Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Emulator sondy lambda Citroen Xsara

13 Lis 2010 14:35 7389 16
  • Poziom 10  
    Witam.
    Chciałbym się dowiedzieć od fachowców jak w tym aucie ustawić najlepszą emulację sondy lambda.
    Jest to Citroen Xsara 1999 rok z instalacja gazowa Bingo s4 II gen.
    Obecnie emulacja sondy jest ustawiona na przebieg i czasy L i H ustawione na 275ms co dobrze sprawdza się w mieście i na biegu jałowym,natomiast w trasie 4 i 5 bieg dłuższej jazdy powoduje zapalenie się kontrolki check engine. Dodatkowo jakoś dużo pali mi benzyny podejrzewam, że więcej niż gazu, gdzie gazu może 8-9l. Prawdopodobnie przez zmianę mapy ecu.
    Pytanie jakie czasy ustawić w tym aucie, żeby nie zapalał się check engine?
    Jak zmierzyć czasy sondy na benzynie, żeby mniej więcej odpowiadały emulacji?
    Podam przykład.
    Na benzynie na biegu jałowym sonda oscyluje (mierzone kompem) co 2 sekundy od 0,1 do 0,9V natomiast po zwiększeniu obrotów mniej niż sekunda.
    Może ktoś mi wytłumaczyć jak się do tego ma emulacja ustawiona takimi czasami, bo kompletnie tego nie rozumiem.
  • Poziom 10  
    Witam !

    I co doszedłes jakie czasy i jaka emulacja sondy w picasso , bo mam taki sam
    problem

    Prosze o odpowiedz z góry Dziękuje
  • Poziom 10  
    Ja mam zwykłą xsare I. Nie picasso. Nie rozwiazalem problemu. Dalem sobie spokoj, na trasie zapala sie kontrolka silnika i przyzwyczailem sie do tego. Ale poza tym wszystko dziala dobrze.Nie mam czasu eksperymentowac z tymi czasami emulacji a i podobno jak sie zle poustawia to moze potem bardzo zle na benzynie chodzic.A tak mi chodzi na benzynie i na gazie ok tylko ta kontrolka.A moze Ty cos sie bawiles od tamtej pory? Masz problem z jazda na benzynie jak Ci kontrolka silnika wyskakuje? Czy da sie jezdzic?Jaki masz sterownik?
    ps. z tego co sie dowiedzialem to stan L chodzi o male obroty czyli bieg jalowy a H chyba o podwyzszone obroty 2000 i wyzej.Tylko troche bez sensu bo w niektorych sterownikach z tego co czytalem jest jeszcze stan posredni a tutaj brak.Czyli i tak sie nie da idealnie ustawic.
  • Moderator Samochody
    Stan L to niskie napięcie sondy (0,2V), a stan H to wysokie (0,8V), nie ma to nic wspólnego z obrotami. Ustawia się wypełnienie tego przebiegu a nie wartości napięć. 50% to jest lambda = 1, czyli sterownik teoretycznie nie powinien wprowadzać korekt, tylko że są sytuacje kiedy sterownik chce mieć lambdę mniejszą od 1 i wtedy zaczyna się problem z emulatorem. Zazwyczaj najbezpieczniej jest symulować awarię sondy (zwarcie do masy), tylko w nowszych autach skutkuje to sygnalizacją awarii układu wtryskowego podczas pracy na LPG. Najlepiej to w autach z wtryskiem wielopunktowym nie stosować instalacji mieszalnikowych tylko wtrysk LPG i wtedy nie ma problemów z emulacją, bo jej nie ma.
  • Poziom 10  
    niestety ale emulator bingo S4 nie poradzil sobie z ECU Picasso musiałem tak ustawic Reduktor aby emulacja była podobna do benzyny od tej pory spokuj chasa az miło niema żadnych błędów chodzi jak ta lala spalanie niecałe 10l na 100km cykl mieszany dodam że to picasso z 2004 roku 1.6 benz PLASTIKOWY KOLEKTOR instalacja II generacji sterownik Bingo S4
  • Poziom 10  
    Ale jak ustawiles reduktor ze juz nie zapala Ci sie kontrolka silnika? Mam identyczna instalacje gazowa jak Ty i plastikowy kolektor.

    A faktycznie pomylilo mi sie nie chodzilo o obroty a napiecie na sondzie z ta emulacja.Mialem na mysli ze podczas zwiekszenia obrotow stan L i H bedzie krotszy niz na wolnych obrotach i tu problem ze nie da sie ustawic roznych stanow dla roznych obrotow a w ogole to ciekawe skad takie dane o sondzie wziac.Pewnie konstruktorzy to tylko wiedza.

