeś ciała. Wejdź na stronę choćby Relpola i zobacz. Taka wiedza może się przydać.
    Nic więcej nie kombinuj!