Witam.
Chciałbym się dowiedzieć od fachowców jak w tym aucie ustawić najlepszą emulację sondy lambda.
Jest to Citroen Xsara 1999 rok z instalacja gazowa Bingo s4 II gen.
Obecnie emulacja sondy jest ustawiona na przebieg i czasy L i H ustawione na 275ms co dobrze sprawdza się w mieście i na biegu jałowym,natomiast w trasie 4 i 5 bieg dłuższej jazdy powoduje zapalenie się kontrolki check engine. Dodatkowo jakoś dużo pali mi benzyny podejrzewam, że więcej niż gazu, gdzie gazu może 8-9l. Prawdopodobnie przez zmianę mapy ecu.
Pytanie jakie czasy ustawić w tym aucie, żeby nie zapalał się check engine?
Jak zmierzyć czasy sondy na benzynie, żeby mniej więcej odpowiadały emulacji?
Podam przykład.
Na benzynie na biegu jałowym sonda oscyluje (mierzone kompem) co 2 sekundy od 0,1 do 0,9V natomiast po zwiększeniu obrotów mniej niż sekunda.
Może ktoś mi wytłumaczyć jak się do tego ma emulacja ustawiona takimi czasami, bo kompletnie tego nie rozumiem.
Chciałbym się dowiedzieć od fachowców jak w tym aucie ustawić najlepszą emulację sondy lambda.
Jest to Citroen Xsara 1999 rok z instalacja gazowa Bingo s4 II gen.
Obecnie emulacja sondy jest ustawiona na przebieg i czasy L i H ustawione na 275ms co dobrze sprawdza się w mieście i na biegu jałowym,natomiast w trasie 4 i 5 bieg dłuższej jazdy powoduje zapalenie się kontrolki check engine. Dodatkowo jakoś dużo pali mi benzyny podejrzewam, że więcej niż gazu, gdzie gazu może 8-9l. Prawdopodobnie przez zmianę mapy ecu.
Pytanie jakie czasy ustawić w tym aucie, żeby nie zapalał się check engine?
Jak zmierzyć czasy sondy na benzynie, żeby mniej więcej odpowiadały emulacji?
Podam przykład.
Na benzynie na biegu jałowym sonda oscyluje (mierzone kompem) co 2 sekundy od 0,1 do 0,9V natomiast po zwiększeniu obrotów mniej niż sekunda.
Może ktoś mi wytłumaczyć jak się do tego ma emulacja ustawiona takimi czasami, bo kompletnie tego nie rozumiem.