Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara 2.0 HDi - nie przekracza 2tyś obrotów

09 Lis 2010 19:47 12037 22
  • Poziom 2  
    Jak w temacie. Po odpaleniu samochodu i dodaniu gazu silnik osiąga maksymalnie 2 tyś obrotów i dalej nic i tak na każdym - biegu. Ogólnie jeździć się nie da. Mechanik proponuje mi wymianę sterownika (lub przekaźnika) świec żarowych. Na komputerze pojawia się błąd P1B00. Jak na moje ucho to już wcześniej silnik zaczął pracować jakoś tak nieregularnie i czasami gasł mi przy ruszaniu.Trochę męczę się z tym problemem, wcześniej mechanik przy tych samych objawach wymienił mi zawór EGR i coś "pomajstrował" przy tym serowniku - wystarczyło na 2 miesiące bezproblemowej jazdy. Dodatkowo autko zaczęło więcej palić więc mechanik zaproponował mi wymianę (regulację) wtrysków. Proszę o pomoc - może ktoś z Was ma jakąś inną teorię. Z góry dzięki
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 27  
    90 czy 110 czy 136koni
  • Poziom 2  
    wersja 90 konna z 2004 r. jesli to może pomóc
  • Poziom 2  
    Kolego, mam ten sam silnik i ten sam problem. Przy tych objawach (obroty max. 2000-2200) winny jest prawdopodobnie przepływomierz powietrza. Odłącz przewód z kostką od przepływomierza i przejedź się. Jeżeli auto będzie zachowywać się normalnie tzn. że przepływka do wymiany. Natomiast jeśli chodzi o przekaźnik świec żarowych, to akurat ten element nie ma nic wspólnego z tymi objawami. W dieslach świece służą tylko do podgrzewania komory spalania przy włączaniu zimnego silnika. A jeśli chodzi o silniki HDi to te zauważalne podgrzewanie (tj. kilkusekundowe) następuje przy naprawdę niskich temperaturach rzędu -10st. C.
  • Poziom 12  
    A czy nie stracił przy tym mocy (w zakresie do 2tyś.obr), brak przyspieszenia? Odebrałem wczoraj Partnera 1.6HDi, po podobnych objawach, a padło turbo. Zdejmij kanał dolotu powietrza i spójrz czy nie ma tam oleju, spróbuj poruszyć lekko turbinką.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 2  
    Kolego smdbob, a jakie objawy oprócz spadku mocy miałeś ze swoim turbo? Branie oleju, kopcenie? Jak padło turbo to objawy były jednostajne czy może raz na jakiś czas przebłyski mocy? I czy przy padniętym turbo słychać jego świst tak jak przy sprawnym? Ja sam mam nadzieję, że u mnie to wina przepływki, w piątek jadę podpiąć auto pod komputer i będę trochę mądrzejszy
  • Poziom 2  
    W odpowiedzi na radę dotyczącą odpięcia przepływu - niestety nic się nie zmieniło - w poniedziałek jadę do mechaniką - wymienić wcześniej już wspomniany przekaźnik i wtedy napiszę czy to pomogło
  • Poziom 12  
    Na krótko, nim całkiem padło turbo, chwilami jeszcze pracował normalnie i wtedy było słychać głośny świst. Może przejechałem ze 40km i całkiem padło. Oleju nie brał, no właśnie, bo przytkany był przewód smarowania turbo. Ale co ciekawsze gdy zajechałem do serwisu, na komputer, to znaleźli tylko błędy EGR, a nie brak doładowania (ciśnienia) powietrza. Zresztą pokładowy też nie wyświetlał awarii tylko od razu przeszedł w tryb ograniczenia obrotów (bo na luzie nie mogłem osiągnąć 3000). Mechanik co go naprawiał, powiedział, że może nie kopcić bo olej i tak najpierw zostaje w coolerze. Z mojej wylał 1,5 l.
  • Poziom 12  
    Objaw typowy dla usterki ukladu paliwowego, defekt świec żarowych nie ma związku z tymi objawami. Błędu ciśnienia turbo nie złapie bo nie ma czujnika ciśnienia. Usterka turbo nie uniemżliwi wkręcania się na obroty, będzie to jezdziło ale bedzie mułowate. Tryb awaryjny może wywołac również usterka przepływomierza - czesty przypadek to korozja elementu pomiarowego. Proponuje podłączenie lexii, kasowanie defektów i w drogę - sprawdzić przepływy powietrza i ciśnienie paliwa.
  • Poziom 2  
    Witam forumowiczów - tydzień temu odebrałem swoją xsare od mechanika z wymienionym przekaźnikiem świec żarowych i autko póki co jeździ bez problemów
  • Poziom 13  
    Witam. Podepne się pod ten temat z pytaniem co do mojego przypadku. Wyglada to nastepująco. Jeśli zgaszę silnik bez delikatnego przegazowania to w chwili w której będę chciał go ponownie odpalić wyskakuje komunikat "Arrange service" . Samochód nie wchodzi na wysokie obroty i jeździ bez turbiny. Kiedy go po jakimś czasie odpalei potrzymam pedał gazu auto po którejś próbie wchodzi na obroty a po chwili kontrolka znika. Sytuacja nie występuje w przypadku kiedy delikatnie przegazowuję przed zgaszeniem. Co może być przyczyną?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Na wstępie chciałem podziękować za "łagodne" potraktowanie i miły ton wypowiedzi. W szczególności,że nie zawracam głowy. Chyba,że piszemy o prywatnej wiadomości którą do Pana napisałem. To serdecznie przepraszam i proszę uznać moje pytania prywatne za nieistniejące.

    a wracając do tematu to...

    Delikatnie rzecz ujmując boję się oddać auto w ręce "fachowca" ponieważ już u kilku byłem. I np usłyszałem diagnozę ZAWIESZAJĄ SIĘ POMPO-WTRYSKI lub POMPA SEKCYJNA a z tego co kojarzę to common rail nie posiada pompo-wtrysków ani pompy dzielącej na sekcje ale posiada posiada elektro-wtryskiwacze na wspólnej szynie. Więc to już jakaś wiedza,że Pan Mechanik chce mnie zrobić w wała.
    Kolejna sprawa wygląda następująco. Za podłączenie i skasowanie!!! błędu 150 zł i stek bzdur to raczej drogo. i w szczególności dwa razy. A niestety nie znam w łodzi jakiegoś porządnego mechanika-diagnosty, który uczciwie podejdzie do sprawy. A usłyszeć o "czyszczeniu pompo-wtyrysklów" lub ich wymianie juz nie mogę słuchać...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    To dodam,że to 2,0 HDI
    z 2001 roku wersja 90KM
    z odłączonym przepływomierzem bo coś tam się z nim działo i pomimo wymiany przepływki dalej był problem i samochód zamulał. Więc została odłączona i tak już jeździ. Moim zdaniem stawiam na problem występujący na lini przepływomierz a zawór EGR.
    Ale to tylko takie gadanie :)
    Dziękuję za odpowiedź.
    Szukam ASo Łódź.
  • Poziom 11  
    witam podłączę sie do tematu
    A więc Xsara 2.0 hdi 90km na pokładzie simens przebieg 250kkm(podobno)
    problem :nierówna ,głośna praca silnika czasem zgaśnie i trochę muli(było lepiej)
    filtry paliwa,powietrza wymienione. EGR sprawdzony pracuje .
    na kompie pokazał błąd z sterownikiem świec. Korekta wtrysków 1-112%,2- 99%, 3-110% a czwarty 69% ,ciśnienie pompy 220.
    gość powiedział że do wymiany pierwszy i trzeci wtrysk .
    Cena duża więc dociekam dalej . Zadzwoniłem do zakładu regenerującego pompy i wtryski pytam czy regenerują ale odpowiedz że nie tylko mogą sprawdzić ,Naświetliłem gościowi wyniki z kompa i powiedział że dopuszczalne jest 15% w górę lub w dół korekty.
    Mówi co innego niż poprzednik . A że wtryski drogie to postanowiłem zgłębić wiedzę i zapytać na forum
    Pytanie następujące :czy przekaźnik świec żarowych może mieć wpływ na taka prace silnika ?
    Czy uszkodzony przepływomierz może powodować taka prace silnika bo po odpięciu kostki auto jest jakby żwawsze ale nadal kuleje i głośno pracuje.
    proszę o pomoc może jakieś sugestie
    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    dzięki za odpowiedz choć częściową . Forum- myślałem że służy do tego by w zacnym gronie forumowiczów rozwiązać problem , a serwis to raczej na koniec oczywiście pamiętając by po drodze do serwisu nie pogorszyć sytuacji z autem.
    A teraz kolego jak masz wiedzę w co nie wątpię podpowiedz jakie są te dopuszczalne korekty,
    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Od czego by tu zacząć, by podsumować twojego posta .
    Nie ma to jak strzelić focha;)
    A więc tak :czytaj ze zrozumieniem -pytanie było do ciebie jak mniemam zaliczasz się do grupy tych 5% którzy się znają więc jak potrafisz to odpowiedz na proste dla ciebie pytania.
    A wypowiedzi typu " 95%, to bezradni amatorzy, jak ty.
    Co z tego, ze ci wyloze teorie, jesli nie masz sprzetu i umiejetnosci, aby ja w zycie wprowadzic"
    światczą tylko o twej prostocie .
    Jeżeli we wszystkich tematach w których brałeś udział w dyskusji twoje posty miały podobny charakter to wszystko już jasne.
    Więc jak masz coś rzeczowego do powiedzenia w temacie to się wypowiedz a jak nie to daj sobie spokój
    Czekam na tak zwana teorię
  • Poziom 16  
    Józek niestety georgesgr ma rację. Jestem troszkę na tym forum i mogę zapewnić Cię, że kolega Georgesgr bardzo chętnie pomaga i udziela cennych rad i wskazówek. Ma olbrzymią wiedzę i zapewne doświadczenie , na pewno w autach produkcji francuskiej.
    Ale powinieneś wiedzieć, że nie może Ci powiedzieć wymień to i to , bo byłoby to nieuczciwe. To tak jak u lekarza specjalisty co z tego że powiesz iż brzuch Cię boli? Potrzeba badań i wiedzy. Tutaj jest tak samo, bez tego będziesz wymieniał bo ktoś Ci powie, że może to, a może to. Tutaj dostałeś uczciwą odpowiedź bez narazania Cię na koszty. Musisz mieć troszkę sprzętu i minimum wiedzy aby podawać niezbędne dane, parametry, odczyty i na podstawie tego otrzymywać wskazówki. W innym wypadku uwierz mi jest to bardzo ciężkie. Bez urazy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Dzięki georgesgr za wypowiedz postaram się wykonać zalecaną diagnostykę . Czy uwalony przepływomierz może powodować falowanie obrotów i głośna prace silnika?
    poztawiam