Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes atego co to za błąd

arek422 12 Lis 2010 16:16 8657 19
  • #1 12 Lis 2010 16:16
    arek422
    Poziom 15  

    Witam, co oznacza bład mr 09144 mercedes atego 2001r.

    0 19
  • Fibaro
  • #2 12 Lis 2010 20:09
    boss130
    Poziom 17  

    MR 9144 - Pompa jednosekcyjna cylindra 2 : regulacja stabilności pracy na biegu jałowym w ograniczeniu .

    0
  • Fibaro
  • #3 12 Lis 2010 21:23
    arek422
    Poziom 15  

    ok, co z tym fantem zrobić, auto zrobiło się "mulaste"

    p.s. czy chodzi o pompo wtryskiwacz na 2 cylindrze ??

    -1
  • #4 13 Lis 2010 08:33
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    A gdzie ty tam masz pompowtryskiwacze w tym silniku???
    Procedura diagnostyczna jest taka, że należy przełożyć podejrzaną pompę na inny cylinder. Jak błąd pójdzie za pompą - to mamy jasne, że winna jest pompa. Jak błąd pozostanie na tym samym cylindrze to przerzucamy jeszcze wtryskiwacz i patrzymy, co się stanie z błędem.

    0
  • #5 15 Lis 2010 16:14
    arek422
    Poziom 15  

    a więc, paliwo dochodzi do pompy(2 cylinder) , ale nie jest wtryskiwane do komory, impuls z ecu dochodzi badałem żarówką, czyli pompa do wymiany?
    dodaje foto :

    Mercedes atego co to za błąd

    Gerri nie pompę tylko wtrysk

    0
  • #6 15 Lis 2010 21:34
    685832
    Usunięty  
  • Fibaro
  • #7 15 Lis 2010 21:46
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    arek422 napisał:
    Gerri nie pompę tylko wtrysk

    Znaczy do czego się odnosisz?
    bodek434 napisał:
    Ten błąd może być wygenerowany przez inne przyczyny.
    Zatkany lub lejący wtryskiwacz, za niskie ciśnienie paliwa,
    przedmuch pod uszczelką głowicy do sąsiedniego cylindra,
    uszkodzona rolka pompy...
    Zrób tak jak Ci Gerri radzi, zamień pompy i sprawdź czy zmieni kod błędu.
    Sprawdź ciśnienie paliwa w kanale wysokiego ciśnienia, rolkę pompy.
    Przy przekładaniu pomp wymień oringi na nowe.
    Wyciągnij wtryski i zmierz kompresję, daj je do sprawdzenia.
    Inwestycja w nową pompę dopiero jak będziesz miał pewność, że siedzi pompa.

    Miałem to napisać - ale dopiero teraz siadłem do kompa. Na zakup uszkodzonego elementu zawsze jest czas - zacznij od dokładnej diagnozy. Tym bardziej że to żadna filozofia i żadne "super-narzędzia" potrzebne nie są. Powyżej podałem tylko to, co radzi fabryka.

    0
  • #8 15 Lis 2010 23:52
    arek422
    Poziom 15  

    właśnie też mi to chodziło po głowie, że moze to być brak kompresji w komorze , ogólnie robię osobówki, możecie opisać co to za układ wtryskowy w tym atego jest (w skrócie) na jakiej zasadzie działa,

    Pozdro

    p.s dodam że błąd znikł, jak odłączę kabelek od tej pompy to wywala komunikat EDC pali się, to tak jak by nie było ciśnienia, ale jutro to potwierdze, jak sprawdzić ciśnienie w tym motorze, da jakoś rade?? mam manometr

    0
  • #9 16 Lis 2010 08:51
    685832
    Usunięty  
  • #10 16 Lis 2010 18:59
    arek422
    Poziom 15  

    pompa podmieniona i bez zmian, czyli sprawna, juro badam ci snienie

    0
  • #11 19 Lis 2010 19:10
    arek422
    Poziom 15  

    ciśnienie w cylindrze ok, pozostaje mi zbadać ciśnienie paliwa, na oko sprawdzałem, jak silnik chodził to luzowałem nakrętki przy każdym wtryskiwaczu i na 2 słabiej leci, czyli jak by było słabe ciśnienie paliwa na 2 cylindrze, czekam na wskazówki...

    1
  • #12 19 Lis 2010 20:34
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    arek422 napisał:
    ciśnienie w cylindrze ok, pozostaje mi zbadać ciśnienie paliwa, na oko sprawdzałem...

    jakie czasy otwarcia pomp? jeśli powyżej 930µs to einspritzpumpe kaput.

    0
  • #13 19 Lis 2010 22:08
    685832
    Usunięty  
  • #14 19 Lis 2010 22:42
    arek422
    Poziom 15  

    Napisałem parę postów wyżej żeby ktoś napisał w miarę w skrócie jak w tym atego jest zbudowany system paliwowy, nikt nie ma odwagi...?

    1
  • #15 19 Lis 2010 23:02
    685832
    Usunięty  
  • #16 20 Lis 2010 00:38
    arek422
    Poziom 15  

    W piwnicy możesz nie znaleźć bo to za nowe auto (sam piszesz że to nie syrena bądź ursus), zauważyłem że 2 krućce paliwowe wchodzą do głowicy i jeden do bloku, i co dalej... jest jakaś pompa wysoko ciśnieniowa, szukam w sieci ale nie ma nic konkretnego , tylko znalazłem że to system paliwowy PLD

    0
  • #17 20 Lis 2010 03:42
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Wtryskiwacze jeśli "zweifeder" to tylko wymiana. Bez przelewowe i 1 sprężynowe każdy pompiarz naprawi od ręki.

    0
  • #18 20 Lis 2010 08:49
    685832
    Usunięty  
  • #19 28 Gru 2010 21:38
    pazdzior2
    Poziom 1  

    bodek434 napisał:
    To jeszcze nie wiesz co ludziska trzymają w piwnicach. :) :)
    .....

    I po obrazkach.
    Czas minął, trzeba było uważać. :)
    sterownik do naprawy brak sterowania pompo wtryskiem przerobialem to

    2
  • #20 16 Sie 2017 17:12
    mazurekma
    Poziom 9  

    Witam. Odświeżam temat bo mam podobny problem . Atego 1223 04' ten sam błąd co powyżej stracił moc, silnik nie chodzi równo, podmieniałem wtryski i pompki i ten sam błąd ale tylko na biegu jałowym na obrotach błąd znika. Ma ktoś jakiś sposób na sprawdzenie kompresji w Atego? Próbowałem sprawdzić SD ale nie chce przestać kręcić i kręci aż Aku zaczynają przysiadać:) Myślę o dziurze w tłoku już raz taki przypadek miałem? Dzięki czekam na odpowiedź.;)

    Dołączam zdjęcia do wglądu;) Mercedes atego co to za błądIMG_201708...172320.jpg Download (3.96 MB)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo