Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problem z centralnym zamkiem stig21s

topic1980 11 Nov 2010 18:25 5472 14
  • #1
    topic1980
    Level 9  
    witam. mam problem z podlaczaniem centralneo zamka do vw t4. kupilem na allegro cz stig 21s. schemat standardowy bez pilotow, wszystko kolorami opisane wiec nie mozna pomieszac kabelkow a mimo to nie dziala. tz. mam 2 silowniki master. w drzwiach pasazera dziala ok. jak wlaze klucz do zamka to otwiera i zamyka wszystkie drzwi. natomiast z drzwi kierowcy nie dziala nic. tylko centralka pyka. 2 wyjscia odpowiedzialne za podlaczenie go z alarmem tez nie powoduja otwarcia/zamkniecia drzwi. (sterowany masa). teraz zastanawiam sie czy jeden silownik master jest uszkodzony i robi jakies zwarcie czy cos z centralka jest nie tak? a moze brakuje jakiegos przekaznika? prosze o odp kogos kto sie bawi w takie cos.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przecież podłączenie jest takie samo, jak w drugich drzwiach. Sprawdź, co się dzieje na przewodach sterujących z tego mastera. Czy jest dobrze dopięta masa (do czarnego), czy pojawia się ona na brązowym i białym w zależności od położenia siłownika. Podaj ręcznie masę na brązowy i biały na przewody w drzwiach (zasymuluj prace siłownika) i sprawdź, czy działa. możliwości są trzy: błąd w podłączeniu, wadliwa regulacja, uszkodzenia switcha w siłowniku master.
  • #3
    topic1980
    Level 9  
    wydaje mi sie ze masa jest na tym silowniku bo po przekreceniu klucza w tych drzwiach silownik dociaga a centralka pstryka wiec jakas praca jest. tylko nie jest przesylana dalej. silowniki sa "strong" czyli niby 8kg uciagu a z tego co mam w instrukcji do tego stiga to pisze ze dla takich wlasnie silownikow ponoc kable otwierania/zamykania czyli brazowy i bialy powinny byc zamienione. ale wtedy to juz zupelnie zadne drzwi nie dzialaja. wparuje tam z miernikiem i dokladnie porownam prady na obu silownikach master. mam jeszcze tylko pytanie odnosnie podlaczenia pod alarm. a mianowicie te 2 przewody maja osobne wyjscie z centralki ale przeciez dzialaja tak samo jak silownik dajac mase raz na jeden przewod (otwieranie) raz na drugi (zamykanie) a skoro dzialaja tak samo jak silownik to dlaczego w centralce sa osobne wyjscia na ten alarm? czy alarm nie moze byc zwyczajnie podlaczony pod przewody otwierania i zamykania w np. silowniku?
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Masa sterowania NIE MA NIC WSPÓLNEGO z masą występującą na silniku w czasie pracy.

    Zamieść tu instrukcje do tego sterownika, by była jasność.
  • #5
    topic1980
    Level 9  
    http://www.stig.pl/produkty.php?id_produktu=603&id=146#dol

    problem z centralnym zamkiem stig21s

    tylko u mnie sa 2 silowniki master. i tak sie zastanawiam czy mozna smialo zewrzec pin 5 z 7 i 6 z 8 ? po co one sa rozdzielone skoro pod 7 i 8 podlacza sie i alarm i dodatkowy wlacznik otwierania i zamykania drzwi z wewnatrz auta, a moze byc tez podlaczony pod 5 i 6. no chyba ze sie myle to mnie poprawcie.

    dodam jeszcze, ze u mnie na centralce pin 1 to +12v a pin 2 to masa czyli odwrotnie niz na schemacie ale to chyba tylko pomylka w druku

    Jeszcze raz zamieścisz linki do aukcji, zostaną wyciągnięte konsekwencje! Post raportowany. Popraw pisownię! [Błażej]
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A co tam dziwnego? Drugi master podłączasz równolegle do pierwszego, a te dwa dodatkowe przewody, to ułatwienie dla montażystów, jeśli spinają to z alarmem. Równie dobrze można je wykorzystać do dodatkowego mastera, tylko trzeba pamiętać o pociągnięciu masy (czarny).
    Otwórz ten sterownik i sprawdź, czy te piny nie są wewnątrz zwarte.
  • #7
    topic1980
    Level 9  
    w takim razie cos nie tak mam chyba z centralka bo podajac mase na kabelki od alarmu drzwi sie nie zamykaja ani nie otwieraja tylko cos pyka w centralce. ale tak jak mowilem, pobawie sie miernikiem, a jak trzeba to polacze wszystko od nowa zamieniajac silowniki miejscami chociaz nie wiem czy to cos da. poza tym w instrukcji pisalo ze te silowniki strong maja miec zamienione wlasnie te 2 kabelki miejscami wiec dochodzi mi dodatkowa kombinacja. dzieki za podpowiedzi. schemat i podlaczenie to banalna sprawa a mimo to cos nie dziala i teraz musze tylko znalezc usterke.
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli coś tyka, to pewnie przekaźniki, czyli centralka działa poprawnie.
    Ewentualnie coś jest z zasilaniem przekaźników. Sprawdź, czy na niebieskim i zielonym pojawia się napięcie naprzemiennie +/- i -/+ w zależności od tego, czy zewrzesz z masą biały czy brązowy.
    Możliwe, że czas pobudzenia powinien wynosić około sekundy.
  • #9
    topic1980
    Level 9  
    dzieki. sobote mam cala wolna od pracy wiec spedze ten dzien w aucie. musi sie udac. napisze co bylo jak zrobie
  • #10
    topic1980
    Level 9  
    juz cz dziala. przyczyna byly szybkozlaczki do kabli. wszystkie usunalem i tradycyjnie polutowalem. wszystkie drzwi chodza. za to teraz mam pytanie odnosnie alarmu. dzisiaj wzialem sie za jego montaz ale jeszcze nie skonczylem. mam problem bo po otwarciu drzwi mija jakies 20 sekund i automatycznie wszystkie sie zamykaja. a co jak klucze zostana w stacyjce? narazie mam podlaczone tylko "+", masa i centralny zamek. chodzilo mi o to zeby juz uzywac pilotow. czy w dalszym etapie podlaczania alarm nie bedzie zamykal drzwi samoczynnie? moze chociaz nie przy kluczach w stacyjce?
  • #11
    gemiel
    Level 24  
    Nie napisałeś jaki masz alarm. Może ma podłączenie do pedału hamulca. Wtedy po kilkunastu sekundach od włączenia zapłonu gdy naciśniesz hamulec to blokuje drzwi. Mam tak w swoim alarmie i jest to przydatne.
  • #12
    topic1980
    Level 9  
    juz wszystko dziala jak nalezy. cz i alarm. tylko nie wiem dlaczego po uruchomieniu auta blokuje drzwi po okolo 10 sekundach. nie powinien od razu jak w innych autach? nie ma podlaczenia pod pedal hamulca. a moze ta opcja jest programowalna? jesli tak to w instrukcji nic na ten temat nie bylo. jedynie przestawienie pod cz elekrtyczny badz pneumatyk.
  • #13
    festa100
    Level 10  
    Witam! Ja mam podobny problem w VW T4 mam cztery przewody od mastera silownika i do tego przekaznik centralnego zamka TOP-27 i kombinuje jak to podlaczyc-prosze o pomoc
  • #14
    sandal7
    Level 21  
    od jakiego mastera , centralny masz oryginalny czy dokładany ?
  • #15
    festa100
    Level 10  
    Oryginalny! zielone silowniki VW-czteroprzewodowe