Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 2.0 Hdi metaliczne stuki

gieno1 11 Lis 2010 20:06 8551 4
  • #1 11 Lis 2010 20:06
    gieno1
    Poziom 13  

    Witam Szanownych Forumowiczów.

    Podobny wątek pojawił się już na tym forum lecz mój problem z 406 HDI jest nieco inny.
    Pojawiły się metaliczne, wyraźne i całkiem głośne stuki w okolicach głowicy, pompy wtryskowej (silnika) po lewej stronie patrząc od przodu auta. Pojawiły się nagle, gdy odpaliłem auto aby wyjechać z myjni. Zastanawiające jest jednak to że owe stuki cichną całkowicie jak tylko nieco zwiększę obroty zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Silnik nie jest słabszy, nie dymi, nie gaśnie na wolnych obrotach.

    Proszę o poradę ........ jest mi niezbędnym narzędziem do pracy.....

  • #2 11 Lis 2010 20:26
    colin555
    Poziom 27  

    popychacze? zawory klepią? rozrząd przestawiony? za dużo możliwości

  • #3 11 Lis 2010 20:40
    gieno1
    Poziom 13  

    Skłaniał bym się raczej do wtryskiwacza wynika to z tempa stuków ( tak jak by co czwarty stuk - choć oczywiście nie sposób tego policzyć ) lecz nie wiem czy aż tak głośny mógłby on być. Jaki jest objaw uszkodzonego wtrysku. Nie są to stuki głuche (tępe) lecz typowo metaliczne i dlaczego (to akurat dobrze) ustają po lekkim naciśnięciu pedału gazu.
    P.S - dzięki za szybką reakcję.......

  • #4 11 Lis 2010 22:37
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, co myłeś? zdejmij wtyczki z wtrysków i przedmuchaj i wysusz, powodzenia

  • #5 18 Lis 2010 17:18
    gieno1
    Poziom 13  

    Już po "bólu".
    Okazało się że stuki na wolnych obrotach powodowało uszkodzenie koła pasowego, trudne do lokalizacji na słuch a i wizualnie nie możliwe ponieważ z zewnątrz wyglądało OK.
    Całość operacji to wymiana:
    1. Koło pasowe rowkowe (2150011) - 286.06 zł;
    2. Koło napinacza (56630) - 225,41 zł;
    3. Koło napinacza (APV1028) - 131,15 zł;
    4. Pasek wzdł. (6PK1765) - 49,18 zł.
    Koszt całości naprawy wraz z robocizną wyniósł 960zł.

    Może się komuś przyda. Pozdrawiam............. .

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME