Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przeróbka układu pilota do WA

Sareph 29 Wrz 2004 19:42 998 2
  • #1 29 Wrz 2004 19:42
    Sareph
    Poziom 20  

proszę się nie smiać, jestem programistą, z elektroniki wiem nie wiele, ale odrobinkę się orientuję, jednak chciałbym się upewnić w paru kwestiach;

Są sobie takie oto schematy:

http://kts.no-ip.info/temp/_elx/pc.gif
    http://kts.no-ip.info/temp/_elx/pilot.gif

chcę je przerobić tak, aby wywalić z nich transmisje radiowa, bo odpowiednich układów i tak raczej nie dostanę i zastosować zwykłe kable, teraz pytanie, z tych schematów mogę waywalić układy RX i TX oraz tranzystory NPN razem z okladem MAX232, i podłączyć układ Amtel'a bezpośredni do RS232;

Jeśli użyję wyświetlacza z podświetleniem to muszę coś zmienić w tym schemacie ?

Orientuje się ktoś jaka może być maxymalna długość przewodów prowadzących z portu do ukladu amtela i z układu do wyświetlacza, zeby nie było większych zakłuceń ... ?

0 2
  • #2 30 Wrz 2004 14:09
    kalafonia78
    Poziom 11  

Witam
    Z pewnością możesz wywalić układy RX, TX, tranzystory oraz rezystory połączone z tymi tranzystorami. Co do układu max232, to jest on potrzebny jeśli chcesz korzystać z portu RS232. Proponuję znaleźć przykład z układem MAX232 połączonym z mikrokontrolerem(jest tego mnóstwo w sieci). Na wyjściu mikrokontrolera posiadasz napięcia dla 0 logicznego 0V i dla 1 logicznej +5V. W standardzie RS232 jedynce logicznej odpowiada napięcie -12V (a dokładniej między -5 a -15V), a dla zera napięcie +12V (+5 do +15V). Z tego powodu musisz posiadać układ konwertera. Bezpośrednie podłączenie może uszkodzić mikrokontroler, a już z pewnością nie uda Ci się zestawić transmisji. Zamiast układu MAX232 można stosować układ tranzystorowy. Jeśli masz mniej doświadczenia, to proponuje zostać przy układzie max232 (około 3zł).