Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugot 206 1.4HDI.2002r,błąd tylnich czujników ABS

10 Lis 2010 21:51 2372 8
  • Poziom 31  
    Witam.Otóż problem polega na tym że w aucie jak w tytule,na PPS wyświetla błąd odczytu obydwu tylnych czujników ABS.Dziwi mnie fakt że rezystancja na nich wynosi 1030+/- i indukcyjność wzrasta wraz z prędkością obrotową koła wiec jest tak jak powinno.Natomiast opór od kostki czujnika do sterownika jest nie większy jak 3 omy.Sprawdziłem również wiązkę na przejście i także nie ma przerw.Auto jest świeżo po zakupie i widać że tylni lewy czujnik jest nowy a wieńce czyściutkie jak by ktoś tyle co tam zaglądał.Dodam jeszcze że nie mam możliwości sprawdzić ich oscyloskopem.Może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    tak spotkalem się - uwalony moduł abs był
  • Poziom 31  
    Zastanawiam się jeszcze czy przypadkiem tylna belka nie została zamieniona ze starszego modelu bo widać że była zciągana a jeżeli została zamieniona to czy wieńce są takie same,bo wiem że pompy ABS dzielą sie na starego i nowego typy.W tym aucie jest taka:
    Peugot 206 1.4HDI.2002r,błąd tylnich czujników ABS
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    sprawdz rezystancje czujników na wtyczce od stera
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Spotkałem się z przypadkiem usterki w systemie z tarczą magnetyczną w łożysku, gdzie pomogła dopiero wymiana łożysk. Pomimo iż wizualnie nie budziły one zastrzeżeń. Usterkę można było rozpoznać bo błędy dawały się skasować a powracały dopiero gdy samochód był w ruchu.
  • Poziom 31  
    Przednie piasty jak i tylne są na wieńcach(z przodu na półosiach a z tyłu na bębnie) i teraz pytanie czy systemy ABS starego typu nie różniły się wielkościami zębów,czy wszystkie miały ten sam "moduł zęba".Niestety auto pojechało z klientem więc nie mam możliwości sprawdzenia rezystancji czujników na wtyczce od stera.Temat będzie wałkowany po weekendzie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Doktorr napisał:
    Spotkałem się z przypadkiem usterki w systemie z tarczą magnetyczną w łożysku, gdzie pomogła dopiero wymiana łożysk. Pomimo iż wizualnie nie budziły one zastrzeżeń. Usterkę można było rozpoznać bo błędy dawały się skasować a powracały dopiero gdy samochód był w ruchu.

    Tylko w moim przypadku są to błędy stałe których nie można usunąć.Więc logicznie myśląc moduł zęba nie ma tu nic do rzeczy.
  • Poziom 34  
    Stałe błędy świadczą o problemach z ciągłością obwodu.
    Fuelinyourblood zasugerował dobre rozwiązanie, aby pomiary rozpocząć we wtyczce od sterownika.
  • Poziom 31  
    No więc temat rozwiązany.Właściciel pojechał do innego warsztatu i naprawili mu auto wymieniając pompę ABS i obydwa czujniki.I to się nazywa profesjonalizm :D.A ja tu mu chciałem tanio a dobrze zrobić.Człowiek uczy się na błędach.