Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak plynu chlodzacego w bloku silnika citroena xsary

10 Lis 2010 18:20 11282 16
  • Poziom 20  
    autko mocno się grzeje 100pare stopni wiec postanowiłem wymienić termostat niestety nic to nie dało ale zauważyłem ze nie było płynu ani w przewodzie od chłodnicy ani w bloku silnika podczas wymiany termostatu... W zbiorniku wyrównawczym naturalnie poziom jest .Dopływ do chłodnicy gorący (lecz bez płynu???) powrót jest natomiast ciepły ...Chłodnica zimna w środku a po bokach ciepła ...podejrzewam jakiś zapchany przewód lub chłodnice doradźcie coś forumowicze...??
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 24  
    Słabo odpowietrzony układ.
  • Poziom 20  
    Brak plynu chlodzacego w bloku silnika citroena xsary przy tym termostacie są dwie śruby jedna 16 niżej druga na inbus chyba 4 lub 5 wyżej. Odkręcałem tą 16 na włączonym i zagrzanym silniku na wolnych obrotach próbowałem tak odpowietrzyć ten układ chłodzenia miałem odkręcony korek od zbiornika wyrównawczego idzie z niego tylko para raz jak przygazowałem to chlusnął płyn i samochód zgasł potem tylko odkręcałem na wolnych obrotach i nic tylko para czy tak ma być?
  • Admin grupy Samochody
    Coś czarne to zdjęcie.
  • Poziom 20  
    T5 napisał:
    Coś czarne to zdjęcie.
    jak powiekszysz bedzie normalne nie wiem czemu tak sie stało...
  • Admin grupy Samochody
    Odpowietrz dobrze układ chłodzenia.No niestety zdjęcie otwiera mi się tylko do połowy.Szukaj odpowietrzników.Na wężach do nagrzewnicy.Koło termostatu Ta śruba na imbus powinna być odpowietrznikiem.Odpowietrz najpierw na zimnym zgaszonym silniku.Musisz być pewien że w bloku i głowicy jest płyn.Ogrzewanie działa?
  • Poziom 20  
    jest bardzo słabe ogrzewanie płynie letnie powietrze ta śruba na inbus rzeczywiście jest dyszą odpowietrznikiem jednakże po odkręceniu idzie tylko para , odpowietrznik na wężach nagrzewnicy znalazłem odkręciłem zabulgotało potem na rozgrzanym też az zaczęło sikać -szybko zgasilem silnik zakreciłem ale po ponownym odkreceniu nie ma plynu nic nie idzie ani plyn ani powietrze...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Odpowietrzaj tylko na zimnym silniku, bo się oparzysz, podczas odpowietrzania korek od zbiorniczka ma być odkręcony.
  • Poziom 20  
    jak odpowietrzać na zimnym silniku?na włączonym czy na wyłączonym?
  • Poziom 24  
    Odkręć tą śrubkę i wlewaj płynu aż poleci płyn.Na zimnym silniku jak pisali wcześniej
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sinik zimny, i zgaszony.
  • Poziom 20  
    ale w zbiorniku wyrównawczym jest płyn chłodniczy co prawda na minimum ale jest
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Lej na maksa, nawet więcej i odkręcaj odpowietrzniki.
  • Poziom 20  
    tak zrobiłem kupiłem płyn i mimo tego ze poziom minimalny niby był wlałem chyba z 3 litry odkręciłem odpowietrznik przy termostacie i płyn w bloku się pokazał potem odkręciłem nakrętkę na przewodach do nagrzewnicy i po pewnym czasie zaczął się lać płyn odpaliłem auto i na max dmuchawie i otwartym korku po 20 minutach było niecałe 90 stopni!pozakręcałem wszystko zgasiłem auto i szczęśliwy przybiegłem pisać tego posta!!!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No prawie dobrze, zakręć wszystko, wyłącz nawiew w środku, odpal trzymaj na obrotach tak długo aż załączy się 2, 3 razy wentylator, wtedy będziesz mógł powiedzieć że jest ok. Następnego dnia na zimnym silniku sprawdź poziom płynu, ewentualnie uzupełnij.
  • Poziom 20  
    ok tak zrobię dzięki za porady......
  • Poziom 20  
    chłodzenie jest znakomite 90 stopni stale jest na mieście -autko prawdopodobnie odkąd go kupiłem nie miało odpowietrzonego układu chłodzenia(3 lata) mimo iż jeździłem do wielu fachowców wydawali rożne opinie od wymiany czujników poprzez wymianę chłodnicy wydmuchaną uszczelkę pod głowica i pompę wody .Okazało się jednak że to forum jest najlepsze!