Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes atego co to za błąd

12 Lis 2010 16:16 10430 25
  • Poziom 15  
    Witam, co oznacza bład mr 09144 mercedes atego 2001r.
  • Poziom 18  
    MR 9144 - Pompa jednosekcyjna cylindra 2 : regulacja stabilności pracy na biegu jałowym w ograniczeniu .
  • Poziom 15  
    ok, co z tym fantem zrobić, auto zrobiło się "mulaste"

    p.s. czy chodzi o pompo wtryskiwacz na 2 cylindrze ??
  • Spec od Mercedesów
    A gdzie ty tam masz pompowtryskiwacze w tym silniku???
    Procedura diagnostyczna jest taka, że należy przełożyć podejrzaną pompę na inny cylinder. Jak błąd pójdzie za pompą - to mamy jasne, że winna jest pompa. Jak błąd pozostanie na tym samym cylindrze to przerzucamy jeszcze wtryskiwacz i patrzymy, co się stanie z błędem.
  • Poziom 15  
    a więc, paliwo dochodzi do pompy(2 cylinder) , ale nie jest wtryskiwane do komory, impuls z ecu dochodzi badałem żarówką, czyli pompa do wymiany?
    dodaje foto :

    Mercedes atego co to za błąd

    Gerri nie pompę tylko wtrysk
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od Mercedesów
    arek422 napisał:
    Gerri nie pompę tylko wtrysk

    Znaczy do czego się odnosisz?
    bodek434 napisał:
    Ten błąd może być wygenerowany przez inne przyczyny.
    Zatkany lub lejący wtryskiwacz, za niskie ciśnienie paliwa,
    przedmuch pod uszczelką głowicy do sąsiedniego cylindra,
    uszkodzona rolka pompy...
    Zrób tak jak Ci Gerri radzi, zamień pompy i sprawdź czy zmieni kod błędu.
    Sprawdź ciśnienie paliwa w kanale wysokiego ciśnienia, rolkę pompy.
    Przy przekładaniu pomp wymień oringi na nowe.
    Wyciągnij wtryski i zmierz kompresję, daj je do sprawdzenia.
    Inwestycja w nową pompę dopiero jak będziesz miał pewność, że siedzi pompa.

    Miałem to napisać - ale dopiero teraz siadłem do kompa. Na zakup uszkodzonego elementu zawsze jest czas - zacznij od dokładnej diagnozy. Tym bardziej że to żadna filozofia i żadne "super-narzędzia" potrzebne nie są. Powyżej podałem tylko to, co radzi fabryka.
  • Poziom 15  
    właśnie też mi to chodziło po głowie, że moze to być brak kompresji w komorze , ogólnie robię osobówki, możecie opisać co to za układ wtryskowy w tym atego jest (w skrócie) na jakiej zasadzie działa,

    Pozdro

    p.s dodam że błąd znikł, jak odłączę kabelek od tej pompy to wywala komunikat EDC pali się, to tak jak by nie było ciśnienia, ale jutro to potwierdze, jak sprawdzić ciśnienie w tym motorze, da jakoś rade?? mam manometr
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    pompa podmieniona i bez zmian, czyli sprawna, juro badam ci snienie
  • Poziom 15  
    ciśnienie w cylindrze ok, pozostaje mi zbadać ciśnienie paliwa, na oko sprawdzałem, jak silnik chodził to luzowałem nakrętki przy każdym wtryskiwaczu i na 2 słabiej leci, czyli jak by było słabe ciśnienie paliwa na 2 cylindrze, czekam na wskazówki...
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    arek422 napisał:
    ciśnienie w cylindrze ok, pozostaje mi zbadać ciśnienie paliwa, na oko sprawdzałem...

    jakie czasy otwarcia pomp? jeśli powyżej 930µs to einspritzpumpe kaput.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Napisałem parę postów wyżej żeby ktoś napisał w miarę w skrócie jak w tym atego jest zbudowany system paliwowy, nikt nie ma odwagi...?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    W piwnicy możesz nie znaleźć bo to za nowe auto (sam piszesz że to nie syrena bądź ursus), zauważyłem że 2 krućce paliwowe wchodzą do głowicy i jeden do bloku, i co dalej... jest jakaś pompa wysoko ciśnieniowa, szukam w sieci ale nie ma nic konkretnego , tylko znalazłem że to system paliwowy PLD
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Wtryskiwacze jeśli "zweifeder" to tylko wymiana. Bez przelewowe i 1 sprężynowe każdy pompiarz naprawi od ręki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    bodek434 napisał:
    To jeszcze nie wiesz co ludziska trzymają w piwnicach. :) :)
    .....

    I po obrazkach.
    Czas minął, trzeba było uważać. :)
    sterownik do naprawy brak sterowania pompo wtryskiem przerobialem to
  • Poziom 9  
    Witam. Odświeżam temat bo mam podobny problem . Atego 1223 04' ten sam błąd co powyżej stracił moc, silnik nie chodzi równo, podmieniałem wtryski i pompki i ten sam błąd ale tylko na biegu jałowym na obrotach błąd znika. Ma ktoś jakiś sposób na sprawdzenie kompresji w Atego? Próbowałem sprawdzić SD ale nie chce przestać kręcić i kręci aż Aku zaczynają przysiadać:) Myślę o dziurze w tłoku już raz taki przypadek miałem? Dzięki czekam na odpowiedź.;)

    Dołączam zdjęcia do wglądu;) Mercedes atego co to za błądIMG_201708...172320.jpg Download (3.96 MB)
  • Poziom 19  
    Odgrzeję temat, problem również dotyczy ciśnienia paliwa w 4 cylindrowym atego, mam w swojej okolicy dwa takie przypadki i proszę o rady. Smok drożny, zaworki na wejściu do podstawy filtra wyczyszczone, filtr dokładny nowy odpowietrzenie drożne, filtr siatkowy wyczyszczony, zawór utrzymania ciśnienia podmieniany. Problem polega na tym że auto nie ma mocy a ciśnienie paliwa jest bardzo niestabilne (dodaje film, przepraszam za słabą jakość). Co może być przyczyną tak nierównomiernego ciśnienia? (manometr wkręcony w miejsce czujnika temperatury) uszkodzenie wtryskiwacza, uszkodzona pompa zasilająca, pompa pld? Niestety nie mogę sprawdzić nic komputerem, ponieważ nie mogę się połączyć z autem. Nad tym również muszę popracować.


    Nr silnika:
    Mercedes atego co to za błąd
  • Poziom 25  
    takie skoki ciśnienia miałem na volvie gdy było powietrze w układzie
  • Poziom 19  
    No właśnie Piotr Budzowski biorę to też pod uwagę, ponieważ po wykręceniu czujnika temp paliwa (w celu wkręcenia manometru) zauważyłem w jego miejscu pojawiające się pęcherze powietrza. Tak jakby nagromadzone powietrze w kanale paliwowym po wykręceniu czujnika miało ujście i stąd te bąblowanie. Liczę na zdanie doświadczonych kolegów, czy układ może się zapowietrzać na łączeniu podstawy filtrów z blokiem silnika? Lub pompy zasilającej z blokiem silnika. Wyczytałem że mercedes mówi aby dokonać kontroli podając ciśnienie 10bar w miejscu czujnika temperatury paliwa. Proszę o rady, wszelkie sugestie będą bardzo cenne. Dodam tylko że samochód odpala normalnie "na dotyk".
  • Poziom 2  
    Koledzy,
    czytam ten wątek i brakuje mi pochwalenia się rozwiązaniem problemu u kolegów.
    mam taki sam problem z drugim cylindrem, pld i wtryski sprawdzone-sprawne. Walczę już 3 dni. dziś zmierzyłem ciśnienie (może nie dokładnie, bo nie miałem dostępu do dedykowanego manometru, ale wkręciłem manometr od butli z tlenem i na drugim cylindrze wyszło mi 20bar, na pierszym cylindrze 30bar. grzać już śruby do zrzucania głowicy, czy sprawdzić jeszcze cisnienia w paliwie?
    Silnik szarpie i nierówno pracuje, jakby dwumas sie rozsypał. na kompie oczywiscie mr9144, korekcja wtrysku +10% na drugim cylindrze, zerowanie nic nie dało.
    Jeden z kolegów napisał wczesniej, że pomogło wymienienie "zaworu pod żułwiem" - o co chodzi? co to za zawór? pod filtrem?
  • Poziom 19  
    Zawór pod żółwiem to zawór regulujący ciśnienie paliwa 4,5 bar. Natomiast żółw jest to kolektor ssący dla silników o układzie cylindrów V. Ciśnienie paliwa na jałowych to 4,5bar przy wysokich obrotach ok 6,5 bar. Ale z tym ciśnieniem sprężania raczej już sobie odpowiedziałeś gdzie jest przyczyna.
  • Poziom 2  
    Dziękuję za wykaśnienie.
    Tak, odpowiedziałem. Jutro zrzucam głowicę. O tych zaworach to raczej z woli nauki na przyszłość pytałem. :)