Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Smarowanie młotowiertarki Bosch SDS+ ?...

12 Lis 2010 14:00 18985 12
  • Poziom 13  
    Witam!
    Dostałem dwie uszkodzone wiertarki Bosch (GBH 2SR i 2-20 SRE). Po rozebraniu i oczyszczeniu wiem co muszę wymienić aby je zreanimować:
    GBH 2SR ma do wymiany wirnik (1 614 010 227), ponieważ zębnik jest uszkodzony, jak zweryfikować wizualnie czy zębatka (1 616 328 042) z nim współpracująca kwalifikuje się jeszcze do pracy lub utylizacji?
    2-20 SRE ma uszkodzoną plastikową obudowę przekładni (1 615 806 077) i pęknięty kołnierz pośredni (1 615 700 037), przecięty pierścień uszczelniający (1 610 206 023) , brak pierścienia gumowego (1 610 206 021).
    Jeśli chodzi o zakup części do GBH 2SR nie ma problemu bo niedaleko ode mnie jest firma produkująca zamienniki i mają je w przyzwoitych cenach.
    Jeśli chodzi o części do 2-20 SRE to jedynie udało mi się znaleźć na stronie Bosch'a, lecz ceny są mocno wykluczające opłacalność naprawy... Gdzie mogę je zakupić w przyzwoitych cenach - nie muszą być nowe i oryginalne - muszą być sprawne.
    Ostatnie pytanie dotyczy smarowania tego wszystkiego po złożeniu, czym (smarem, olejem), co dokładnie smarować, w jakich ilościach aplikować i jakie rodzaje tych smarowideł mają być?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Poziom 22  
    Jeżeli wymieniasz wirnik z powodu ściętych zębów) to wymień i tryb z nim współpracujący , bo możesz mieć później sam do siebie pretensje, że uszkodziłeś nowy wirnik.....Wymień też smar zanieczyszczony opiłkami z uszkodzonych zębatek.
    Sławek
  • Poziom 13  
    Dokładnie mam taki zamiar, ale chciałem się upewnić jak odróżnić dobrą od złej. Może ma ktoś fotkę nowej dobrej w porządnej rozdzielczości?
    Jaki smar proponujecie, myślałem o grafitowym TEXACO MULTIFAK EP2 - taki mam i do tłoka olej mineralny - kilka kropli wlać.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Kolego, to sę robi wizualnie, ale jak już wyżej kolega stwierdził jak wymieniać to oba elementy. Co do smarowania tłoka, polecam smar Makita( dostaniesz w najbliższym punkcie serwisowym)tylko że nie jest tani.
  • Poziom 15  
    Jeśli chodzi o smarowanie samej tulei (uchwytu narzędziowego, lufy, dzioba itp) to przyzwoicie cenowo wychodzi smar Makity. Tubka w granicach 13zł kosztuje - aplikujesz trochę na końcówkę wiertła a on już sam rozprowadza się po uchwycie. Zmniejszasz tym samym znacznie zużycie tulei - ścieranie trzpieni prowadzących wiertło itp. Tubka starcza na długo przy standardowym użytkowaniu.
  • Poziom 13  
    Wszystko rozumiem, ale czym nasmarować część zewnętrzną i wewnętrzną aluminiowego tłoka od udaru pneumatycznego?
    Przypominam, że wszystko mam rozebrane na pojedyncze części i porządnie wymyte ze starego smaru.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Dziękuję za linka, jednak przed stworzeniem tego tematu dość mocno przewertowałem elektrodę, po przez opcję szukaj...
    Nic po za podobnymi dość ogólnikowymi tematami nie znalazłem, stąd ten temat.
    Potrzebuję tylko wiedzieć jakie właściwości ma mieć smar i czy do tłoka w pneumatyce jest taki sam, czy stosowany jet inny, jeśli inny to gdzie dokładnie ma być zaaplikowany i w jakiej ilości?
    Czy mógłby się wypowiedzieć na ten temat jakiś Serwisant tych wiertarek?
    Co do ostatniego tematu, to wydaje mi się, że Celma ze względu na swą budowę (nie krytykuję jej broń Boże) wybacza smary o kiepskich właściwościach i z tym jest lepsza i łatwiejsza w serwisie.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Więc tak, kupiłem smar Makity (tubka 30g), gdzie i ile aplikować w GBH 2SR (to samo co GBH 2-24), prosiłbym o opisanie dokładnych miejsc i sposobu smarowania.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Witam ponownie!
    Złożyłem tą wiertarkę do kupy (działa), przy okazji przerobiłem tak aby miała także funkcję podkuwania - przeróbka prosta wymagająca jedynie kilku minut cierpliwości, wprawnej ręki.
    Wiertarka działa i miękko pracuje, jednak moje subiektywne odczucie jest takie, że ma słaby udar. Nałożyłem trochę tego smaru makity na zewnętrzną i wewnętrzną część tłoka (bez demontażu jego wnętrzności), zębatki i łożyska posmarowane zostały smarem łożyskowym do wysokich obciążeń ELF. Nie jestem pewien czy dobrze zrobiłem, ale ten smar z tubki makity wydał mi się zbyt rzadki aby dobrze smarować zębatki i łożyska (ma konsystencję soku pomidorowego).
    Zostało około pół tubki, wcisnąć resztę w tłok, czy wcisnąć przez otwór manetki wyboru pracy i mieć nadzieję, że się rozpłynie?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    Byłem teraz zrobić próbę, w odlewie żelbetonowym wiertłem fi6 na najwolniejszych obrotach otwór głębokości około 80 mm zajął mi jakieś 12 sekund - pomiar bardzo subiektywny. Na wiertarce się nie opierałem tylko trzymałem tak by nie dobijał udar, tylko żeby sprężyście wierciła.
    Czy Ktoś co często pracuje taką wiertarką może się wypowiedzieć czy jest dobrze, jeśli nie to jaki test przeprowadzić by mieć pewność.
    I jeszcze jedno zauważyłem - dolna część obudowy przekładni robi się ciepła.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Witam, oraz odkopuję. Czy w młotowiertarkach tloczek oraz przekładnię silnika smaruje się tym samym (EPS 1) czy stosować inny smar do tloka inny do przekladni a jeszcze inny do wiertłą?
    Jeśli tak to jakie to mają być smary? Akurat w moim przypadku to Einhell, ale jak jest w przypadku tanich chinczyków z marketów (lidl, biedronka, castorama) ?
  • Poziom 19  
    pantera2233 napisał:
    Witam, oraz odkopuję. Czy w młotowiertarkach tloczek oraz przekładnię silnika smaruje się tym samym (EPS 1) czy stosować inny smar do tloka inny do przekladni a jeszcze inny do wiertłą?
    Jeśli tak to jakie to mają być smary? Akurat w moim przypadku to Einhell, ale jak jest w przypadku tanich chinczyków z marketów (lidl, biedronka, castorama) ?

    Wyremontowałem młotowiertarkę Hitachi 2 lata temu. Przekładnia i tłok zasmarowane EPS1 i nie ma problemu. Do smarowania wiertła lub dłuta stosuję Litmos EP 23