Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara Picasso - nie chce odpalić

MAT4888 11 Nov 2010 14:21 11558 22
Tespol
  • #1
    MAT4888
    Level 9  
    Ostatni raz była odpalana 2 miesiące temu - bez problemu.
    Rozrusznik kręci, pompa paliwowa ok, na listwę benzyna dochodzi, immobiliser ok, na kompie nie ma żadnych błędów.
    Wpuszczony samostart - nie ma żadnej różnicy. Cały czas to samo, kręci i raz na jakiś czas tak jakby już miał chwycić.
    Silnik 1.8 benzyna. Rocznik 2000.

    Raczej nie ma sensu jej przeciągnąć na lince?
  • Tespol
  • Helpful post
    #2
    autoas
    Level 42  
    Można spróbować podmienić świece
  • Helpful post
    #3
    kortyleski
    Level 43  
    A przede wszystkim sprawdzić czy jest iskra. Stawiam że nie ma
  • Tespol
  • #4
    MAT4888
    Level 9  
    Nie ma iskry. Teraz jaki może być tego powód, biorąc pod uwagę fakt, iż lexia nie pokazuje żadnego błędu?
  • Helpful post
    #5
    psikus10552
    Level 13  
    na początek sprawdzić mase i zasilanie na cewkę
  • #6
    MAT4888
    Level 9  
    Czy jeżeli byłoby z nią coś nie tak, lexia powinna to pokazać?
  • Helpful post
    #7
    autoas
    Level 42  
    Nie przeceniaj sprzętu...trochę trzeba porozkręcać i posprawdzać
    Masz lexię to rób testy, a nie tylko kody
  • #8
    kortyleski
    Level 43  
    Kiedy się skończy przekonanie że komputer diagnostyczny to panaceum na wszystkie zło? Kontrolka, miernik i oscyloskop. Po kolei, napięcia w kluczowych punktach i przebiegi sygnałów zmiennych.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    autoas
    Level 42  
    Dla mnie zawsze najważniejsze urządzenie to w warsztacie to próbówka lub probówka żarówkowa
  • Helpful post
    #11
    kortyleski
    Level 43  
    Nie autoas, nie probówka... Przynajmniej dwie probówki, jedna bardzo małej mocy a drugą mam 55W z H4 do kontroli obwodów z większym prądem. Do tego oczywiście magiczne cyferki w czarodziejskim pudełeczku i szalony wąż świecący w ciemności na zielono. I mnóstwo trybików we łbie, komputer też się przydaje.
  • #12
    ele5
    Conditionally unlocked
    Ja również z kontrolką się nie rozstaję, a przewody przedzwaniam jak trzeba H4 55W.
  • Helpful post
    #13
    Marecki1987
    Level 11  
    Podmien cewke jak masz skad albo wykrec ta i moze zostaw na grzejniku.Podejrzewam ze przez tyle czasu jak samochod byl nieodpalany to niezla wilgoc sie tam nagromadzila i mogla pasc calkowicie.Popsikaj tez wtyczki jakims preparatem do stykow.Samochod ma jezdzic a nie stac,pdobno wlasnie wiecej problemow jest jak stoi niz bije kilometry.
  • #14
    kybernetes
    Level 39  
    Sprawdź Lexią czy podczas rozruchu pokazuje prędkość obrotową silnika.
  • #15
    MAT4888
    Level 9  
    Kupiłem dzisiaj cewkę i nadal nie ma prądu na świecach. Kręci ale odpalić nie chce. Żadnych błędów. Pompa paliwa chodzi, benzyna na wtryskiwaczach jest, samochód kluczyk widzi więc immo też odpada raczej.
  • Helpful post
    #16
    autoel
    Level 26  
    Quote:
    Pompa paliwa chodzi

    -podczas kręcenia również czy tylko po załączeniu zapłonu?
    -na złaczu cewki jest to co ma być?
    -co masz na złączu wtrysku?
  • Helpful post
    #17
    kybernetes
    Level 39  
    kybernetes wrote:
    Sprawdź Lexią czy podczas rozruchu pokazuje prędkość obrotową silnika.
  • Helpful post
    #18
    kortyleski
    Level 43  
    Kup jeszcze z dziesięć cewek. Albo dwadzieścia. Nie łaska sprawdzić miernikiem co jest na kostce zespołu cewek? Powinno być zdaje się 12V, masa i dwa sterowania...
  • #19
    MAT4888
    Level 9  
    kybernetes wrote:
    kybernetes wrote:
    Sprawdź Lexią czy podczas rozruchu pokazuje prędkość obrotową silnika.


    Możesz mi podpowiedzieć co mi to da? Jeżeli jest sens ciągnięcia auta 15KM pod komputer to oczywiście ogarnę to.

    Dziękuje wszystkim z pomoc w uruchomienia auta.
  • Helpful post
    #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    MAT4888
    Level 9  
    Dzisiaj sprawdzałem napięcie na kostce do listwy zapłonowej. Jest ok. 5,5 V, czy przy takim napięcie powinien dawać iskrę?
  • Helpful post
    #22
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na których pinach sprawdzałeś?
  • #23
    MAT4888
    Level 9  
    Tam są tylko 3 piny. Jak powinienem to prawidłowo sprawdzić, żeby taka informacja coś dała?
    Potrzebna jest informacja z którego pinu jakie było napięcie?
    Skąd mogę wziąć jakiś schemat żeby mógł po kolei sprawdzić kable?
    Rozumiem, że tam na 100% powinno być ok 12V tak? W takim razie czym może być spowodowany spadek napięcia?