    Ps. jest jeszcze cos takiego jak punkt neutralny sondy lambda.Dla sondy 0-1v bedzie to 0,5v? Obecnie mam ustawiona na 0,44v.
  • Poziom 10  
    Punkt neutralny jest po przekręceniu stacyjki na zimny silniku w bingo pokaze wartość ustawi sie sama i tylko przepisac wartość ja mam chyba 0,46 , a reduktor tak ustawiłem aby cały czas oscylowała sond i jest git . Emulator jak sie ustawi w czsach to jest lipa bo caly czas równo pracuje a tak naprawde sonda na benz równo nie pracuje na H i L i dlatego ecu wyłapuje błąd albo za bogata miesznka albo za uboga , wystarczy tylko ustawic reduktor tak aby sonda oscylowala cały czas
  • Poziom 10  
    Aha juz rozumiem to u mnie tez oscyluje ale to dotyczy kompa gazu w czasie pracy silnika na gazie ale co masz ustawione w konfiguracji w pozycji TYP EMULACJI SONDY LAMBDA? Do wyboru jest przebieg, masa i odlaczona.Ja mam aktualnie ustawione na przebieg i te czasy wlasnie.
  • Poziom 10  
    ja tez mam przebieg ale mam odłączony przewód który idzie do ecu chyba szary i mam złączoną sonde i tylo dopięty fioletowy jak pomoze daj zanc dzięki
  • Poziom 10  
    A jakie masz czasy ustawione w polu przebieg te pozycje "L" i "H"? Przewod fioletowy od sondy jest przewodem sygnalowym czyli musi byc podpiety.A szary to masa, moze gdzie indziej jest ten kabel podpiety od masy u Ciebie.
    A napisz mi jeszcze jaki masz silnik w picasso?
  • Poziom 10  
    szary to nie jest masa jest własnie emulacja bingo do ecu orginalny przwód powino sie przeciąć i fiolet do sondy a szary idzie do ecu a nie do masy i po przełączeniu na gaz jest odcinany sygnał z sondy i zaczyna sie emulacja sygnału bingo do ecu tak powino dzialac ale nie działa i dlatego orginalny przewód od sondy połączyłem z powrotem i tylko mam podpiety z bingo fioletowy do prawidłowego dzialania sterowanika bingo , z tego co piszesz to widze ze źle masz podpiete przewody u ciebie może da rady emulacja to zmien podłoczenie i ustaw 0.275 na H i L powino byc dobrze , a błąd sam ci sie kasuje ??
  • Moderator Samochody
    Ja bym ustawił na emulację na masę i zobaczył co będzie, przy tym ustawieniu nie rozjadą się mapy, choć może świecić CHECK, ale tylko przy jeździe na LPG, po przełączeniu na benzynę powinien po chwili gasnąć.

    Przewód sygnałowy z sondy ma iść do centralki LPG i dalej do ECU. Przy pracy na gazie centralka podłącza do ECU emulator (a sama korzysta z rzeczywistego sygnału z sondy), przy pracy na benzynie centralka przełącza sondę bezpośrednio pod ECU.
  • Poziom 10  
    mapa wtrysku sie nie rozjedzie ale CHECK napewno sie zapali temat przerobiony XSARA PICASSO 2004 rok 1.6 benz ,CHECK zgaśnie po skasowaniu błędu lub długiej pracy silnika na benz , tylko działa na podloczonej sondzie bez emulacji sterownika bingo i dziala, jedynie to musi byc tak ustawiony gaz aby oscylowł i to wszytko
  • Poziom 10  
    Ustawiłem tak jak mówiłeś właśnie ze sonda cały czas oscyluje ale i tak check się zapala jak się długo jedzie ze stała prędkością i równych obrotach tak po około 20 min i tak zapala się na około 1min potem gaśnie. Podejrzewam, że przez ten czas ecu próbuje korygować i dochodzi do granic możliwości. Natomiast po mieście przy ciągłej zmianie biegów i obrotów nigdy się nie zapalił check. Zostawiam tak jak jest bo wszystko działa dobrze ,gazu mi mało spala w trasie nawet 7,5l wiec nie będę się przejmował lampką sporadycznie zapalającą się. Na benzynie mało jeżdżę tylko w zasadzie do odpalania i rozgrzania chwilę silnika więc nawet jak sie trochę rozjeżdża mapa wtrysku i ciut więcej pali to nie jest problem bo jak zatankuję benzyny na full to wystarcza mi na pół roku jazdy na rozgrzewanie i odpalanie.
    ps. gaziarz też rozkłada ręce i mówi że niestety do wtrysku nie powinno się zakładac instalacji mieszalnikowej (chociaż z autopsji powiem że akurat oprocz tego checka z tej instalacji gazowej jestem zadowolony a przejechałem juz około 40 tys km i wymieniłem tylko reduktor po poprzednim właścicielu). Powiedział, że nawet w instalacji sekwencyjnej w niektórych autach ciężko jest ustawić żeby się nie zapalał check.
  • Poziom 10  
    Witam !

    niestety ale po 5 może 6 zbiornikach po około 2400 km błąd powrócił i już niechce mi sie z nim walczyć tylko zauważyłem że jak średnie spalanie spadło ponizej 6l na 100km na kompie to wtedy pokazał sie błąd ,a jeśli chodzi o instalacje sekwencyjną to z mojim ecu też sobie nie poradzi 2 sondy , umnie niestety jak błąd sie pokaze to juz nie gasnie tylko kasowanko kompem


    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    A czyli jak Ci wyskoczy błąd to potem ciągle pali się check enginee? 2 sonda jest za katalizatorem i sprawdza skład spalin już po redukcji. Myślę, że na sekwencji dałoby się to też ustawić tylko że u gaziarza przy pomocy testeru spalin i regulacji składu mieszanki żeby to całe stężenie spalin bylo zbliżone do tej z benzyny. Ale też jest trochę zabawy bo to trzeba pojezdzić z testerem a większość gaziarzy ustawia na postoju i takie są efekty, że przy obciążeniu jest nie tak.
    6l gazu to bardzo mało, prawdopodobnie może się u Ciebie też zapalać z powodu ubogiej mieszanki. Z tym trzeba uważać bo zbyt uboga mieszanka wypala zawory.
  • Poziom 10  
    6l to tylko komp normalnie około 9/ 10l