Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo III (6N) 98r. problem z podpięciem sterownika C Z

łaps 12 Lis 2010 20:48 6922 5
  • #1 12 Lis 2010 20:48
    łaps
    Poziom 9  

    Witam, mam problem z podpięciem sterownika centralnego zamka do VW Polo III (6N) 98r.

    Mam fabryczny pneumatyczny zamek, który powinien być sterowny plusem, tak jak podawał mi sprzedawca oraz z informacji, jakich zasięgnąłem na forum dotyczących mojego polo oraz jego bliźniaczych modeli seatów (ibiza, cordoba, toledo).

    Jednak u mnie na kostce wchodzącej do pompki po sprawdzeniu kontrolką na 12V, żaden z pinów nie dawał sygnału plusowego przy zamykaniu czy otwieraniu.

    Znalazłem natomiast inne zależności:

    W kostce wchodzącej do pompki mam 6 następujących przewodów:
    - czerwono biały - stałe źródło napięcia 12V
    - szaro czarny - stałe napięcie 12V
    - czerwono czarny - przy masie podawanej z kostki dla obu kabelków brązowych zależność jest ta sama czyli kiedy samochód otwarty - stałe napięcie 12V, kiedy zamknięty brak napięcia
    - szaro czerwony - brak sygnału +/-
    - brązowy - masa
    - brązowy - masa

    Przewody były sprawdzane dla masy wysyłanej z kostki czyli 2 brązowych kabelków, zależność wynikła tylko dla czerwono czarnego przewodu.

    Czy może mi ktoś podpowiedzieć, z którego schematu skorzystać?
    Oto instrukcja montażu sterownika:
    VW Polo III (6N) 98r. problem z podpięciem sterownika C Z

    0 5
  • #2 12 Lis 2010 21:44
    robertbob85
    Poziom 2  

    Sprawdz czy przy zamkniętych drzwiach i wyjętych kluczykach ze stacyjki tez nie wysyła plusa z sterownika.

    0
  • Pomocny post
    #3 12 Lis 2010 22:55
    tzok
    Moderator Samochody

    Sprawdź czy na tym czerwono-czarnym przy zamkniętych zamkach niema czasem masy... jeśli tak to to jest sterownie i masz wykorzystać schemat nr 5 (tylko włączasz się w czerwono-czarny anie zielono-czarny jak na schemacie). Tylko dobrze to sprawdź i nie pomyl się co do którego końca przeciętego przewodu masz podłączyć.

    1
  • #4 13 Lis 2010 15:16
    łaps
    Poziom 9  

    Przy zamkniętych drzwiach i wyjętych kluczykach ze stacyjki sytuacja jest ta sama czyli nie wysyła sygnału plusowego.

    Co do tego o czym pisał trzok to się potwierdza czyli przy zamkniętych zamkach czerwono czarny daje masę. Więc podpinam według schematu 5, dzięki za podpowiedź, zobaczymy jakie będą efekty. Co do samego schematu to rozumiem go tak, że inside air lock to pompka zamka centralnego, a druga strona to sterownie z zamka w drzwiach.

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Podłączyłem zgodnie z 5 schematem czyli 2 przewody idące ze sterownika połączyłem ze sobą, 2 dałem do odpowiednich końców czerwono czarnego, jeden dałem do stałego źródła 12V, jeden do stałego źródła masy (nadwozie).

    W efekcie takiego połączenia pilot reaguje tylko na przycisk zamknij, w tedy zamyka i natychmiastowo otwiera samochód.
    Sterowanie z kluczyka nie zmienia się czyli reaguje normalnie na zamknij / otwórz.

    Czy może być to wina sterownika? Czy jednak z instalacją jest coś nie tak.

    0
  • Pomocny post
    #5 13 Lis 2010 15:31
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak długi sygnał generuje sterownik? Na rysunku masz przełącznik 0,5s/3,5s, przy takim podłączeniu ma być ustawiony na 3,5s.

    0
  • #6 13 Lis 2010 15:52
    łaps
    Poziom 9  

    Po przestawieniu zworki na 3,5s wszystko hula tak jak trzeba z pilota. Wielki dzięki za pomoc, sam bym tego nie wykminił, dłubałem się z tym wczoraj z 2,5 godz., skończyło się na 3 razy spalonym bezpieczniku zamka i dałem sobie spokój.

    Dzisiaj po Twoich podpowiedziach zrobiłem to w niecałe 30min bez strat w ludziach i sprzęcie. Jeszcze raz dzięki za wszystko.

    Jeszcze tylko podepnę kierunki przez diody prostownicze na 6A i gotowe.

    Zamykam temat.

    1
  Szukaj w 5mln produktów