Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum 440km ogrzewanie

10 Lis 2010 15:31 7429 11
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Witam!!
    Mam problem z ogrzewaniem z Renault Magnum Chinczyk 440 Mack.
    Obojetnie jak jest ustawione srodkowe pokretlo od ogrzewania to ogrzewanie caly czas grzeje bez wzgledu na to czy pokretlo jest na niebieskim czy na czerwonym polu. Do zaworu przed nagrzewnica dochodza dwa kable: czerwony i brazowy. Napiecie na nich jest ok 0.20V i tez bez wzgledu na to czy pokretlo jest na polu niebieskim czy czerwonym. Jakie tam powinno byc napiecie bo domyslam sie ze zawor caly czas jest otwarty i dlatego sa problemy z ogrzewaniem. Prosze o pomoc. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Witaj RENO-MAX!
    A masz moze jakas rozpiske tych 3 wtyczek (bialej, brazowej i fioletowej) co wchodza w panel ogrzewania z 3 pokretlami?? Bo jak domyslam sie to wlasnie z tego panelu powinny wychodzic 24V. Chyba ze sie myle.
    Dzieki, pozdrawiam
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Kolego winien temu może być sterownik znajdujący się w obudowie nagrzewnicy pod kabiną . Bardzo często na wtyczce wpiętej do niego wychodzi sniedż . Wystarczy wyczyscic lub ewentualnie wymienić konektory . Drugą przyczyną tego, że maga cały czas grzeje jest spalony elektrozawór ogrzewania znajduje sie on pod kabina obok skrzynki z nagrzewnicą idą tan dwa przewody . Należy sprawdzic czy na przewodach jest prąd na niebieskim polu . Jesli jest to musisz sprawdzic czy zawór puka podłanczajac do niego 24 v . Jesli
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Witam!! znalazlem ten sterownik i faktycznie bylo tam mnostwo zielonego. Lacznie trzy kable byly wyrwane z tej duzej wtyczki. Problem w tym ze nawet po podlaczeniu tych kabli samochod wciaz grzeje. Gdy wlaczam zaplon i trzymam reke na zaworze to czuc ze zawor "pyka". Prad jest tam na stale 24. Problem w tym ze chwile po wlaczeniu zaplonu ginie masa. Domyslam sie ze w takim wypadku gdy jest prad i masa to zawor na chwile sie zamyka a po "zginieciu" masy znow sie otwiera.
    Bylbym wdzieczny za jakas literature na ten temat. Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    sprawdź na odpalonym aucie.jak pójdzie prąd ładowania na sterownik nagrzewnicy nie powinien wtedy wyłączać masy.oczywiście potencjometr zadanej temperatury ustaw na zimno.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Problem w tym ze na odpalonym aucie jest to samo. Podmienilem tez na szybko sterowniki z innego sprawnego auta bo akurat nadarzyla sie taka okazja i niestety wciaz jest zonk.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to na sterowniku powinny być chyba dwa lub trzy zasilania(czerwone przewody)sprawdź czy nie ma na nich zaniku prądu no i do sprawdzenia masa na czarnym przewodzie.ogólnie może być jeszcze problem z brakiem dobrego przejścia na tej nieszczęsnej kostce.jak masz możliwość to podrzuć drugi panel sterowania nagrzewnicą chociaż nie miałem jeszcze takiego przypadku,no ale nigdy nic nie wiadomo.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    jutro sprawdze jeszcze te zasilania i mase. Ja tez podejrzewam ta kostke lub wiazke zaraz przy tej kostce. Pytalem dzisiaj w ASO o wiazke do nagrzewnicy. Cena jedyne 2500 netto.
    Niestety nie mam drugiego panelu (drugi sterownik mialem tylko na probe dzieki uprzejmosci jednego z kierowcow) ale po tym co zobaczylem jak dobralem sie do sterownika to mysle ze raczej nie w panelu jest problem ale we wiazce przy samym sterowniku.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    problem dzisiaj zostal rozwiazany. Glowna przyczyna okazal sie panel sterujacy. Po wymianie panelu wszystko wrocilo do normy. Przy kostce wchodzacej do sterownika byly urwane 3 lub 4 kable. Nie wiem jaki one mialy wplyw na prace ogrzewania bo najpierw byla zrobiona instalacja a pozniej podmieniony panel. Lacznie we wiazce wchodzacej do obudowy nagrzewnicy bylo urwane 7 przewodow. Po polaczeniu przewodow i wymianie panelu zawor nagrzewnicy zaczal normalnie pracowac.