Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Slican CXS-0424 bramka GSM zbiera hałasy z pomieszczenia

zibipila 10 Lis 2010 11:51 2071 14
  • #1 10 Lis 2010 11:51
    zibipila
    Poziom 8  

    Do centrali są podłączone dwie linie zewnętrzne, analogowa od operatora kablówki i GSM od ORANGE. W centrali jest zamontowana karta która obsługuje obie linie. Problem jest z jakością odbieranych rozmów. Po "kablówce" jest OK, za to przez bramkę GSM jakość rozmowy jest słaba. Obie linie(zewnętrzne) odbierane są przez ten sam aparat wewnętrzny (dobrej klasy i kilkakrotnie zmieniany do testów). Dzwoniąc z zewnątrz słychać wszystkie hałasy które są w pomieszczeniu (pracujący telewizor, chodzący ludzie którzy coś tam mówią, wentylatory itd) i to dużo bardziej niż przebywając w pomieszczeniu. Ten hałas jest na tyle skutecznie wzmocniony że prowadzeniu rozmowy na jej tle jest mocno utrudnione. Przypominam że ten sam aparat telefoniczny przy połaczeniu przez linię miejską odbiera bardzo dobrze i te wszstkie zakłócenia ni są zbierane. Wg mnie problem chyba leży w zbyt szerokim paśmie odbieranym po częstotliwości akustycznej i zbyt dużej czułości wzmacniacza bramki GSM.

    0 14
  • #2 10 Lis 2010 14:08
    macmm
    Poziom 24  

    Niektóre bramki maja regulację poziomów. Można sobie pokręcić poziomami sygnałów. Ale może to być również zwykłe uszkodzenie bramki. Aby sprawdzić czy nie jest to wina centralki wystarczy zamienić linie.

    0
  • #3 10 Lis 2010 18:25
    zibipila
    Poziom 8  

    W centralę jest wbudowany moduł który zawiera jedną analogową linię miejską i jedną bramkę GSM. Serwis nic nie wie o możliwości regulowania poziomu sygnału, więc ja również:;) Producent przysłał dodatkowy moduł na podmianę który zachowuje się podobnie, więc jest to raczej przypadłość konstrukcyjna. Nie da się zamienić miejscami podłączenie linii zewnętrznych bo są to przecież diametralnie różne konstrukcje (karta SIM do linii miejskiej jest raczej zbyteczna).

    0
  • #4 10 Lis 2010 19:24
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    A operatora Kolega w bramce GSM zmieniał ? tak na próbę ?

    0
  • #5 11 Lis 2010 08:33
    zibipila
    Poziom 8  

    Przyznaję ze skruchą że nie zmieniałem:;) Powód prosty, z charakteru zbieranych hałasów wnioskuję że problem leży po stronie mcz i nie wiem co ma do tego karta SIM. Testowałem różne komórki z różnymi operatorami i jakość przeprowadzonych rozmów była dobra. Ale jak to się mówi "technika radziecka zna różne przypadki" to kartę SIM podmienię i opowiem co to dało.

    0
  • #6 16 Lis 2010 14:45
    zibipila
    Poziom 8  

    Serwis zdemontował centralę i odesłał do producenta.

    0
  • #7 15 Gru 2010 23:07
    zibipila
    Poziom 8  

    zibipila napisał:
    Serwis zdemontował centralę i odesłał do producenta.

    Serwis poinformował że centrala jest już po testach i że była sprawna. No i że do mnie już nie wróci. Jednym słowem pozbyli się kłopotliwego klienta. To tyle pod względem technicznym. Ta centrala była moją trzecią centralą kupioną dziesięciu lat w Slicanie. Najsmutniejsze w tym wszystkim jest to że Slican nie chciał rozwiązać problemu, nie próbował dociec w czym leży problem. Prościej było zrezygnować z klienta. A jaką centralę wybrać w zamian? Może Platan albo Elektronix?

    0
  • #8 16 Gru 2010 07:21
    nixau
    Poziom 16  

    Może serwer Panasonic KX-NCP500 lub centrala telefoniczna Panasonic KX-TEM824

    0
  • #9 16 Gru 2010 09:46
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    A co z kasą? Centrala była kupiona i serwis sobie ją zabrał ?

    0
  • #10 16 Gru 2010 13:13
    zibipila
    Poziom 8  

    Tracer2 napisał:
    A co z kasą? Centrala była kupiona i serwis sobie ją zabrał ?

    Serwis wystawił f-rę którą później skorygował. Więc dla mnie bez kosztów, ale serwis poniósł zapewne straty. Tyle pracy za darmo. Dziwi mnie natomiast postawa producenta. Aby w kapitaliźmie nie powalczyć o klienta? Szczególnie że w mailu do nich napisałem że zależy mi na pomyślnym rozwiązaniu problemu. Próbowałem rozmawiać z serwisem Slicana (numer wykręcił serwisant) - serwisant dostał opeer że oddał mi telefon i przerwał rozmowę. Przy bezpośredniej próbie dzwonienia do serwisu Slicana jest odbijana piłeczka że od tego jest serwisant. Jednym słowem odcięli się od klienta ostatecznego murem że tak powiem "berlińskim".

    0
  • #11 16 Gru 2010 15:03
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Sytuacja mocno nieprawdopodobna albo "serwis"nie jest serwisem, tylko "partyzantem".....
    Opisałem powyższą sytuacje serwisowi Slicana .
    Potwierdziła się moja wersja o róznej współpracy bramek, w zależności od lokalnego BTSa.
    Slican ma swoja procedurę tzw. cancelingu echa i ją stosuje,
    ale widać opisany w/w instalator nie ma do nich dostępu .
    Wnioski pozostawiam czytającym....

    0
  • #12 16 Gru 2010 15:30
    zibipila
    Poziom 8  

    Tracer2 napisał:
    Sytuacja mocno nieprawdopodobna albo "serwis"nie jest serwisem, tylko "partyzantem".....
    Opisałem powyższą sytuacje serwisowi Slicana .
    Potwierdziła się moja wersja o róznej współpracy bramek, w zależności od lokalnego BTSa.
    Slican ma swoja procedurę tzw. cancelingu echa i ją stosuje,
    ale widać opisany w/w instalator nie ma do nich dostępu .
    Wnioski pozostawiam czytającym....

    Serwis jest serwisem autoryzowanym Slicana od wielu lat. Pierwszą centralę montowali u mnie w 2000 roku.
    Do centrali była włożona bramka GSM - jako rozszerzenie centrali. Ja chciałem rozwiązania problemu i było mi wszystko jedno, czy jest to bramka jako karta(taniej), czy też bramka zewnętrzna (drożej). Ale musiała działać z taką jakością jak zwykła komórka "za złotówkę". Chyba lokalny BTS nic do tego nie ma jak inne komórki tego samego operatora w tym samym miejscu działają znakomicie. W tej centrali z 2000 roku rzeczywiście był problem i biegali z bramką po firmie i szukali dobrego miejsca.
    Cancelling - z tego jak serwisanci mi tłumaczyli to chyba się czymś takim bawili i mi demonstrowali. Ale problem jak wcześniej pisałem był w we wzmacniaczu wejściowym. Więc włączanie tej funkcji nie do końca mi się podobało. Ale na logikę to jeśli serwisant ma problem to nic innego jak przesterować klienta do ludzi którzy w Slicanie "zęby zjedli" aby rozwiązali problem. Szczególnie że w mailu napisałem dokładnie czego problem dotyczy i że dostarczenie centrali na badania nic nie da. Chodziło o pracę wzmacniacza w warunkach zastanych - w hałasie. Wystarczyło aby serwis Slicana zadzwonił i posłuchał jaka jest jakość połączeń. Wnioski same by się nasunęły. Nie sądzę aby w laboratorium była możliwość symulacji.

    0
  • #13 16 Gru 2010 15:50
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Kolego, jeśli sobie wyobrażasz, że lokalny BTS działa na zasadzie baterii , dwu drutów i żarówki to jesteś w błędzie.
    Tkwij sobie dalej w swoim stanowisku skoro nie chciałeś zrobić prostego
    testu z innym operatorem, a który to test sporo by wyjaśnił.
    Tak to jest jak ktoś coś wie lepiej, gdzieś dzwonią.. tylko nie wiadomo w którym kościele.
    Nie chciało działać z bramka wbudowaną, to trzeba było użyć zewnętrznej.
    Nie jest nigdzie powiedziane, że trafi się sytuacja dla której sprzęt trzeba dobierać bo producent jej nie przewidział.

    0
  • #14 16 Gru 2010 21:56
    zibipila
    Poziom 8  

    Tracer2 napisał:
    Kolego, jeśli sobie wyobrażasz, że lokalny BTS działa na zasadzie baterii , dwu drutów i żarówki to jesteś w błędzie.
    Tkwij sobie dalej w swoim stanowisku skoro nie chciałeś zrobić prostego
    testu z innym operatorem, a który to test sporo by wyjaśnił.
    Tak to jest jak ktoś coś wie lepiej, gdzieś dzwonią.. tylko nie wiadomo w którym kościele.
    Nie chciało działać z bramka wbudowaną, to trzeba było użyć zewnętrznej.
    Nie jest nigdzie powiedziane, że trafi się sytuacja dla której sprzęt trzeba dobierać bo producent jej nie przewidział.

    Ja sobie nic nie wyobrażam i nie muszę się znać. Od testów to była firma - reprezentowana przez serwis fabryczny producenta. To ONI powinni rozwiązać problem, przecież za to biorą pieniądze i robią to od wielu lat. Ja nie muszę się na niczym znać. Ale proszę mi wierzyć że byłem otwarty na sugestie, sam też proponowałem aby spróbowali ściągnąć inną bramkę - ściągnęli, ale to był inny egzemplarz tej samej konstrukcji więc się zachowywał podobnie. Po to była próba dzwonienia do producenta aby pomógł rozwiązać problem, tylko że mnie...
    To prawda że po raz pierwszy w życiu:D zetknąłem się z tajemniczym słowem BTS.Dzięki Tobie musiałem trochę się natrudzić aby coś tam się dowiedzieć. Ale z tego co się doczytałem to tajemnicze BTS to nic innego jak stacja bazowa GSM. Pewnie Ci chodzi że coś jest nie tak z komunikacją pomiędzy bramką a Stacją bazową. Rodzaj zakłóceń w które wielokrotnie się wsłuchiwałem jednoznacznie wskazywał na tor mcz bramki. Połączenia telefoniczne po gsm obojętnie jakiego operatora odbierane na najbardziej lichej komórce był dla mnie ok. Oczywiście można by było podmienić kartę w bramce, co jak dobrze pamiętam miało miejsce ale już nie pamiętam czy w ramach tego samego operatora czy też innego. Ale na jakość to nie miało wpływu. Oczywiście można było próbować rozwiązać problem, ale producent zamknął temat brzytwą a szkoda.

    0
  • #15 30 Gru 2010 08:54
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Rozmawiałem na ten temat z serwisem Slicana i mozliwe ,ze trzeba było zastosować dodatkową inną antenę (z wiekszym zyskiem) GSM.
    Ale trzeba było próbować , a się nie chciało. No to trudno.

    0
  Szukaj w 5mln produktów