Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Excel 2007 - lista rozwijana i dwa wiersze do wyświetlenia

sachary 12 Nov 2010 15:20 10796 10
  • #1
    sachary
    Level 9  
    Witam
    W jaki sposób stworzyć rozwijane menu z listą pracowników, tak że jak wybiorę nazwisko pracownika to wyświetlą mi się kompletne dane tego pracownika które mam wpisane w kilku komórkach ale w dwóch wierszach.
    1-pierwszy wiersz to 6 komórek (imię, nazwisko, rok ur., itp)
    2-drugi wiersz to 6 komórek (godz pracy , stawka, dojazdy, itp)
    Użyłem do tego pola kombi z formularzy, ale wyświetla mi się tylko jeden wiersz.

    Nie umiem sobie poradzić z wyświetleniem drugiego wiersza

    Dane zapisane są każdy w oddzielnej komórce ale imię i nazwisko to 2 scalone komórki
    Proszę o pomoc Tomek

    Excel 2007 - lista rozwijana i dwa wiersze do wyświetlenia
  • #2
    adamas_nt
    Moderator of Programming
    1. Skąd bierzesz listę dla pola kombi?
    2. Czy komórki muszą być scalone?
      2a. Możesz zmienić układ danych i grupować je w wierszach?
    3. Gdybyś wrzucił plik (spakowany zip'em, forum nie akceptuje formatów E2007) nie byłoby tych pytań.

    Cóż, wszystko można:

    Excel 2007 - lista rozwijana i dwa wiersze do wyświetlenia
    ale po co sobie komplikować...

    Z drugiej strony: Jeśli masz indeks dla pierwszego wiersza z łącza komórki, to dla drugiego wiersza wystarczy zastosować indeks_łącza + 1
  • #3
    sachary
    Level 9  
    ad1-lista rozwijana to formanty ActiveX
    ad2-kmórki raczej chciałbym aby były scalone

    Kolego dziękuję za zainteresowanie i szybką odpowiedź!
    Czy możesz mi wrzucić taki plik jak umieściłeś na zdjęciu chciałbym prześledzi jak to jest zrobione??
  • #5
    sachary
    Level 9  
    Dziękuję kolego bardzo i gratuluję wiedzy.
    Ps.
    Czy możesz polecić mi jakąś dobrą lekturę na zastosowanie różnych takich funkcji w praktyce, byłbym bardzo wdzięczny.
    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
  • #6
    adamas_nt
    Moderator of Programming
    sachary wrote:
    Czy możesz polecić mi jakąś dobrą lekturę

    elektroda.pl :)

    Wierz mi, większości nauczyłem się z helpa i gotowych przykładów. Dziś, w erze Internetu nie ma z tym żadnego problemu.
    Często zaglądam tutaj (z uwagi na ojczysty język).
  • #7
    sachary
    Level 9  
    Kolego zastosowałem się do twoich wskazówke i są dobre i działają, ale mam problem z zastosowaniem ich w moim pliku. Coś źle robię bo wyskakują mi błędy. Jakoś ciężko mi rozgryźć funkcję =ADR.POŚR i =INDEKS mój plik zbudowany jest troszkę inaczej i mam z zastosowaniem tych funkcji w moim arkuszu problem. Może błędem jest to że kilka odwołań mam w drugim arkuszu i tu może jest błąd. Mam prośbę zerknij na mój plik i może podpowiesz mi jak to rozwiązać. muszę zaznaczyć że plik raczej ma wyglądać tak jak wygląda, ewentualnie obliczenia z arkusza "wyliczenia-główny" może być przeniesiony na dolną część arkusza "LISTA" Proszę o pomoc i sugestie.
    Attachments:
  • #8
    marek003
    Level 40  
    Bierzesz się za poważniejsze funkcje a nie do końca znasz same podstawy excela

    funkcja indeks(tablica z danymi;nr wiersza;nr kolumny) ma za zadanie wyszukiwać dane w twojej tabeli. Czyli określasz całą tablicę; określasz numerycznie z którego wiersza twojej tabeli i z której kolumny twojej tabeli mają się pojawić dane.

    Ponieważ chcesz aby dane pojawiały sie na skutek twojego wyboru musisz uzależnić nr wiersza w formule indeks od tego co wybierzesz w liście rozwijalnej.

    Aby coś pojawiło się na liście rozwijalnej wcześniej musisz to wskazać. prawoklik na liście i "Formatuj formant..." tam w zakładce "Formant" wskaż "zakres wejściowy" czyli z czego składa się lista i wskaż komórkę celu czyli komórkę która będzie pokazywać którą pozycję z listy wybrałeś.

    I właśnie od tej komórki celu uzależnij nr wiersza w indeksie.

    Poćwicz to na razie na tabeli w której do nazwiska jest przypisany tylko jeden wiersz z danymi.

    Wszystkie wyliczenia dodatkowe w poprzednim arkuszu są związane z tym że do nazwiska masz przyporządkowane dwa wiersze. Dlatego jest zrobiona lista nazwisk poprzez funkcję adres.pośr() i dodatkowo w obliczeniach przy indeksie zastosowano wielokrotność 2 (dwójki)

    Dodatkowo jeżeli "wejdziesz w komórkę z funkcją pojawi ci na pasku formuł znaczek Fx naciśnij go a potem naciśnij pomoc dotycząca tej funkcji. Poczytaj i wszystko się wyjaśni.

    Dodatkowo (wiem że niewiele ale dla zasady) jak dodajesz plik by ci pomóc to zaznacz "wyłącz punkty za plik".

    I jeszcze jedno wykorzystując funkcję "powiel" zamiast zwykłego "=" wskazujesz że nie do końca znasz podstawowe zasady działania arkusza kalkulacyjnego. Pomimo tego że kolega adamas_nt namawiał do samonauki na własnych przykładach i elektrodzie (jak najbardziej słusznie) jednak ty wpisz na razie w google "podstawy excela" i prześledź byle jaki kurs np:
    Podstawy Excela
  • #9
    adamas_nt
    Moderator of Programming
    Autor rozwiązał sprawę samodzielnie (info na moim pw). To nie jest donos :) ale informacja dla pomagierów.
    p.s.
    Żeby nie wyświetlało zer
    Code:
    =JEŻELI(INDEKS(zakresy, argumenty)=0;"";INDEKS(te same zakresy, argumenty))
  • #10
    sachary
    Level 9  
    Dziękuję bardzo za pomoc
    Pozdrawiam
  • #11
    roy777
    Level 9  
    Witam serdecznie

    Czy można zrobić tak, jeżeli w jakimś polu jest "0" to "ścięśnia w pionie" komórki.
    przykład:

    Tabela:
    a1 Windows98
    a2 0
    a3 Windows XP
    a4 0
    a5 0
    a6 Windows Serwer

    Wynik:
    a1 Windows98
    a3 Windows XP
    a6 Windows Serwer

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Robert