Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b3 1.6 Uszkodzona sonda?

blondyn26044 10 Lis 2010 12:58 3028 18
  • #1 10 Lis 2010 12:58
    blondyn26044
    Poziom 11  

    Witam w moim passacie b3. 1.6 benzyna/gaz 1990r. Na benzynie kiedy gwałtowanie dam gazu, lub dam go trochę więcej auto poszarpuje ale lekko do tego zauważyłem, że jest bardzo duże spalanie. Nie wiem dokładnie ile ale zalałem benzyny za 100 zł i zrobiłem maks 30 km to raczej coś nie tak? Dzisiaj sprawdziłem sondę, w tym passacie wychodzi tylko jeden kabelek od sondy + masa. Miernikiem mierzyłem kabel od sondy i dotknąłem masy do akumulatora wyszła mi wartość 0,52 i tak ciągle trzyma. Dodałem gazu wzrosło do 0,53 i później na chwile spadło na 0,50 i ciągle trzyma 0,52. Czy dobrze ją zmierzyłem? chodzi o sposób jaki opisałem. Czy jeśli tak to może to być wina poszarpywania i tak dużego spalania benzyny? Dodam, że z gazem jest wszystko ok.

    0 18
  • #2 10 Lis 2010 13:10
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 10 Lis 2010 13:35
    blondyn26044
    Poziom 11  

    Poszarpuje tylko na benzynie. Czyli jeśli sonda źle pracuje to może mieć za bogato lub za ubogo i może szarpać. Czy się mylę?

    0
  • #4 10 Lis 2010 14:03
    robokop
    Moderator Samochody

    Mylisz się. Szarpanie nie zależy od składu mieszanki tylko od jej spalania - wypadanie zapłonów, lewe powietrze, "bujanie" KWZ itd. Jaki silnik (oznaczenie) - gaźnikowy EZ ?

    0
  • #5 10 Lis 2010 15:07
    blondyn26044
    Poziom 11  

    Dokładnie nie wiem jaki to silnik ale jest on na monowtrysku, dodam, że wszystkie uszczelki pod nim zostały wymienione, sprawdzałem odmę i jest ok. Raczej nie łapie nigdzie lewego powietrza. Wszystkie te dolegliwości ustępują wraz z przełączeniem na gaz. A gdyby łapał lewe powietrze to i na gazie by chyba też źle pracował? przewody,świece, kopułka nowa, silniczek krokowy nowy. Silnik po kapitalnym remoncie. Już brak mi sił.. tyle kasy w niego włożyłem, że drugiego bym takiego kupił. Czyli jak wymienię sondę to spalanie wróci do normy? Szczerze to te poszarpywanie aż tak męczące dla mnie nie jest aby tylko palił tyle ile powinien tej benzyny bo po 2 km i tak przełączam na gaz.

    KWZ jest ustawiony idealnie stroboskopem.

    0
  • #6 10 Lis 2010 15:41
    jhosef
    Poziom 16  

    W EZ nie ma sondy, jest na zwykłym Pierburgu 2e2. Patrząc na model oraz rocznik to pewnie jest PN na elektronicznym gaźniku Pierburg 2EE, czyli prekursorze monowtrysku. Nowsze modele ECU miały możliwość diagnostyki kodami błyskowymi. Pod szukajką znajdziesz potrzebne info.

    0
  • #7 10 Lis 2010 15:51
    blondyn26044
    Poziom 11  

    Już nie będę kombinował z tymi kodami, bo nie mam do tego zestawu takiego. Chyba podjadę na warsztat gdzie mam praktykę i Esi-m się podłączę. Zobaczymy co pokażę. Ale Sonda raczej do wymiany jak stoi na 0.52?

    0
  • #9 27 Lis 2010 19:29
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 27 Lis 2010 19:35
    tzok
    Moderator Samochody

    0,5V to w zasadzie prawidłowe napięcie na sondzie, wskazujące na prawidłową mieszankę. Oscylacji sondy raczej miernikiem "z Biedronki" nie zaobserwujesz. Tylko czy na pewno mierzysz napięcie na sondzie, a nie na emulatorze? Masz tam w ogóle emulator sondy czy to instalacja I generacji?

    0
  • #11 27 Lis 2010 19:40
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 27 Lis 2010 23:48
    tzok
    Moderator Samochody

    Okres próbkowania "żółtka" to ok 1/3s... więc niby coś tam migać powinno, przesadziłem, oscylacje sondy regulacyjnej na wolnych obrotach są wolniejsze. Tak czy owak to nie jest dobra metoda na sprawdzanie sondy.

    0
  • #13 27 Lis 2010 23:56
    barubar
    Poziom 26  

    He, a ile razy mnie tu jeb*ano, za to, że przeczyłem. Że nawet takim za 50 PLN nie ma po co do czujnika tlenu podchodzić. Coś tam migać będzie no ale jaka to diagnoza? Że coś miga to tak jakby sprawdzać, czy coś śmierdzi czy tylko trochę śmierdzi. Bo, że śmierdzi to wszyscy czują...

    0
  • #14 28 Lis 2010 10:12
    mihhau997
    Poziom 13  

    robiłeś adaptację dawki paliwa? najlepiej robić na całkiem zimnym silniku (czytaj: po nocy). odłącz klemy na jakieś pół godziny. odpal silnik bez obciążeń elektrycznych (radio, nadmuch itp wyłączone) i bez manewrowania gazem. czekasz aż załączy się wentylator i gasisz.

    0
  • #16 28 Lis 2010 11:16
    mihhau997
    Poziom 13  

    być może i bzdura. wyjaśnij mi w takim razie taki przypadek:
    robiłem coś przy aucie, wymagało to odpięcia akumulatora na dłuższy czas. po ponownym podpięciu odpaliłem auto i wyjechałem na ulice. z samego początku wszystko ok, po jakimś czasie obroty zaczęły falować 1000 - 1500 i podobny efekt jak u blondyn26044 czasem coś szarpło autem. po przeprowadzeniu takiej adaptacji nie mam takich objawów

    0
  • #17 28 Lis 2010 11:20
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 28 Lis 2010 11:24
    mihhau997
    Poziom 13  

    audi 80 b3 2.0 na wielopunkcie

    0
  • #19 28 Lis 2010 11:25
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów