Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna II 2001r 1.8 16V falujące obroty (reaguje na pedał)

Tompress 11 Nov 2010 13:31 32685 19
  • #1
    Tompress
    Level 11  
    Witam...

    Mam od pół roku lagunke 1.8 16V silnik F4P z 2001 roku, kombi.

    Zakupiłem ją z typową dla tego silnika usterką objawiającą się wahaniami obrotów w zakresie 2000-2500 oraz brakiem reakcji na pedał gazu jak i stosownym komunikatem fuel injection faulty. Dodam że ktoś już wymieniał przepustnicę jak sądzę gdyż widniał na niej napis wykonany korektorem "lag II".

    Szybko doszedłem iż winą był kalkulator wtrysku (raz sterował przepustnicą - charakterystyczny pisk przepustnicy oraz jej kalibracja?? po włożeniu karty a raz totalna cisza i wtedy tryb awaryjny.)

    Wymieniłem kalkulator, przelutowałem pamięć z kodem immo, objaw znikną.



    Niedługo po tym pojawiło się kolejne dziwne zachowanie. Mianowicie po odpaleniu silnika obroty wzrastają (różnie czasem 1200 czasem i 2000) tak jakby ssanie.. Po rozgrzaniu opadają lecz po krótkiej jeździe przy wrzuceniu luzu skaczą 1200 - 2000 i tak do momentu zatrzymania auta (opadają po kilku sekundach) bądź zgaszeniu i ponownemu rozruchowi silnika. Objaw wraca ponownie po przejechaniu kilku km i tak w kółko.

    Pedał gazu reaguje, brak błędów w komputerze.

    Silnika krokowego albo w tym modelu nie ma albo ja nie mam pojęcia gdzie on jest.

    Nie ma go przy przepustnicy (tzn nie występuje jako osobny element). Do przepustnicy dochodzi 6 przewodów (4 na 2 potencjometry i 2 na zasilanie) i nigdzie więcej w jej okolicy żadne kabelki nie idą...

    Przepływomierza także nie ma...

    Ratujcie... nie mam pojęcia co to może być.
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A może by ją przeczyścić i przyuczyć? Te przewody w kostce też dokładnie sprawdź.
  • Helpful post
    #3
    edward.iskra
    User under supervision
    Wykonaj clipem test ścieżek potencjometru
  • #4
    Tompress
    Level 11  
    Byłem dziś u znajomego, podłączył clipa i stwierdził że to jednak potencjometr w pedale gazu.. Kupiłem używany, przełożyłem i objaw skoków znikną.

    Zostało coś takiego:

    Luzuje z biegu jadąc np 40km/h, obroty stoją twardo 1100, po zatrzymaniu opadają do ~980..

    Kalibracja "nowego" pedału z przepustnicą może tu pomóc?? Czy może to nic takiego??

    Pozdrawiam
  • #5
    xwit
    Level 33  
    Panowie odkopie ten temat.Ja mam to samo w swojej lagunie.Czy ktoś wie co to jest?Co może być tego przyczyną?A i gdzie znajduje sie ten kalkulator wtrysku?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sorki nie spojrzałem na date.Kolego Tompres możesz trochę więcej coś opisać.Ja mam identyczne objawy.Tylko mi się zapala kontrolka wtrysku i samochód nie reaguje na pedał gazu.Ale jak nacisnę hamulec obroty wracają do normy.Może gdzieś jest nieszczelność w układzie dolotowym???
  • #6
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pierwsze to Clipa podłączyć, drugie to sprawdzić przewody przy przepustnicy oraz przy pedale sprzęgła.

    A komputerek jest pod akumulatorem, kolega autka zabezpiecza i nie wie? :D
  • #7
    xwit
    Level 33  
    Kolega zabezpiecza autka ale nie wszystko wie.Takich ludzi nie ma.Z lagunami miałem mało doczynienia.Są takei samochody co robisz dużo i co nie miałś doczynienia.Choć są bardzo popularne i jest ich dużo.Przewody przy przepustnicy są OK.A co sie ma sprzęgło do obrotów?Co do komputerka to słyszałem.Znaczy to jest komputer samochodu który został nazwany kalkulatorem wiec mogłem trochę zostać zbity z tropu.Komputer odpowiada za to,że nie reaguje na pedał gazu ale co z tymi obrotami?Samochód był podłanczany do CDIF'a i nic nie wykazało.Muszę chyba jechać na CLIP'a.Jak coś wiesz więcej to podziel się info.
  • #8
    Tompress
    Level 11  
    Sorki za ten kalkulator ale myślałem że to oczywiste :) Wracając do pytania Przemo9826 dobrze Cie kieruje. Pedał sprzęgła czyli czujniki (chyba są 2) mają wiele do obrotów.. Np spowalniają opadanie obrotów przy zmianie biegów..

    A Twoja laguna to czasem nie jest po przekładce?? Miałem kiedyś podobny przypadek.. FachoFcy tak powpinali kostki że po wciśnięciu sprzęgła zapalały się światła stopu :D i kalkulatorek durniał :)

    Pozdrawiam
  • #9
    xwit
    Level 33  
    Nie kolego.Czysty polski salon.Ale ja mam z obrotami jak Ty.Na luzie 1100-1200 jak stanę normalnie 900.A i możesz mi jeszcze podesłać ewentualnie na priv gdzie jest w kompie ta pamięc z immo?Bo czasami mam też,że się blokują.Ale to nie jest jeszcze na szczęście takie uciążliwe.I czy łątwo ją wylutować.A widzisz z tymi obrotami to jest tak,że jak samochód stanie to one spadają.Więc to może coś z powietrzem.
  • #10
    Tompress
    Level 11  
    Hmm.. Też kiedyś myślałem o powietrzu.. jak ostro wcisnę pedał gazu słychać takie syknięcie jakby gdzieś bokiem łapał.. ale nie przyglądałem się temu bliżej na razie..

    Co do lokalizacji memorki jest na lewo od procka.. Powietrzem łatwo obudowa so8..

    Pozdro

    Laguna II 2001r 1.8 16V falujące obroty (reaguje na pedał)
  • #11
    Panmik
    Level 1  
    Identyczne objawy - Laguna 2002, 2.0 (samochód kupiony w Polsce w salonie, jestem drugim właścicielem i znam jego historię)
    Wchodzi na wysokie obroty, po wrzuceniu na luz, głównie na zimno, ale nie tylko.

    Podobne reakcje:
    luz:jadę - wyższe obroty, staję - niższe,
    na biegu - normalnie.

    Ktoś to może rozwiązał definitywnie??
  • #12
    xwit
    Level 33  
    Ja wymieniłem przepustnicę i narazie jest dobrze.Musisz się szykować na wymianę.
  • #13
    scott37
    Level 9  
    Problem ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła i hamowaniu, spadają do 600 po czym się podnoszą na normalną pozycję. Na biegu jałowym jest wszystko ok. Poza tym ok.
  • #14
    szpadyzor46
    Level 6  
    scott37 wrote:
    Problem ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła i hamowaniu, spadają do 600 po czym się podnoszą na normalną pozycję. Na biegu jałowym jest wszystko ok. Poza tym ok.

    Doszedłeś już o co chodzi z tymi obrotami? bo mam to samo :( a czyszczenie przepustnicy nie pomogło.
  • #16
    damianjezol
    Level 10  
    Posiadam laguna z 2003 roku z instalacja lpg holenderska i mam dokładnie ten sam problem. Przy zwalnianiu na luzie obroty około 1100 a po zatrzymaniu równo 900. Auto świeżo po wymianie rozrządu i usterka nadal występuje. Czy ktoś znalazł rozwiązanie ?
  • #17
    genek1000
    Level 35  
    damianjezol wrote:
    Posiadam laguna z 2003 roku z instalacja lpg holenderska i mam dokładnie ten sam problem. Przy zwalnianiu na luzie obroty około 1100 a po zatrzymaniu równo 900. Auto świeżo po wymianie rozrządu i usterka nadal występuje. Czy ktoś znalazł rozwiązanie ?

    Zachowanie prawidłowe silnika podczas toczenia się pojazdu na "luzie" .
    Programowo podniesione obroty biegu jałowego w celu zapewnienia prawidłowego podciśnienia w układzie wspomagania hamulców .
    To nie usterka tylko prawidłowe działanie samochodu .
    Patent stosowany od początku istnienia elektronicznego układu wtrysku czyli gdzieś od połowy lat 80-tych :D
  • #18
    milejow
    Level 43  
    genek1000 wrote:
    To nie usterka tylko prawidłowe działanie samochodu .

    Tylko większość aut ma to tak zestrojone, że nie daje o osobie znać tak bardzo jak w Lagunie II, sam mam to auto a przed nim kilka renówek z benzynami i w żadnej nie ma aż tak znaczącego podniesienia obrotów jałowych w toczącym się aucie jak właśnie w Lagunie II z ECM Sagem s2000. O ile mnie pamięć nie myli to ,,problem,, (to nie jest żaden problem tylko nieznaczny błąd w programie sterownika) ten dotyczy tylko tego konkretnego ECM, np. Syrius 34 czy Sagem S3000 nie maja tego efektu tak znacząco widocznego.
  • #19
    Kubi PL
    Level 10  
    scott37 wrote:
    Problem ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła i hamowaniu, spadają do 600 po czym się podnoszą na normalną pozycję. Na biegu jałowym jest wszystko ok. Poza tym ok.


    Sory za odkopanie tematu


    Mam ten sam przypadek, jadac na biegu i wysprzeglajac go obroty ida mocno ku 0, nawet potrafi zgasnąc nie zawsze ale w wiekszosci dojdzie do 500 i wraca na +/- 1000.
    na biegu obroty ok jak i na jałowym w miejscu ok 800-900rpm . Przy odpalaniu raczej z rana na zimnym przez jakies 30sek moze mam wrazenie jak by się dławił i nie równo chodził potem już ok. Cewki zapłonowe sprawne
    Wymieniony rozrząd, pompa sprzegła, wysprzeglik, tarcza sprzegła, docisk,rozrzad,oleje, dodatkowo z błedów clipa wymieniona 2 sonda za katem oraz druga przepustnica.

    //Laguna 2 2002 2.8 16v grandtour 88kw 120km
  • #20
    genek1000
    Level 35  
    Kubi PL wrote:
    /Laguna 2 2002 2.8 16v grandtour 88kw 120km

    Jak już to 1.8 . :D
    Kubi PL wrote:
    Mam ten sam przypadek, jadac na biegu i wysprzeglajac go obroty ida mocno ku 0, nawet potrafi zgasnąc nie zawsze ale w wiekszosci dojdzie do 500 i wraca na +/- 1000.
    na biegu obroty ok jak i na jałowym w miejscu ok 800-900rpm .

    Przypadłość tych silników / systemów wtrysku . W niektórych egzemplarzach mniej w innych więcej .
    Do czyszczenia przepustnica , adaptacja składów mieszanki , górna sonda tlenu , aktualizacja oprogramowania wtrysku do ostatniej możliwej wersji , wtryskiwacze paliwa , ogólne zużycie silnika .
    Dodatkowe pytanie - czy jest pasożyt w postaci LPG :?: