Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II 2001r 1.8 16V falujące obroty (reaguje na pedał)

11 Lis 2010 13:31 28206 17
  • Poziom 10  
    Witam...

    Mam od pół roku lagunke 1.8 16V silnik F4P z 2001 roku, kombi.

    Zakupiłem ją z typową dla tego silnika usterką objawiającą się wahaniami obrotów w zakresie 2000-2500 oraz brakiem reakcji na pedał gazu jak i stosownym komunikatem fuel injection faulty. Dodam że ktoś już wymieniał przepustnicę jak sądzę gdyż widniał na niej napis wykonany korektorem "lag II".

    Szybko doszedłem iż winą był kalkulator wtrysku (raz sterował przepustnicą - charakterystyczny pisk przepustnicy oraz jej kalibracja?? po włożeniu karty a raz totalna cisza i wtedy tryb awaryjny.)

    Wymieniłem kalkulator, przelutowałem pamięć z kodem immo, objaw znikną.

    Niedługo po tym pojawiło się kolejne dziwne zachowanie. Mianowicie po odpaleniu silnika obroty wzrastają (różnie czasem 1200 czasem i 2000) tak jakby ssanie.. Po rozgrzaniu opadają lecz po krótkiej jeździe przy wrzuceniu luzu skaczą 1200 - 2000 i tak do momentu zatrzymania auta (opadają po kilku sekundach) bądź zgaszeniu i ponownemu rozruchowi silnika. Objaw wraca ponownie po przejechaniu kilku km i tak w kółko.

    Pedał gazu reaguje, brak błędów w komputerze.

    Silnika krokowego albo w tym modelu nie ma albo ja nie mam pojęcia gdzie on jest.

    Nie ma go przy przepustnicy (tzn nie występuje jako osobny element). Do przepustnicy dochodzi 6 przewodów (4 na 2 potencjometry i 2 na zasilanie) i nigdzie więcej w jej okolicy żadne kabelki nie idą...

    Przepływomierza także nie ma...

    Ratujcie... nie mam pojęcia co to może być.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A może by ją przeczyścić i przyuczyć? Te przewody w kostce też dokładnie sprawdź.
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Wykonaj clipem test ścieżek potencjometru
  • Poziom 10  
    Byłem dziś u znajomego, podłączył clipa i stwierdził że to jednak potencjometr w pedale gazu.. Kupiłem używany, przełożyłem i objaw skoków znikną.

    Zostało coś takiego:

    Luzuje z biegu jadąc np 40km/h, obroty stoją twardo 1100, po zatrzymaniu opadają do ~980..

    Kalibracja "nowego" pedału z przepustnicą może tu pomóc?? Czy może to nic takiego??

    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Panowie odkopie ten temat.Ja mam to samo w swojej lagunie.Czy ktoś wie co to jest?Co może być tego przyczyną?A i gdzie znajduje sie ten kalkulator wtrysku?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sorki nie spojrzałem na date.Kolego Tompres możesz trochę więcej coś opisać.Ja mam identyczne objawy.Tylko mi się zapala kontrolka wtrysku i samochód nie reaguje na pedał gazu.Ale jak nacisnę hamulec obroty wracają do normy.Może gdzieś jest nieszczelność w układzie dolotowym???
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pierwsze to Clipa podłączyć, drugie to sprawdzić przewody przy przepustnicy oraz przy pedale sprzęgła.

    A komputerek jest pod akumulatorem, kolega autka zabezpiecza i nie wie? :D
  • Poziom 33  
    Kolega zabezpiecza autka ale nie wszystko wie.Takich ludzi nie ma.Z lagunami miałem mało doczynienia.Są takei samochody co robisz dużo i co nie miałś doczynienia.Choć są bardzo popularne i jest ich dużo.Przewody przy przepustnicy są OK.A co sie ma sprzęgło do obrotów?Co do komputerka to słyszałem.Znaczy to jest komputer samochodu który został nazwany kalkulatorem wiec mogłem trochę zostać zbity z tropu.Komputer odpowiada za to,że nie reaguje na pedał gazu ale co z tymi obrotami?Samochód był podłanczany do CDIF'a i nic nie wykazało.Muszę chyba jechać na CLIP'a.Jak coś wiesz więcej to podziel się info.
  • Poziom 10  
    Sorki za ten kalkulator ale myślałem że to oczywiste :) Wracając do pytania Przemo9826 dobrze Cie kieruje. Pedał sprzęgła czyli czujniki (chyba są 2) mają wiele do obrotów.. Np spowalniają opadanie obrotów przy zmianie biegów..

