Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilot do autka rc 27mhz. Dopasowanie nadajnika i odbiornika.

12 Lis 2010 03:15 30642 42
  • Poziom 8  
    Witam państwa
    Jest to mój pierwszy post na forum mimo że odwiedzam go regularnie.
    Na początku chce zaznaczyć że nie znam się zbyt na elektronice chociaż trochę się tym interesuje.

Znalazłem dziś w piwnicy stary,kilkuletni samochód RC. Nie znalazłem do niego nadajnika ale na podwoziu pisze "27mhz". I tu pytanie do Was, czy jeśli znalazłbym JAKIŚ (gdyż ten oryginalny pewnie odszedł w zapomnienie) nadajnik 27mhz to samochód jeździłby, ewentualnie dało by się jakoś dopasować nadajnik z odbiornikiem w samochodzie?

Z góry dziękuję i pozdrawiam!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nowe zdalnie sterowane autka kosztują 20-30zł, warto się z tym babrać?
  • Poziom 8  
    Tak, ponieważ gdzieś mam taki pilot, od innego samochodu i może dałoby ruszyć.

Więc jeśli znalazłbym nadajnik na 27mhz to dałoby się coś zdziałać?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wszystko zależy od tego jakiego rodzaju jest to aparatura, jeśli tania chińszczyzna - nic nie zrobisz. Jeśli chińszczyzna na kwarc - jeśli masz chiński nadajnik na kwarc to jest nadzieja, tylko potrzebna odpowiednia para kwarców.

Sprawdź po prostu czy działa ten pilot który znajdziesz, jest szansa że zadziała od razu.
  • Poziom 8  
    Nie ma kwarców, to znaczy że nie ma ratunku?
    Jest tu taki kondensator który można kręcić śrubokrętem (podobny miałem w Walkie Talkie)
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Pokręcić możesz, jeśli nadajnik pracuje w tej samej modulacji i tylko na innym kanale, zmieniając delikatnie częstotliwość rezonansową odbiornika jest szansa że trafisz w to co trzeba. Jednak jeżeli różnica częstotliwości, albo sposobu modulacji / kodowania jest inna - nie uzyskasz nic poza rozstrojeniem odbiornika.