Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak uruchomić sterownik silnika odłaczony od samochodu -OBD2

melersan 11 Nov 2010 01:11 4865 12
  • #1
    melersan
    Level 11  
    Witam serdecznie.

    Na magisterkę robię komputer pokładowy do samochodu spalinowego z interfejsem OBD2. Komunikację między komputerem pokładowym a samochodem zapewnia układ ELM327. O ile zabawa w odczyty wszelakich parametrów nie sprawia problemów i jest relatywnie bezpieczna dla samochodu, o tyle odczyt błędów i ich kasowanie chciałbym przetestować na oddzielnym komputerze (po pierwsze musiałbym celowo wywołać jakiś błąd, po drugie nie chciałbym narażać się na konieczność obcowania z profesjonalnymi diagnostami w celu naprawy tego co zepsuję ;] ).



    Miałem możliwość zakupu sterownika silnika do Yariski, ale w serwisie Toyoty powiedziano mi, że nie da się go odpalić i się z nim komunikować, bo musi być podłączony do reszty sterowników itd.

    Więc pytanie do kolegów, czy może znają sposób, w jaki sposób odpalić u siebie na biurku takiego kompa (może innych marek da radę odpalić), mając do dyspozycji zasilacz, opis pinów komputera i interfejs ELM327.

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam
    Damian
  • #2
    brandy-p
    Level 31  
    Jako, że w necie najwięcej informacji jest na temat grupy vag, to skłoniłbym się ku sterownikowi z tej właśnie grupy. Jeśli dobrze zrozumiałem cel użycia tego sterownika, to ów sterownik musi mieć usunięte immo lub być w komplecie (immo box lub zegary). Zmiana fejsu z ELM na VAG-com też rozszerzy możliwości.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    szogun0
    VAG group specialist
    Skoro chce sprawdzić tylko czy da radę wykasować zapamiętane błędy, to wystarczy zrobić co opisał Motronic.
  • #6
    milejow
    Level 43  
    Nie wykasuje błędów z gołego stera bez podłączonych peryferii(czujniki, sondy itp) Zaraz pojawią się ponownie lub nie dadzą się usunąć
  • #7
    szogun0
    VAG group specialist
    Zależy w jakim sterowniku i z jakiego auta.
  • #8
    kortyleski
    Level 43  
    Przecież za pomocą kilku rezystorów i kondensatora możesz zasymulować instalację silnika.
  • #9
    melersan
    Level 11  
    georgesgr wrote:
    Jaki jest sens podlaczenia na stole w celu "zabawy" z awariami i bladami jesli nie ma calej reszty systemu? Niczego sie tak nie dowiesz. Trzeba by zbudowac cale stanowisko "badawcze", najlepiej z silnikiem.
    Twoj komputer poladowy mialby za zadanie rowniez diagnostyke?
    Pozdrawiam, Georges



    Tak ma robić wszystko co popularne interfejsy diagnostyczne łącznie z odczytem i kasowaniem błędów plus kilka innych perełek:). Na żywym silniku boje się testować odczyt i kasowanie błędów, więc wystarczyłoby mi odczyt na stole i chwilowe skasowanie. Odnośnie VAG nie chciałbym się ograniczać do jednej grupy pojazdów, co prawda ELM nie pozwala na ingerencję w ABS czy AirBag ale w komputerze pokładowym, który głównie ma ładnie obrazować zachowanie samochodu, nie musi być wszystko na raz. Poza tym jak mi się będzie chciało, to bezpośrednio po Canie można sobie pokadać z autem.

    Też myślałem, że wystarczy zasilić i zapytac sterownik za pomocą interfejsu o błedy i że będzie odpowiadał, ale po stwierdzeniu oficjalnego serwisu Toyoty że nie da rady już nie wiem czy tak można...

    dzięki za odp.
  • #10
    saly
    Level 32  
    To wszystko zależy z czym chcesz gadać, jak weźmiesz nowy sterownik który multipleksuje z immo i innymi, to za dużo nie pogadasz. Weź sterownik z jakiegoś rocznika 95 97. Np sensor AIRBAG np z grupy VW jak wykasujesz błędy, to pokażą się dopiero po ponownym podłączeniu, jak robisz crash date i wykasujesz mu błędy na stole wkładasz do auta które ma wszystko ok to sterownik wygasi lampke.
    Tym co mówi serwis się nie kieruj, bo oni wiedzą tylko że wszystko wiedzą.
    Kiedyś podłączałem fiatowski na stole parametry bzdurne błędów kilkanaście ale gadał. Kilka zasymulowanych czujników i dało by się coś podziałać. Najlepiej sterownik o jakiejś prostej ośmiozaworówki z jakiegoś reno opla, tylko kilka czujników.
  • #11
    melersan
    Level 11  
    niestety muszę gadać w standardzie OBD2, więc jeżeli dorwę sterownik z auta rejestrowanego w Polsce to rocznik 2002 minimum, no chyba że VAG to wtedy chyba od 96 już dawali, ale czysty obd2 to 2002. JAk myślisz, jakbym dorwał od gołej pandy to by się dało pogadać? Powiedzmy panda 2003 bez jakichkolwiek dodatków typu immo, abs itd:)

    może to jest trop :)
  • #12
    saly
    Level 32  
    Nie wiem czy bez immo znajdziesz, bez podłączonej reszty powinien gadać, z taką wiedzą ciężko bo mało kto się tym zajmuje.
    Ostatnio oglądałem film na stronie CDIF2/youtube z pokazem działania CDIF2, koleś miał podłączony ster na stole z reno master 3.0dCi EDC16 było kilka błędów, jako parametr podglądał napięcie zasilanie które regulował zasilaczem.
    Link
    Nie wiem czy było immo wywalone
  • #13
    melersan
    Level 11  
    saly dzięki za zainteresowanie:)

    Jak coś ogarnę w tym temacie to napiszę, czy udało mi się odpalić. Poszukam czegoś od gołej pandy i zobaczymy :)