    A Twoja laguna to czasem nie jest po przekładce?? Miałem kiedyś podobny przypadek.. FachoFcy tak powpinali kostki że po wciśnięciu sprzęgła zapalały się światła stopu :D i kalkulatorek durniał :)

    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Nie kolego.Czysty polski salon.Ale ja mam z obrotami jak Ty.Na luzie 1100-1200 jak stanę normalnie 900.A i możesz mi jeszcze podesłać ewentualnie na priv gdzie jest w kompie ta pamięc z immo?Bo czasami mam też,że się blokują.Ale to nie jest jeszcze na szczęście takie uciążliwe.I czy łątwo ją wylutować.A widzisz z tymi obrotami to jest tak,że jak samochód stanie to one spadają.Więc to może coś z powietrzem.
  • Poziom 10  
    Hmm.. Też kiedyś myślałem o powietrzu.. jak ostro wcisnę pedał gazu słychać takie syknięcie jakby gdzieś bokiem łapał.. ale nie przyglądałem się temu bliżej na razie..

    Co do lokalizacji memorki jest na lewo od procka.. Powietrzem łatwo obudowa so8..

    Pozdro

    Laguna II 2001r 1.8 16V falujące obroty (reaguje na pedał)
  • Poziom 1  
    Identyczne objawy - Laguna 2002, 2.0 (samochód kupiony w Polsce w salonie, jestem drugim właścicielem i znam jego historię)
    Wchodzi na wysokie obroty, po wrzuceniu na luz, głównie na zimno, ale nie tylko.

    Podobne reakcje:
    luz:jadę - wyższe obroty, staję - niższe,
    na biegu - normalnie.

    Ktoś to może rozwiązał definitywnie??
  • Poziom 33  
    Ja wymieniłem przepustnicę i narazie jest dobrze.Musisz się szykować na wymianę.
  • Poziom 8  
    Problem ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła i hamowaniu, spadają do 600 po czym się podnoszą na normalną pozycję. Na biegu jałowym jest wszystko ok. Poza tym ok.
  • Poziom 4  
    scott37 napisał:
    Problem ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła i hamowaniu, spadają do 600 po czym się podnoszą na normalną pozycję. Na biegu jałowym jest wszystko ok. Poza tym ok.

    Doszedłeś już o co chodzi z tymi obrotami? bo mam to samo :( a czyszczenie przepustnicy nie pomogło.
  • Poziom 10  
    Posiadam laguna z 2003 roku z instalacja lpg holenderska i mam dokładnie ten sam problem. Przy zwalnianiu na luzie obroty około 1100 a po zatrzymaniu równo 900. Auto świeżo po wymianie rozrządu i usterka nadal występuje. Czy ktoś znalazł rozwiązanie ?
  • Poziom 32  
    damianjezol napisał:
    Posiadam laguna z 2003 roku z instalacja lpg holenderska i mam dokładnie ten sam problem. Przy zwalnianiu na luzie obroty około 1100 a po zatrzymaniu równo 900. Auto świeżo po wymianie rozrządu i usterka nadal występuje. Czy ktoś znalazł rozwiązanie ?

    Zachowanie prawidłowe silnika podczas toczenia się pojazdu na "luzie" .
    Programowo podniesione obroty biegu jałowego w celu zapewnienia prawidłowego podciśnienia w układzie wspomagania hamulców .
    To nie usterka tylko prawidłowe działanie samochodu .
    Patent stosowany od początku istnienia elektronicznego układu wtrysku czyli gdzieś od połowy lat 80-tych :D
  • Poziom 43  
    genek1000 napisał:
    To nie usterka tylko prawidłowe działanie samochodu .

    Tylko większość aut ma to tak zestrojone, że nie daje o osobie znać tak bardzo jak w Lagunie II, sam mam to auto a przed nim kilka renówek z benzynami i w żadnej nie ma aż tak znaczącego podniesienia obrotów jałowych w toczącym się aucie jak właśnie w Lagunie II z ECM Sagem s2000. O ile mnie pamięć nie myli to ,,problem,, (to nie jest żaden problem tylko nieznaczny błąd w programie sterownika) ten dotyczy tylko tego konkretnego ECM, np. Syrius 34 czy Sagem S3000 nie maja tego efektu tak znacząco widocznego.